neon_sun Skrevet 11. februar 2024 #41 Skrevet 11. februar 2024 Kan ikke pus være i eget rom på natten da? Våre katter har sovet i gangen på natten alltid. I begynnelsen var det endel klatring på døren, men så ble det rutine og de er rolige og sover hele natten. Lykkelige og fornøyde katter og vi får sove natten gjennom også. Før vi voksne og katten legger oss, så har barna dørene sine igjen så den ikke går inn der. Aldri vært noe problem.
Ellevill Skrevet 11. februar 2024 #42 Skrevet 11. februar 2024 Lag iallfall et krypinn ut av isopor eller som fores med isopor, og spesielt gulvet. Slik at det ikke er krise om den blir lenge ute de kaldeste dagene/nettene.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #43 Skrevet 11. februar 2024 Takk for mange gode råd! Det må.ikke være tvilsom at vi er veldig glad i pusen vår! Men vi er slitne🤣 skal begynne å slippe den ut en time før legging...sånn at den ihvertfall har vært ute én gang før natta kommer. Lage en ny leke eller noe slik kan jeg ordne også Den er mer masete nå på vinteren, selvsagt er den mye mindre fysisk aktiv nå,.siden den er lite ute sammenlignet med sommeren... På sommeren et den mye mer ute såklart, da står jo dørene åpne og den er ute hele natta ofte, og liker også sove på terassen da. Den får såklart sove med meg i sengen! Elsker jo pusen min, men blir litt desperat etter kontinuerlig nattesøvn. Men når den styrer og henger i gardiner, står å "vasker vinduene" med frempotene, tråkker rundt i senga så en ikke får sove og slår på dører,garderobeskap...🤣 ( mange som gir råd uten å faktisk ha lest hele innlegget ...😅) Anonymkode: 55818...4dd 2 1
Olive_North Skrevet 11. februar 2024 #44 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har ikke lov å "lage hull" i bygninger og dører. Anonymkode: 55818...4dd Men du kan skifte dør, kjøp en terassedør som du setter katteluke i. Bytt døra og behold den gamle 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #45 Skrevet 11. februar 2024 Hvis den er vant med å få sove i senga di (selv om den også maser) så vær så snill å ikke steng den uke av soverommet (om mulig). Gamle katter spesielt må få ha vaner og rutiner inne, og det er rett og slett trist å høre at dere stenger en gammel katt ute av rommet fra sine nærmeste. 😞 Lek mer på dagtid. Har dere klatretårn? Høres ut som den gjerne skulle hatt noe å klatre og hoppe i. Tur ut på kvelden og noe godt våtfor før legging. Ha gjerne litt lys på i stua/en gang osv. Gamle katter kan bli masete av å være forvirret i mørke. Anonymkode: f955b...a81
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #46 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvis den er vant med å få sove i senga di (selv om den også maser) så vær så snill å ikke steng den uke av soverommet (om mulig). Gamle katter spesielt må få ha vaner og rutiner inne, og det er rett og slett trist å høre at dere stenger en gammel katt ute av rommet fra sine nærmeste. 😞 Lek mer på dagtid. Har dere klatretårn? Høres ut som den gjerne skulle hatt noe å klatre og hoppe i. Tur ut på kvelden og noe godt våtfor før legging. Ha gjerne litt lys på i stua/en gang osv. Gamle katter kan bli masete av å være forvirret i mørke. Anonymkode: f955b...a81 Må ha døra åpen ellers ødelegger han døra med klørne. 🤣 sterk pus. Ja har to store klatretårn. Jeg har bygd de litt ned d han ikke klatrer så høyt på sine gamle dager. Skal prøve med mer lys, og mer aktivisering og en tur ut før leggetid. Anonymkode: 55818...4dd
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #47 Skrevet 11. februar 2024 Høres ut som en lykkelig pus, i alle fall ☺️ jeg er et hundemenneske, men noen katter er så spesielle at de får en egen sjarm. Nabokatten bestemte i sommer at mitt hjem var hans feriebolig. Eierne reiser vekk innimellom, og da kommer han hit. I går nektet jeg å gi han lørdagssnop av den enkle grunn at han har eiere som gir han mat. Den lille demonen ble så fornærmet av at hans forsøk på sjarm ikke fungerte at han beit seg fast i leggen min 😄 Anonymkode: f9f7b...2a2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #48 Skrevet 12. februar 2024 Capazitet skrev (På 11.2.2024 den 1.51): Høyres ikkje ut som du er noko glad i kattar. Kvifor ville du ha katt? Tyyyyypisk! Hva er vitsen med å kommentere slik? Anonymkode: 3dc2b...760 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #49 Skrevet 12. februar 2024 Capazitet skrev (På 11.2.2024 den 1.51): Høyres ikkje ut som du er noko glad i kattar. Kvifor ville du ha katt? 👏👏👏 Anonymkode: 908f5...a81
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #50 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 2.31): Kan ikke kattekreket bare være på badet med kattedoen, mat, vann og senga si da? Så kan ungene få sove i fred med dørene åpne. Fysj, jeg er glad jeg ikke har katt 😆 Anonymkode: deea5...b7a Du virker ikke særlig empatisk ovenfor dyr så det er bra. Anonymkode: 908f5...a81 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #51 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 10.12): Omplassér eller avliv. En katt skal da ikke redusere livskvaliteten deres! Anonymkode: 5a999...6ac Jeg håper virkelig ikke at du har dyr😡 Anonymkode: 908f5...a81 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #52 Skrevet 12. februar 2024 Skal lage en slags kattelekestasjon i dag av en eske. Gjemme godbiter, henge opp ting den kan "jakte" på. ... vi får se hva det blir til slutt Anonymkode: 55818...4dd 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #53 Skrevet 12. februar 2024 Jeg har vært skikkelig hard med våre to katter fra dag 1. maser de om natten får de enten puter kastet etter seg eller vannsprut fra spray flaske. Begge skjønte veldig fort at de skal være stille om natten og ingen av dem kommer over dørterskelen inn til soverommet før vi er våkne selv om dørene er åpne. En periode hadde jeg lukket dør, og da skrapte den yngste veldig på døren. Et hardt slag eller spark mot døren fra min side gjorde så hun skvatt unna. Gjorde det 2 ganger og så var det stille. Diller og aktiviserer du lærer katten at det er sånn det skal være Anonymkode: 712d1...dd3 4 1
Gjest ti10 Skrevet 12. februar 2024 #54 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har vært skikkelig hard med våre to katter fra dag 1. maser de om natten får de enten puter kastet etter seg eller vannsprut fra spray flaske. Begge skjønte veldig fort at de skal være stille om natten og ingen av dem kommer over dørterskelen inn til soverommet før vi er våkne selv om dørene er åpne. En periode hadde jeg lukket dør, og da skrapte den yngste veldig på døren. Et hardt slag eller spark mot døren fra min side gjorde så hun skvatt unna. Gjorde det 2 ganger og så var det stille. Diller og aktiviserer du lærer katten at det er sånn det skal være Anonymkode: 712d1...dd3 Så du skremmer kattene sånn at de ikke tør å gjøre det som er naturlig for den? Tenk å skryte av hvor "hard" man er mot kattene sine. Sympatisk🙄
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #55 Skrevet 12. februar 2024 Min katt jamret også noe forferdelig om natten ei stund, viste seg at han ikke likte maten sin. Han holdt en hel konsert om natta, var grusomt slitsomt 😅 Anonymkode: ff5a5...d05
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #56 Skrevet 12. februar 2024 ti10 skrev (6 minutter siden): Så du skremmer kattene sånn at de ikke tør å gjøre det som er naturlig for den? Tenk å skryte av hvor "hard" man er mot kattene sine. Sympatisk🙄 Jeg elsker dyrene mine, og kunne ikke tenke meg å leve uten Det er ikke det samme som at jeg ikke trenger nattero! dyrene bor i mitt hus og må selvsagt tilpasse seg mitt liv. Heldigvis har jeg katteluke og mine kan derfor gå inn og ut så mye de vil. nattesøvnen får de dog ikke ta fra meg. Og hvis det er så ille å kaste en pute eller å sprut vann på katten så får det bare være. Andre må gjerne være oppe halve natten, men det vil ikke jeg! Og mine katter lever heldigvis svært gode liv med masse Kos og kjærlighet på dagtid! Anonymkode: 712d1...dd3 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #57 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 7.35): Har ikke sovet gjennom en hel natt siden jeg fikk dyr. Det er en del av pakken man godtar når man skaffer seg dyr. Anonymkode: 4355a...81e Nei? Jeg har 2 egne katter og akkurat nå 4 fosterkatter. Jeg hadde aldri tolerert at de vekker meg om nettene. Oppdra dyrene dine! Ignorer mas. Søk om tillatelse og skaff deg katteluke, ts! Anonymkode: 61fa9...ec7 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #58 Skrevet 12. februar 2024 Kattene her er stille om natta så lenge de ikke går tom for mat (at vi ikke har fylt på før vi legger oss), kan kan de komme og mase mellom 6 og 7. Ikke brukt verken vann eller andre korreksjoner på de Anonymkode: cf273...3cc
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #59 Skrevet 12. februar 2024 Har dere forsøkt å trygge barna på å sove med lukkede dører om natta? Det er jo relativt normalt, og da slipper de å bli vekket av katten Anonymkode: f0e08...357 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #60 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har vært skikkelig hard med våre to katter fra dag 1. maser de om natten får de enten puter kastet etter seg eller vannsprut fra spray flaske. Begge skjønte veldig fort at de skal være stille om natten og ingen av dem kommer over dørterskelen inn til soverommet før vi er våkne selv om dørene er åpne. En periode hadde jeg lukket dør, og da skrapte den yngste veldig på døren. Et hardt slag eller spark mot døren fra min side gjorde så hun skvatt unna. Gjorde det 2 ganger og så var det stille. Diller og aktiviserer du lærer katten at det er sånn det skal være Anonymkode: 712d1...dd3 Og dette er et eksempel på at ikke alle burde ha dyr😡 Anonymkode: 908f5...a81 1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå