Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde en diskusjon om sosiale medier, han er veldig sjalu og liker ikke at jeg får mld eller forespørsler fra menn. Jeg godtar eller svarer aldri, og blokkerer. Han hisset seg litt opp da han så at jeg hadde fått mld fra en ukjent, jeg sa at han også sikkert fikk det, og da sa han at det hendte han fikk fra damer han traff via jobb, og at han faktisk hadde godtatt forespørsler. Jeg ble så usikker og lei meg, og sa at da skulle jeg begynne å godta også.

Han sa da at han skulle slette de, tok tlf sin og holdt på med den en liten stund og sa de var borte. 

Jeg er konfliktsky og sa ikke mer, men kjenner at dette ikke er ok. Vet ikke hva jeg skal si til han, om jeg overreagerer, men dette er en deal breaker. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 5fe10...a28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker dere bør sette felles regler for hvor lista skal ligge. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker du fortjener bedre. 

En ting er å havne i følelsesbaserte situasjoner som trigger frykt og usikkerhet, men en annen ting er å ikke kunne kommunisere om det på ordentligvis. 

Det handler ikke om hva man krangler om, men hvordan man krangler og hvordan man reparerer etter en krangel. 

Er verken du eller han interessert i å løse konflikter på en sivilisert og ordentlig måte, så er det dessverre en dårlig sjanse for at det vil endre seg og kan med stor sannsynlighet forverre seg. 

Er dere villig men ikke mestrer det helt alene finnes det både kurs og gratis mekling hos familievernkontoret, som vil kunne hjelpe i slike situasjoner. 

Anonymkode: ad78f...012

• Liker 3
Skrevet

Dette er så klassisk for kontrollerende menn. Han er sjalu og kontrollerende, nettopp fordi han gjør ting mot deg, som han vet hadde såret han om du gjorde det. Søppel. Enten følger man felles regler; frie tøyler, eller stramme rammer. 
Det er ikke ett sett regler for han, og ett for deg. Foreslår at du legger bort følelser, setter deg ned med han og snakker om dette. Vær tydelig på at han får velge, enten er det romslig i forholdet uten sjalusi, eller så følger han regler som han skaper for deg. Du kan si til han at man lærte som barn «vær mot andre som du vil at de skal være mot deg», så hvis han ønsker at du ikke godtar forespørsler ect. på Instagram fra menn, så må han ikke godta fra damer. At neste gang du oppdager noe sånn, så kommer du ikke til å si noe på det, da bare antar du at reglene er endret, og gjøre som han. 

Skal du ha noe sjans i dette forholdet så må du sette deg i respekt nå, det har allerede gått for langt. Men dette vil bare bli verre om du ikke tar tak i det nå. 

Anonymkode: 26482...fa3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sosiale medier ødelegger så mange forhold, skaper usikkerhet og sjalusi. 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal bruke så mye tid på slikt når man er i forhold🤷‍♀️  Jeg og samboeren min slettet alt slikt en stund etter vi ble kjærester, har heller full fokus på oss som et par. Er utrolig deilig å slippe å forholde seg til den slags. Anbefales😉

Anonymkode: 60004...e08

• Liker 3
Skrevet

Både samboer og jeg aksepter innimellom forespørsler fra perifere av motsatt kjønn. Vi legger ikke noe i det, annet enn at vi utvider nettverket. Hadde følt meg ganske kvelt om han skulle bestemme hvem jeg kan ha som venner i sosiale medier.

Anonymkode: 8c2a5...419

Skrevet

Hvorfor vet dere begge hvem den andre legger til? Dere høres kontrollerende og usikre ut begge to.

Anonymkode: d5f23...6fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 2.12):

Vi hadde en diskusjon om sosiale medier, han er veldig sjalu og liker ikke at jeg får mld eller forespørsler fra menn. Jeg godtar eller svarer aldri, og blokkerer. Han hisset seg litt opp da han så at jeg hadde fått mld fra en ukjent, jeg sa at han også sikkert fikk det, og da sa han at det hendte han fikk fra damer han traff via jobb, og at han faktisk hadde godtatt forespørsler. Jeg ble så usikker og lei meg, og sa at da skulle jeg begynne å godta også.

Han sa da at han skulle slette de, tok tlf sin og holdt på med den en liten stund og sa de var borte. 

Jeg er konfliktsky og sa ikke mer, men kjenner at dette ikke er ok. Vet ikke hva jeg skal si til han, om jeg overreagerer, men dette er en deal breaker. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 5fe10...a28

Slutt å la andre se på din telefon, slutt å se på andres - og slutt å  kontrollere andre og slutt å  la deg selv bli kontrollert. 

Anonymkode: ea971...8fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sosiale medier ødelegger så mange forhold, skaper usikkerhet og sjalusi. 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal bruke så mye tid på slikt når man er i forhold🤷‍♀️  Jeg og samboeren min slettet alt slikt en stund etter vi ble kjærester, har heller full fokus på oss som et par. Er utrolig deilig å slippe å forholde seg til den slags. Anbefales😉

Anonymkode: 60004...e08

Absolutt en løsning det.

Men det går an å ha det supert uten å slette alt av some også.

Jeg har ingen anelse hvem kjæresten min følger på Instagram, hvem hun snaper med osv. samme med henne. Hun har ingen ide om hvem jeg følger, har på snap osv. det er jo irrelevant.

Det blir hva man gjør det til. Jeg kan knapt tenke meg noe mindre interessant en å følge med på hva eller hvem hun følger på sosiale medier.

Jeg har et inntrykk av at de som er opptatt av sånne ting er veldig unge??

Anonymkode: 47093...c24

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor vet dere begge hvem den andre legger til? Dere høres kontrollerende og usikre ut begge to.

Første jeg tenkte også. Hvordan i all verden vet man sånne ting? Kontrollerer man hverandres sosiale medier? Det er sjukt.

Skrevet

Det finnes tydeligvis veldig mange damer her som bare liker å leve i uvitenhet og naivitet. Vil ikke vite hva mannen holder på med på mobilen med andre kvinner bare for å være en kul dame. Virker som at så lenge har his, barn og alt det materielle så snur de seg bare vekk fra realiteten og lar mannen gjøre hva han vil mot dem 🤮🤮🤮🤮🤮selvrespekt er lov i et forhold. 

Anonymkode: fa641...ebc

• Nyttig 1
Skrevet

Tenker at dere begge to må slutte å kontrollere hverandre å slutte å tenke at alle er interessert i dere. Fryktelig sjeldent noen av motsatt kjønn sender melding eller venneforespørsel fordi de er interessert i forhold med noen som er i forhold. Hvis dere fpr barn, skal de kun få ha venner av samme kjønn de da? 

Anonymkode: d3ce5...6aa

• Nyttig 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes tydeligvis veldig mange damer her som bare liker å leve i uvitenhet og naivitet. Vil ikke vite hva mannen holder på med på mobilen med andre kvinner bare for å være en kul dame. Virker som at så lenge har his, barn og alt det materielle så snur de seg bare vekk fra realiteten og lar mannen gjøre hva han vil mot dem 🤮🤮🤮🤮🤮selvrespekt er lov i et forhold. 

Dette er ikke snakk om selvrespekt. Det er snakk om kontrollerende, usikker og sjalu oppførsel.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

selvrespekt er lov i et forhold. 

Nettop. Sikreste måten å miste selvrespekten på, er å legge seg opp i kjæresten sine sosiale medier.

Det skriker kontrollerende og stakkarslig🚩🚩🚩🚩🚩

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...