AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 Jeg blir så overrasket over folk som må på turer/ut på byen/middager med partneren sin flere dager eller helger i måneden, for at forholdet skal fungere. Det er flest hverdager, og hvis man må sprite opp hverdagene hele tiden er ikke forholdet liv laga. Anonymkode: 8df4b...a3c 3
Fjaselina Skrevet 11. februar 2024 #2 Skrevet 11. februar 2024 Aldri:) Eller ein gong i året, kanskje... 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #4 Skrevet 11. februar 2024 Aldri. Vi elsker hverandre hver dag. Anonymkode: 98e6c...aa4 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #5 Skrevet 11. februar 2024 Aldri! Men får vi anledning (barnevakt) setter vi pris på å kunne ta en tur ut av huset alene 😊 Anonymkode: b7ff2...e58
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #6 Skrevet 11. februar 2024 Vi må ingenting! Men vi har ikke barn sammen og drar derfor ofte rundt på sprell. Anonymkode: c203e...953
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #7 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi må ingenting! Men vi har ikke barn sammen og drar derfor ofte rundt på sprell. Anonymkode: c203e...953 Hvordan hadde dere fungert hvis dere var hjemme istedenfor? Ts Anonymkode: 8df4b...a3c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #8 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan hadde dere fungert hvis dere var hjemme istedenfor? Ts Anonymkode: 8df4b...a3c Det fungere veldig fint:) vi må ingenting. Trives veldig godt i hverandres selskap Anonymkode: c203e...953
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #9 Skrevet 11. februar 2024 Har sjeldent vært ute sammen. Gift i 20 år. Fungerer fint. Anonymkode: a45ac...5a3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #10 Skrevet 11. februar 2024 Minst annenhvert år, og daten bør vare minst en time. Anonymkode: 62e39...590
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #11 Skrevet 11. februar 2024 Absolutt ikke noe vi må for at forholdet skal holde nei, men klart det er veldig gøy med spontan datenight, eller en planlagt helgetur/ferie. Men hver helg høres litt slitsomt ut. Anonymkode: 81d28...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #12 Skrevet 11. februar 2024 Jeg personlig har et behov for omtrent et par date-nights eller helgeturer i halvåret, sistenevnte er det lite av. Men vi er et par som fort går oss godt inn i hverdagen og jeg får et behov for å ta tiden til å gjøre noe utenom. Trenger ikke være stort. Jeg er også hjemmeværende så det spiller nok mye inn. Et avbrekk fra hverdag og det vanlige. Men skal si meg enig i relasjoner som er såpass avhengig av utflukter til å fungere, virker kanskje litt ustødig. For hva skjer når ene parten ikke har mulighet til det lengre? Samtidig må folk få gjøre det dem vil, ønsker dem å dele livet sammen og liker å bruke tiden borte, så får all del! Bare forholdet ikke baseres ut på utfluktene, men tilknyttingen dem i mellom generelt. For det er vel hele konseptet med å ha en kjæreste/partner/samboer, ellers ville jeg heller ha kalt det en utfluktspartner😅 Anonymkode: 606c5...9da 1
SPOCA Skrevet 11. februar 2024 #13 Skrevet 11. februar 2024 Må ingenting, men vi elsker å reise. Vi elsker hverdagene sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #14 Skrevet 11. februar 2024 Må? Vi må ingenting, men nå når barna er store er det jo utrolig kjekt å dra på turer og gå ut og spise bare oss to. Det blir jo som date på mange måter, men det er jo mest to mennesker som er glade i hverandre og som derfor gjør ting de synes er kjekt sammen. Samme når vi er hjemme. Vi har "date" minst en gang i uka, der vi setter på musikk, deler litt vin og prater, men det er ikke noe tilgjort at nå skal vi ha datenight liksom. Dette også er bare to mennesker som er glade i hverandre og som liker å tilbringe tid sammen, og begge synes dette er veldig koselig. Det er hva vi trives med og gjør sammen, akkurat som hva enn dere trives med og gjør sammen. Bare at vi liker å gå ut innimellom, mens dere tydeligvis ikke liker det så godt. Hvert par gjør vel det de liker å gjøre sammen? Hvorfor reagerer du på det om du er så tilfreds med hvordan dere har det? Vi er også tilfreds. Med at vi liker å reise begge to, liker å spise ute begge to, og så videre. Vi må ikke, vi har lyst. Anonymkode: 77a60...5eb 4
