AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #1 Skrevet 10. februar 2024 Baby på snart 7mnd blir lett rød i kinna, er litt tørr i huden i tillegg. Blir der når han er sliten eller varm, har sover i kjølig rom osv. Er ikke rød konstant og klør ikke. Er dette vanlig? Hvis jeg googler så kommer det bare opp eksem, infeksjon, tenner osv. Men han har vært sånn hele livet Anonymkode: e7427...c4d
KaraThrace Skrevet 11. februar 2024 #2 Skrevet 11. februar 2024 Min har samme, tror han er egentlig bare er litt følsom for temperaturforskjeller, men av og til blir han litt ruglete i kinna også. Jeg bruker denne, og det har hjulpet mye både på temperaturforskjell, sprukket leppe, ruglete og røde kinn, etc. Bruker den på nuppede overarmer også. https://www.apotek1.no/produkter/lrp-cicaplast-balm-b5-929780p
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #3 Skrevet 11. februar 2024 Barn med atopisk eksem har ofte røde kinn. Begge mine har røde kinn og eksemen begynte å bli ganske ille fra ca 1,5 år Anonymkode: 0e1b5...43a
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Skrevet 12. februar 2024 Sånn har min også alltid vært. 2 år nå og det kommer iblant litt eksem rundt munnen og håndledd om jeg ikke smører og smører. Blir fort veldig tørr. Ikke atopisk eksem i den grad jeg har sett hos andre men vi har det i familien, jeg har også veldig tørr hud. Har ikke vært hos lege da for det har vært så lite. Bruker bare fet krem (locobase for eksempel) og litt canoderm 5% på kropp. Anonymkode: 72ecf...394
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #5 Skrevet 12. februar 2024 Min fikk røde kinn da han var ca 5 mnd. Atopisk eksem. Han har det kun i ansiktet og noen ganger på hendene og underarmene. Smører daglig med locobase og unngår ull direkte på huden. Tenk feks på ullvotter i vogna som ungen gnir i ansiktet som vår gjorde. Anonymkode: bf77c...04e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå