AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tørr ikke ha sex med mannen etter vi fikk barn. Det er jo lenge siden fødsel. Jeg har ingen plager eller smerter og skjønner ikke hvorfor jeg ikke tørr. Jeg har vært his jordmor som har undersøkt meg, og hun sier det ikke vil være noe problem med samleie. Bør jeg bare belage meg på å aldri ha sex igjen?? Bør jeg kanskje gå fra samboer så han kan leve i et normalt samliv? Anonymkode: 3e632...55e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #2 Skrevet 11. februar 2024 Har du forsøkt da? Anonymkode: fd29a...1dd 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #3 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du forsøkt da? Anonymkode: fd29a...1dd Nei, det er jo det jeg ikke tørr. Ellers hadde det vel ikke vært noe problem tenker jeg. Anonymkode: 3e632...55e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #5 Skrevet 11. februar 2024 Ananas. skrev (1 minutt siden): Hva er du redd for? Alt. At jeg ikke skal like det. At samboer ikke liker det. At det er vondt (selvom undersøkelse hos jordmor var smertefritt og ingenting tyder på at det skal være vondt) At jeg skal bli ødelagt av det, at kroppen rett og slett ikke tåler det fysisk. At det ikke skal gå overhode om vi prøver. Tenker egentlig jeg fint kan leve uten resten av livet istedenfor å måtte finne ut av svarene på det jeg er redd for. Derfor har jeg nå begynt å tenke at jeg bør gå fra samboer. Og det er skikkelig vondt å tenke på. Det er jo virkelig ikke det jeg vil. Anonymkode: 3e632...55e 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #6 Skrevet 11. februar 2024 Har du prøvd å penetrere med fingre eller leketøy? Anonymkode: fedc8...034 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #7 Skrevet 11. februar 2024 Må legge til at jeg hadde veldig lyst de første 4-5 mnd. Men fryten stoppet meg. Nå har det gått utover lysten også, som er blitt ikke-eksisterende. Tenker derfor å bare leve uten. Anonymkode: 3e632...55e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #8 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, det er jo det jeg ikke tørr. Ellers hadde det vel ikke vært noe problem tenker jeg. Anonymkode: 3e632...55e Du er jo bare nødt til å forsøke. Ta ting rolig, ha glidemiddel tilgjengelig evt. Anonymkode: fd29a...1dd 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #9 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du prøvd å penetrere med fingre eller leketøy? Anonymkode: fedc8...034 Nei, men jordmor har undersøkt grundig og tatt celleprøve. Det var ikke vondt. Anonymkode: 3e632...55e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #10 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er jo bare nødt til å forsøke. Ta ting rolig, ha glidemiddel tilgjengelig evt. Anonymkode: fd29a...1dd Det kommer aldri til å skje. Jeg blir helt dårlig av å tenke på det. Anonymkode: 3e632...55e
Ananas. Skrevet 11. februar 2024 #11 Skrevet 11. februar 2024 Har du snakket med samboeren din om denne frykten? Man trenger jo ikke å gå fra ingenting til samleie med penetrering. Prøv dere forsiktig frem, og avslutt hver gang noe blir ubehagelig. 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #12 Skrevet 11. februar 2024 Ananas. skrev (2 minutter siden): Har du snakket med samboeren din om denne frykten? Man trenger jo ikke å gå fra ingenting til samleie med penetrering. Prøv dere forsiktig frem, og avslutt hver gang noe blir ubehagelig. Det lar seg ikke gjøre. Ville du klart å ta på noen seksuelt mens de skjelver av frykt og redselen lyser ut av øynene? Jeg vil ikke dra mannen inn i en sånn opplevelse. Må være ødeleggende for tenningen for all fremtid å skulle prøve å ha samleie med noen som er redd. Anonymkode: 3e632...55e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #13 Skrevet 11. februar 2024 Ananas. skrev (4 minutter siden): Har du snakket med samboeren din om denne frykten? Man trenger jo ikke å gå fra ingenting til samleie med penetrering. Prøv dere forsiktig frem, og avslutt hver gang noe blir ubehagelig. Problemet er jo at det er ubehagelig bare jeg skriver om det, og snakker om det. Du sier vi skal avslutte når det blir ubehagelig, men det er jo ubehagelig før vi rekker å tenke tanken på å gjøre noe som helst. Anonymkode: 3e632...55e