Fremmed fugl Skrevet 11. februar 2024 #15 Skrevet 11. februar 2024 Kjæreste turer og date nights, må være et at de mest fornuftige samlivsrådene som finnes, mener jeg. Handler ikke om at alle, eller vi, må det så eller så ofte. Men det å skape felles hyggelige opplevelser, er uansett hyggelig. Jeg har aldri hatt glede av sikkerhetsbelte i bilen. Men bruker det alltid, men til forskjell mot en kjæreste tur med kona, så gir det å bruke sikkerhetsbeltet ikke noe positivt i seg selv. 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #16 Skrevet 11. februar 2024 Veldig sjeldent vi drar ut på ting sammen, går ofte år mellom. Men jeg har behov for at vi iallefall et par ganger i mnd bruker tid på hverandre uten barna. Om det så er å se en serie sammen, spille et spill, sitte å snakke, gå en tur. Samme hva det er, men litt tid med bare oss to, og noe som er annet enn sex. Forholdet fungerer ganske bra selv om vi ikke alltid får til tid alene også. Noen perioder er det mer enn andre Anonymkode: 38465...fd5 1
Fremmed fugl Skrevet 11. februar 2024 #17 Skrevet 11. februar 2024 Dette samlivsrådene, er ment forebyggende, det vil si at man i forveien ikke vet om man trengte det. Men bare se på alle "vi har et hyggelig familieliv sammen, men er kun venner, nå er jeg forelsket i en kollega" trådene på KG, dem som skriver disse hadde trengt det, men oppdager det for seint. 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #18 Skrevet 11. februar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg blir så overrasket over folk som må på turer/ut på byen/middager med partneren sin flere dager eller helger i måneden, for at forholdet skal fungere. Det er flest hverdager, og hvis man må sprite opp hverdagene hele tiden er ikke forholdet liv laga. Anonymkode: 8df4b...a3c Ikke liv laga? Så fordi man liker å ha det morro og ikke monotont så er ikke forhold liv laga? Høres mest ut som du aldri er ute med din partner og egentlig bare er litt bitter over hvor kjedelig du har det. Anonymkode: 42eac...8f8 5
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. februar 2024 #19 Skrevet 11. februar 2024 Hadde datenight i går med kjæresten. Vi lå 4 timer i sengen, lagde middag sammen og så litt serie mens vi lå inntil hverandre…før vi havnet i sengen igjen🤭 Perfekt date. Føler egentlig ikke vi må gjøre noe aktiviteter sammen i den forstand. Vi koser oss bare vi er sammen.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #20 Skrevet 11. februar 2024 Fremmed fugl skrev (5 timer siden): Kjæreste turer og date nights, må være et at de mest fornuftige samlivsrådene som finnes, mener jeg. Handler ikke om at alle, eller vi, må det så eller så ofte. Men det å skape felles hyggelige opplevelser, er uansett hyggelig. Jeg har aldri hatt glede av sikkerhetsbelte i bilen. Men bruker det alltid, men til forskjell mot en kjæreste tur med kona, så gir det å bruke sikkerhetsbeltet ikke noe positivt i seg selv. Og jeg er så uenig med deg 😛 Opplever at presset om date nights og kjæresteturer ødelegger for småbarnslivet. At mødre må raske på og kutte amming, forte seg å venne barna til barnevakt, for alt handler om den stakkars mannen som må få med dama på kjærestetur. Og alle andre som mener noe. Jeg har ikke lyst til å dra fra barn under to-tre år (vil at de skal kunne si en setning før de sover hos andre), og har man 2-3 barn så går det jo bort noen år i det. Og hvor blir det av lysten til å skape FELLES opplevelser og turer MED barna sine? Hvorfor skal alt handle om hva man gjør alene? Kan man ikke nyte de få årene man har små barn til å gjøre ting tilpasset de? De sover jo etter 19-20 hver kveld uansett, så da har man jo haugevis av tid alene. Anonymkode: d9bd5...446 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå