Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du får leve i håpet at hun treffer en ny mann. Er så underskudd på single der du bor ?

Anonymkode: f939f...ae9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at mange alltid råder å kvitte seg med mannen. Et råd som aldri slår feil her på KG er alltid å dumpe...Men det er slett ikke løsningen for oss alle. Mange av oss ønsker å holde familien samlet uansett utroskap også for barnas skyld og pga annet som dyr, eiendom og økonomi. Og fordi vi fortsatt er glad i mannen. Selv når han har vært upålitelig, men når han "omvender seg" fra sine "synder" og angrer så får han tilgivelse. Ingen er feilfri og alle har gjort et eller annet gale ting i livet.  

• Hjerte 1
Skrevet

Det er en eneste ting som er 100% sikkert her, og det er at det er mannen din som er svikeren. Ikke sikkert du skal dumpe han nei, men slutt å tro du kan endre andre. Det er kun deg selv du kan endre på, da må du koble hjernen din fra elskerinnen og forholdet de to hadde. Hjernen er bygd opp slik at den får fokuset på det du er fokusert på, du ser og hører henne, fordi du er opptatt av henne. Hvis du skal bli hos mannen din, så må du godta og akseptere at verden er slik den er. Du får ikke gjort noe med det. 

Anonymkode: cf8d4...863

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser at mange alltid råder å kvitte seg med mannen. Et råd som aldri slår feil her på KG er alltid å dumpe...Men det er slett ikke løsningen for oss alle. Mange av oss ønsker å holde familien samlet uansett utroskap også for barnas skyld og pga annet som dyr, eiendom og økonomi. Og fordi vi fortsatt er glad i mannen. Selv når han har vært upålitelig, men når han "omvender seg" fra sine "synder" og angrer så får han tilgivelse. Ingen er feilfri og alle har gjort et eller annet gale ting i livet.  

Rådet er vel basert på at hun legger alt sinne sitt mot elskerinna og vil kvitte seg med henne, men har tilgitt mannen og kjøpt alt han har fortalt henne.  

Fint at mennesker kommer seg gjennom utroskap og holder sammen. Men her har ts bare flyttet all skyld over på elskerinna for å klare å stå i forholdet, i stedet for å faktisk bearbeide, tilgi og se fremover

Anonymkode: 73713...7a9

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ganske blåøyd å tro at elskerinna over flere år skal fordufte, kun fordi ts ikke vil bli minnet på at mannen hennes er en skikkelig asshole.

Det er null niks vits å anmelde. Politiet må ta i mot anmeldelsen, men politiet ler av slike ting og skulle nok ønske de kunne be enkelte snu i døren. Politiet er overarbeidet, de sliter med kapasitet nok til VIKTIGE saker. Ts må nesten prøve å ordne opp i dette med elskerinna selv, som voksne mennesker. Anmelde… hun utgjør da ingen trussel for liv og helse. Her er jeg faktisk mer bekymret for liv og helse til elskerinna

En ting er å faktisk anmelde, en annen er å true med det.

Det er faktisk ikke ok å plage ts. Hun er helt uskyldig til sammenligning med mannen. Men denne kvinner er opphengt i å kontakte ts, og det er trakkasering.

Jeg skrev at hun kan snakke med damen og si at hun vil være i fred, om ikke anmelder hun for trakkasering. Altså å konfrontere og sette en grense. Det er virkelig helt innafor. 

Anonymkode: 39bb1...c0f

• Liker 1
Skrevet

Her er et typisk tilfelle, en kone som tilgir sin mann og legger all skyld på elskerinnen. Mannen hadde frivillig sex med elskerinnen, han kunne sagt nei før det gikk så langt.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
TomBombadil skrev (28 minutter siden):

Anmelde for at hun har ringt tre ganger og sagt noen ord på butikken?

For alt vi vet, så plager hun ts hver gang hun ser henne. Om det er tilfellet så kan hun konfrontere og si "vi vil være i fred. Slutt å prøve å kontakte oss. Eller så kommer jeg til å kontakte politiet." 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En ting er å faktisk anmelde, en annen er å true med det.

Det er faktisk ikke ok å plage ts. Hun er helt uskyldig til sammenligning med mannen. Men denne kvinner er opphengt i å kontakte ts, og det er trakkasering.

Jeg skrev at hun kan snakke med damen og si at hun vil være i fred, om ikke anmelder hun for trakkasering. Altså å konfrontere og sette en grense. Det er virkelig helt innafor. 

Jeg får desverre ikke inntrykk av at ts er så fryktelig uskyldig i denne konflikten. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Du lar jo henne faktisk «vinne» ved å vise at dette er vanskelig for deg.. IGNORER DAMA! 

Anonymkode: 6d5e0...aa9

• Liker 2
Skrevet

Du er jo utrolig naiv som tror på mannen din. Han har nok sagt alle de rette tingene til elskerinnen sin, at han elsker henne, at han skal gå fra deg, at forholdet med deg er helt dødt. Menn lyver for å få det som de vil. Hun har jo ikke klart å lure mannen mot sin vilje til sengs i over 1 år. Så dum er du ikke, at du tror på det.

Elskerinnen er sikkert såret, fordi din man sviktet henne og lurte henne.

Anonymkode: 39586...1a4

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja vel, men den tilgivelsen bør innebære at TS ikke slår seg vrang av at elskerinnen handler på butikken. Skal man legge deg bak seg så må man faktisk også akseptere at det innebærer å oppføre seg sivilisert på offentlige plasser på et lite sted. Hvis TS ikke klarer det så har hun prøvd å gå videre uten å egentlig gå videre. Og det er utelukkende TS ansvar.

Anonymkode: e8571...01a

• Liker 6
Skrevet

Nå har jeg aldri opplevd utroskap, så svaret mitt blir veldig hypotetisk.
For meg så virker det veldig merkelig å si at man vant. Den mannen som svikte og forrådte deg, valgte å bli hos deg og ikke forlate deg. Hvordan er det å vinne? Vinne hva da? 
Jeg så også et annet sted at TS skriver at hun var den som la seg etter han, men samtidig så valgte han å ligge med henne jevnt og trutt over år. Han er ikke fri for ansvar, uansett om hvem som har prøvd seg på hvem. Det er ikke sånn at du kan lure noen til å ligge med deg over år. Man er et voksen menneske som må evne og klare å si nei, uansett om det skulle by seg damer frem. 

Anonymkode: 2fb8d...103

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Send mannen aleine på butiken, så slipper du å møte henne. Og han får bakse aleine med alle innkjøpene. 

Anonymkode: 337d1...669

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Send mannen aleine på butiken, så slipper du å møte henne. Og han får bakse aleine med alle innkjøpene. 

Da ender sikkert tosken opp med en ny elskerinne. 

Anonymkode: 2d1bb...5a3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja vel, men den tilgivelsen bør innebære at TS ikke slår seg vrang av at elskerinnen handler på butikken. Skal man legge deg bak seg så må man faktisk også akseptere at det innebærer å oppføre seg sivilisert på offentlige plasser på et lite sted. Hvis TS ikke klarer det så har hun prøvd å gå videre uten å egentlig gå videre. Og det er utelukkende TS ansvar.

Anonymkode: e8571...01a

Du har misforstått - er ikke jeg, men hun andre som «slår seg vrang» på offentlig sted. Jeg kan akseptere å se henne, men har ingen interesse av å snakke med henne eller bli kontaktet av henne.

Anonymkode: 878e1...061

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun sender ikke meldinger. Ringte meg tre ganger etter at han dumpa henne, men jeg svarte ikke. Hvordan kan det være mannen sin feil at hun velger å plage meg? Han har gjort det klart fir henne at han valgte meg; jeg vant og hun tapte!!

Hvor har jeg skrevet at det bare var ett åt hun la seg etter han?

Selv om hun aldri så mye la seg etter han, så hadde mannen din et forhold til henne over 1 år, tvang han henne? Sa om du ikke starter et forhold til meg så skjer det og det med deg? Han valgte helt selv og gå bak din rygg et helt år. Synes egentlig du legger ditt hat et helt feil sted, du forsvarer  mannen din som en stakkars som ble lurt i en felle. Fint for deg at du har valgt og tilgi han, men ikke legg skylden på elskerinne det var ikke hun som sviktet deg. Dårlig moral og gå etter andres menn, men mannen din valgte tross alt og ha et forhold med henne. Og det er den eneste du skal bry deg om og hate her. Hun andre må du bare si la meg være i fred. Eller spørre henne da neste gang hun er i butikken hva hun mener med utsagnene sine. En mann som har gått bak ryggen din et år vil kunne gjøre det igjen mot deg

Anonymkode: c85a8...2a2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har misforstått - er ikke jeg, men hun andre som «slår seg vrang» på offentlig sted. Jeg kan akseptere å se henne, men har ingen interesse av å snakke med henne eller bli kontaktet av henne.

Men hun lar deg ikke være, føler du. Likevel vil du ikke snakke ut med henne. Forstår at det er vanskelig, men også det mest effektive for å få ro. Og den eneste måten du kommer seirende ut av det, med et hevet hode og som the better person 

Skrevet

Han hadde et forhold til denne kvinnen i ett år. Uansett hva han sier, så valgte han å ha dette forholdet ett helt år. Hans valg, og hans valg alene. Hun har selvfølgelig rett til å bevege seg fritt selv om hennes elsker har avsluttet forholdet. Hun kan ha gode grunner for å ønske å snakke med deg. Du vil ikke det, og det bør du si til henne, og håpe hun kan respektere det. Det er ikke ulovlig å kontakte noen, så lenge man ikke truer eller på noen måte er truende. Din mann har sviktet grovt, og dine følelser i forhold til hans langvarige elskerinne er naturlige, men det er han som har satt deg i den situasjonen, han har ansvaret, han gjorde dette mot deg. Det eneste du kan gjøre for å endre på dette, er å ta et seriøst oppgjør med han som har påført deg all smerten. La ham ta ansvar for å be henne om å la deg være i fred. Evt, hør hva hun vil si deg.

Anonymkode: 49612...ded

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vært i begges sko- altså både dine, der jeg har blitt bedratt og elskerinnen sine, da jeg hadde ett forhold i over ett år, til en mann som hadde samboer.

Kan med hånden på hjertet si at jeg kjenner igjen dine følelser og reksjoner så veldig. Jeg ble helt besatt av tanken på hva de hadde gjort, hva de snakket om, hvordan de hadde sex, hvor de hadde møttes, nå var jeg så heldig at jeg ikke møtte på henne, vi bor også på ett svært lite sted der alle vet og viste, og for min del så handlet det om at jeg ikke klarte å komme meg gjennom sviket, jeg klarte aldri tilgi, selv om jeg lurte meg selv med dette gjennom noen år, vil bare råde deg til å tenke på deg selv, finnes ingen vinnere i den situasjonen- kun tapere. Kanskje du burde kjent litt mere på om du virkelig ønsker å være med en mann som svikter og misbruker tilliten din så totalt. For elsker deg gjør han ikke.

Så kan jeg si noe om å være i den andre enden, som elskerinnen til en mann som synlig sliter, og som kaver for å finne en vei ut av ett forhold, og som blir dratt mellom behovet for å være lykkelig og viten om at han mister alt om han går.

Jeg har ikke møtt på de sammen etterpå,  å er veldig glad for det, vet ikke om jeg hadde taklet det særlig godt altså. Jeg hadde aldri kunnet meldt elr kontaktet henne verken mens det sto på, elr i etterkant- hun tok kontakt med meg når det ble oppdaget, og jeg prøvde å være så ærlig som jeg klarte.

Tror ikke den damen har noen som helst int av å plage deg, ei heller din mann. Tror aldri hun tenker at hun vil ha tilbake elskeren sin, etter ett så langt forhold så har også hun investert enormt psykisk, hun har tross alt også brukt mye tid på dette forholdet, på å stole på han og hans forklaringer, og blitt såret av en person hun stolte på, tviler sterkt på at hun vil seg selv så vondt at hun oppsøker steder der hun kan møte på dere, hun prøver nok også å stable hverdagen på føttene igjen, og hun skal selvfølgelig slippe å flytte, kanskje hun elsker "bygda" hun bor i like høyt som det han gjør.

Prat med henne, spør om det du har behov for å vite om forholdet de hadde, kanskje dere begge klarer å føle mere ro når dere løper dere på hverandre. 

Å så vil jeg bare tillegge at å tro at hun "la seg etter" han er ganske naivt å dumt. Tror jeg snakker for mange når jeg sier at de fleste trekker seg unna når de hører at en person er i ett forhold, og den som er utro må jobbe hardt for å skape en relasjon som utvikler seg til å bli ett forhold i slike situasjoner.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan takke mannen din for dette! 
Du har tilgitt mannen din for sin utroskap gjennom år med denne kvinnen. Da kan du ikke klage!

Hvorfor vil du ikke snakke med henne? Du har  tilgitt mannen, da må du tilgi henne også da.

Det er mannen din som har sveket deg, ikke elskerinnen til mannen.

Hun har garantert kjærlighetssorg, fordi den elskverdige mannen din har lovet henne litt for mye. 
Du blir ikke kvitt henne. Du må leve med dette som mannen din har rotet deg opp i. 

Mannen din er en idiot, hva faen skal du med han?

Min sympati ligger hos elskerinnen. 

Anonymkode: bbc3f...6a7

• Liker 3
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...