Gå til innhold

Hvordan slutte å være forelska i en man ikke vil ha og heller ikke kan få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et godt og langt ekteskap med barn og hele pakka. Jeg er glad i mannen min, og vi har det bra sammen. Selvfølgelig er det ikke like «spennende» lenger. 

Problemet mitt er at jeg har vært betatt/forelsket i en kollega over flere år. Han er litt flørtete mot meg, gir meg mye oppmerksomhet og komplimenter. Han er selv i et forhold. Det er ikke aktuelt å gjøre det slutt med mannen min, heller ikke prøve seg på kollegaen. I små perioder roer det seg, men så gir han meg ekstra oppmerksomhet - og det fyres opp igjen. Det er uaktuelt å bytte jobb pr.nå. Det hele gjør meg veldig sliten. 

hvordan få det til å gå over?? 

Anonymkode: d6ff8...1e9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det som deg… Følger tråden. 

Anonymkode: 75b41...680

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har det som deg… Følger tråden. 

Hvor lenge har det pågått hos deg? 

TS

Skrevet

For meg så gikk det over av seg selv, som alle forelskelser som man ikke gir næring.

Hvis du vil ha slutt på det litt kjappere så begynner du å lete etter feil ved kollegaen samtidig som du fokuserer på å få det bra på hjemmebane. Du kan gjøre ting mer spennende om du bare vil.. stelle i stand noe romantisk.  

Du må slutte helt med dagdrømmer om kollegaen om du har det.. si æsj ikke nå igjen hver gang du tar deg selv i å tenke på han. 

Det er helt normalt å bli betatt av andre, men du må slutte å gi næring til forelskelsen dersom du vil den skal gå over. 

Anonymkode: 0f389...a6b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For meg så gikk det over av seg selv, som alle forelskelser som man ikke gir næring.

Hvis du vil ha slutt på det litt kjappere så begynner du å lete etter feil ved kollegaen samtidig som du fokuserer på å få det bra på hjemmebane. Du kan gjøre ting mer spennende om du bare vil.. stelle i stand noe romantisk.  

Du må slutte helt med dagdrømmer om kollegaen om du har det.. si æsj ikke nå igjen hver gang du tar deg selv i å tenke på han. 

Det er helt normalt å bli betatt av andre, men du må slutte å gi næring til forelskelsen dersom du vil den skal gå over. 

Anonymkode: 0f389...a6b

Takk for gode råd! 

Han har desverre en helt utrolig virkning på meg. Senest forrige uke tenkte jeg «at nå er det nok». Så kom han med noen komplimenter og henvendelser, som satte i gang en hel greie med følelser for han igjen… Det er helt utrolig, egentlig… Blir liksom dønn forelska igjen. Det rekker knapt å roe seg, før det fyres opp igjen. Det er i utgangspunktet han som gjør noe som fyrer det opp igjen. Han sier fine ting til meg omtrent hver dag! 

TS

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for gode råd! 

Han har desverre en helt utrolig virkning på meg. Senest forrige uke tenkte jeg «at nå er det nok». Så kom han med noen komplimenter og henvendelser, som satte i gang en hel greie med følelser for han igjen… Det er helt utrolig, egentlig… Blir liksom dønn forelska igjen. Det rekker knapt å roe seg, før det fyres opp igjen. Det er i utgangspunktet han som gjør noe som fyrer det opp igjen. Han sier fine ting til meg omtrent hver dag! 

TS

KanKje du må finne en måte å få han til å slutte med det, om det mater følelsene dine?

Anonymkode: a42d9...b58

Skrevet

Gresset er grønt der du vannet det😁 fokuser mest mulig på mannen din, gjør noe hyggelig for ham, planlegg en ferie sammen, start et fellesprosjekt, er det feks noen rom i huset som trenger oppussing? Et eller annet sånn. Ha mannen på agendaen i hvertfall, ikke bare lev parallelt, men vær SAMMEN 😆 fins mange parallelle par der ute, da daler tiltrekningen og faren for å falle for andre øker. 

Anonymkode: feab7...be3

Skrevet

På hvilken måte gir han deg oppmerksomhet og komplimenter? Ansikt til ansikt?

Anonymkode: ab3cb...654

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor lenge har det pågått hos deg? 

TS

Nærmer seg tre år. Jeg forsøker å komne unna, men noe driver oss sammen hele tiden. Prosjekter, samarbeid på tvers etc. Vi jobber egentlig langt fra hverandre, i to store byer på hver vår kant av landet, så det kunne vært enkelt å kuttet all kontakt. Men nei. Nå går jeg en uke i møte mef han og jeg orker ikke for jeg vet det ikke kan bli oss. 

Enn du da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for gode råd! 

TS

Du kan jo si til han at du ikke setter pris på dette. Er jo lov det 👌

Jeg hadde en kollega som var mye eldre enn meg en gang. Han var veldig flørtende av natur så jeg tenkte ikke noe mer over det. Han var jo gift også. 

Så en dag vi var alene så slo han meg på fua, og da klikket jeg kan jeg love deg.

Kikket veldig stygt på han, og sa at det der det kunne han til helvete la være med!!!!!

Han stoppa da gitt 🤣🤣🤣.

Og vi hadde fortsatt en god tone etterpå 👌.

Nesten bedre synes jeg 👌.

Synes ikke du skal være redd for å si ifra jeg.

Noen ganger må man bare være pur direkte! 

Don't get even, get mad 🤣🤣🤣

Skrevet

Jeg har det også sånn, men vil ikke at det skal ta slutt. Forelskelsen er så fantastisk 🥺

Anonymkode: c92f7...bc0

Skrevet

Du kan jo be denne kollegaen om å slutte med denne flørtingen og oppmerksomheten? Si rett ut at det er upassende. Ved at denne kontakten vedvarer, vedvarer jo også denne forelskelsen. 

Anonymkode: ef3bc...57d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

På hvilken måte gir han deg oppmerksomhet og komplimenter? Ansikt til ansikt?

Anonymkode: ab3cb...654

Ansikt til ansikt; både når vi er alene og sammen med andre. Også på e-post/meldinger. Ikke noe upassende på e-post/meldinger. Heller ikke noe direkte upassende ansikt til ansikt, men kanskje litt i grenseland…. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du kan jo be denne kollegaen om å slutte med denne flørtingen og oppmerksomheten? Si rett ut at det er upassende. Ved at denne kontakten vedvarer, vedvarer jo også denne forelskelsen. 

Anonymkode: ef3bc...57d

Ja, men er redd det da blir kleint, ødelegger for samarbeidet, at jeg virker innbilsk, avsløre mine følelser, kjenner også på en frykt for at han da vil forandre mening om meg- kan gjøre det vanskelig å jobbe der… 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har det også sånn, men vil ikke at det skal ta slutt. Forelskelsen er så fantastisk 🥺

Anonymkode: c92f7...bc0

Ja, følelsen gjør en litt hekta… i allefall for min del. Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Bytte jobb, avdeling? Om man slutter og møte, oppsøke og treffe denne personen, både i livet og i arbeidslivet og på fritiden. Være venner med vedkommende på Facebook og snap. Og hver gang man drømmer om livet med han, da vil følelsene slukke. Det du ikke nærer slukker. Du må velge hvem valg i livet du må ta for og komme videre. 

Anonymkode: 3ab1f...54c

Skrevet
Irak skrev (2 timer siden):

Du kan jo si til han at du ikke setter pris på dette. Er jo lov det 👌

Jeg hadde en kollega som var mye eldre enn meg en gang. Han var veldig flørtende av natur så jeg tenkte ikke noe mer over det. Han var jo gift også. 

Så en dag vi var alene så slo han meg på fua, og da klikket jeg kan jeg love deg.

Kikket veldig stygt på han, og sa at det der det kunne han til helvete la være med!!!!!

Han stoppa da gitt 🤣🤣🤣.

Og vi hadde fortsatt en god tone etterpå 👌.

Nesten bedre synes jeg 👌.

Synes ikke du skal være redd for å si ifra jeg.

Noen ganger må man bare være pur direkte! 

Don't get even, get mad 🤣🤣🤣

Så tøff du er! Ja, om han går langt over streken vil jeg nok si i fra. Men om jeg nå ber han slutte, er jeg redd for flere ting; at jeg avslører mine følelser, at det blir kleint, at det ødelegger for arbeidsmiljø/samarbeid, at jeg fremstår innbilsk, hvem vet- kanskje han da vil begynne å ignorere meg/sette meg i dårlig lys f.eks i redsel for mee too… 

TS. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nærmer seg tre år. Jeg forsøker å komne unna, men noe driver oss sammen hele tiden. Prosjekter, samarbeid på tvers etc. Vi jobber egentlig langt fra hverandre, i to store byer på hver vår kant av landet, så det kunne vært enkelt å kuttet all kontakt. Men nei. Nå går jeg en uke i møte mef han og jeg orker ikke for jeg vet det ikke kan bli oss. 

Enn du da?

Ca like lenge som deg… 

det er vanskelig… 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Gresset er grønt der du vannet det😁 fokuser mest mulig på mannen din, gjør noe hyggelig for ham, planlegg en ferie sammen, start et fellesprosjekt, er det feks noen rom i huset som trenger oppussing? Et eller annet sånn. Ha mannen på agendaen i hvertfall, ikke bare lev parallelt, men vær SAMMEN 😆 fins mange parallelle par der ute, da daler tiltrekningen og faren for å falle for andre øker. 

Anonymkode: feab7...be3

Takk for gode råd!

TS

Skrevet

Kan du ikke bare nyte følelsen da? Bruke det som inspirasjon til å kle deg litt bedre osv. Det går jo over en dag.

Anonymkode: 1aa8c...cfd

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...