jente77 Skrevet 11. februar 2024 #14 Skrevet 11. februar 2024 Kva med å snakke med fastlegen og be om henvisning til psykolog eller sexolog ? 13 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #15 Skrevet 11. februar 2024 jente77 skrev (Akkurat nå): Kva med å snakke med fastlegen og be om henvisning til psykolog eller sexolog ? Søsteren min får ikke hjelp her i kommunen med sine alvorlige psykiske problemer. Kan garantere at jeg ikke får psykologhjelp via fastlegen til dette. Jeg fungerer jo i hverdagen, er ikke deprimert og kommer meg på jobb, dusjer osv. Anonymkode: 3e632...55e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #16 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tørr ikke ha sex med mannen etter vi fikk barn. Det er jo lenge siden fødsel. Jeg har ingen plager eller smerter og skjønner ikke hvorfor jeg ikke tørr. Jeg har vært his jordmor som har undersøkt meg, og hun sier det ikke vil være noe problem med samleie. Bør jeg bare belage meg på å aldri ha sex igjen?? Bør jeg kanskje gå fra samboer så han kan leve i et normalt samliv? Anonymkode: 3e632...55e Du gir barnet til samboer og så skiller dere lag. Anonymkode: 49f49...8f5 3 5
Mardina Skrevet 11. februar 2024 #17 Skrevet 11. februar 2024 Så fingring er uaktuelt også da? 🤔 Sex trenger jo ikke være bare penetrering 😊 Men det høres ut som du trenger hjelp til å fikse det psykiske først og fremst 🤔 2 1
Ananas. Skrevet 11. februar 2024 #18 Skrevet 11. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det lar seg ikke gjøre. Ville du klart å ta på noen seksuelt mens de skjelver av frykt og redselen lyser ut av øynene? Jeg vil ikke dra mannen inn i en sånn opplevelse. Må være ødeleggende for tenningen for all fremtid å skulle prøve å ha samleie med noen som er redd. Anonymkode: 3e632...55e Men da hadde jeg heller ikke begynt med noe seksuelt. Og tanken om samleie hadde i alle fall blitt lagt helt vekk for en stund. Hvor går terskelen din? Hvis det er ok at han tar deg på låret, begynn med det, og hold dere der så lenge det trengs. Ta mini-steg, og begynn med ting som ikke er seksuelt, men som du antagelig ikke gjør fordi det «kan» bli det, og se om det oppleves trygt når dere på forhånd har blitt enige om at det stopper der. Men sånn som du beskriver det, så trenger du terapi, og heller det enn å følge mine råd. Frykten din baserer seg på urealistiske katastrofetanker, og da trenger du noen å bearbeide den sammen med. Snakk med legen din eller familievernkontoret og eventuelt helsestasjonen. Når du vurderer skilsmisse på grunn av noe som kan behandles, så skal du være prioritert til lavterskeltilbud, spesielt på familievernkontoret. Endret 11. februar 2024 av Ananas. 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #19 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du gir barnet til samboer og så skiller dere lag. Anonymkode: 49f49...8f5 Herregud. Idiot. Anonymkode: e62f6...b02 4 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #20 Skrevet 11. februar 2024 Ananas. skrev (2 minutter siden): Men da hadde jeg heller ikke begynt med noe seksuelt. Og tanken om samleie hadde i alle fall blitt lagt helt vekk for en stund. Hvor går terskelen din? Hvis det er ok at han tar deg på låret, begynn med det, og hold dere der så lenge det trengs. Ta mini-steg, og begynn med ting som ikke er seksuelt, men som du antagelig ikke gjør fordi det «kan» bli det, og se om det oppleves trygt når dere på forhånd har blitt enige om at det stopper der. Men sånn som du beskriver det, så trenger du terapi, og heller det enn å følge mine råd. Frykten din baserer seg på urealistiske katastrofetanker, og da trenger du noen å bearbeide den sammen med. Snakk med legen din eller familievernkontoret og eventuelt helsestasjonen. Når du vurderer skilsmisse på grunn av noe som kan behandles, så skal du være prioritert til lavterskeltilbud, spesielt på familievernkontoret. Nei jeg blir redd av berøring. Redd det skal lede til noe videre hvis du skjønner. Men jeg utrykker det jo ikke. Later selvsagt som ingenting, smiler, og går. Jeg har vært i kontakt med helsestasjon og jordmor i 6 mnd. De kan ikke gjøre noe, og babler bare om at det sikkert går over etterhvert. Selv når jeg forklarer at det bare har blitt verre og verre. Anonymkode: 3e632...55e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå