Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2002 #1 Del Skrevet 9. november 2002 Er det noen her som har erfaringer med Remeron eller Imovane? Har blitt tilbudt begge deler, men er usikker. Liker ikke medisiner i det hele tatt... Dessuten er det fare for å legge på seg når man går på Remeron, noe jeg vil unngå på det sterkeste. Noen som går på det, har gått på det eller har noen erfaringer med det i det hele tatt? Say it out loud! imovane remeron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 9. november 2002 #2 Del Skrevet 9. november 2002 Har ikke vært borti Remeron, men brukt Imovane. Har bare én ting å si: Avhengighetsskapende. Det ble fryktelig enkelt å løse alle problemer med en liten pille slik at jeg fikk sove. Så jeg fant ut at jeg heller måtte løse mine søvnproblemer uten medisiner. Leste en masse om søvnproblemer og hvordan løse dem. Kort fortalt: Jeg ligger ikke lenger og vrir meg i sengen om jeg ikke får sove; da står jeg opp og legger meg først igjen når jeg begynner bli trøtt. Sengen blir sett på som er "fristed" der jeg f.eks. ikke leser fag, tenker på problemer eller planlegger. Jeg setter av tid til å tenke på trøbbel og løse problemer utenom sovetid. Jeg kobler ut tankevirksomhet når jeg legger hodet på puten. Jeg unngår ting jeg vet jeg ikke får sove av i timene før jeg legger meg (f.eks. cola, te, kaffe). Det er viktig å slite seg ut fysisk i løpet av dagen, slik at jeg er trøtt i kroppen når jeg legger meg. Jeg passer på å komme meg tidlig nok opp av sengen slik at jeg har større sjanser for å komme meg i seng igjen og få sove neste natt. Jeg kjenner jo ikke til din bakgrunn for bruk av Remeron/Imovane, men kan det kke være lurt å prøve andre ting før dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2002 #3 Del Skrevet 9. november 2002 Har prøvd Imovane, og den er god til innsovning. Men man må ta den rett før en legger seg ellers virker den ikke. Man sovner helt plutselig. Men den har ikke langtidseffekt. Remeron blir en veldig søvnig av en stund etter inntak...så den kan en godt ta en stund før en legger seg. Men ulempen er at en legger veldig på seg av den. Remeron brukes egentlig mot depresjon, men har søvndyssende effekt i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 9. november 2002 #4 Del Skrevet 9. november 2002 Hei Remeron er for folk som er deprimerte og lider av mørketid depresjon.Jeg brukte det en stund fordi jeg hadde problemer med å sove grunnet skift ordningen og var deppa grunnet arbeidssituasjon. Den virker mer som en innsovnings tablett og du får litt gi fanden holdning når det gjalt jobb. hilsen indianlady :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2002 #5 Del Skrevet 9. november 2002 hei Hope :D jeg har gått på remeron i ca ett år og jeg anbefaler deg det på det sterkeste. du må bruke den en stund før du får en god effekt av den men når den begynner å virke så får du virkelig en ny hverdag, kroppen kommer rett og slett i balanse igjen og man blir sitt gamle jeg igjen hvis du skjønner hva jeg mener. jeg har ikke merket noen bivirkninger av den, bare i begynnelsen blir du kvelm , utafor og kan føle deg litt verre den første tida du går på den men det går over :D man kan legge litt på deg av den ja,men jeg har ikke lagt på meg så mange kiloene, kanskje 4 kg men var ganske tynn fra før så det gjorde ikke noe igrunn. jeg syns ikke du skal være redd for å begynne på den med tanke på å legge på deg, for jeg tror ikke faren er så veldig stor for at du legger på deg mange kiloene. regner med at det man legger på seg det legger men på seg i begynnelsen man begynner å bruke Remeron, så det vil du nok se fort hvis du skaulle være uheldig å få den bivirkningen. lykke til med valget ditt - min erfaring er iallefall bare positiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 10. november 2002 #6 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har ikke gått på Remeron selv, men jeg har pratet med et par som bruker denne medisinen. Han ene la på seg 10 kg, ble veldig trøtt og sliten. Men husk på at hvilke bivirkninger du evt får er helt individuelt, det er ikke sikkert du merker noen, og det er ikke sikkert du legger på deg, det er individuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hope - ikke pålogget Skrevet 10. november 2002 #7 Del Skrevet 10. november 2002 Hmm... Har fått Imovane for å få sove. Har prøvd det en gang, og det var en merkelig følelse. Jeg merket i hvert fall at etter en halvtimes tid ble jeg helt fjern og rar... Nesten som en rus av et slag. Prøvde å gå rundt i rommet, og alt hang liksom etter - vanskelig å forklare. Men jeg sovnet i hvert fall, selv om søvenen var urolig. Remeron har jeg blitt tilbudt mot depresjon, fordi jeg har forsøkt både Fontex og Zoloft uten noen særlig virkning. (Tolvon også forresten) Men jeg har jo hørt at man legger på seg av den, og det vil jeg absolutt ikke. Er i utgangspunktet negativ til medisiner, for jeg føler ikke at det er det jeg trenger... Det må da finnes noe annet om jeg absolutt skal ta disse h******* medisinene. Hva med Efexor? Noen som har prøvd det? Eller Cipramil? Takk for svar i hvert fall! Hope Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 10. november 2002 #8 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har prøvd Cipramil, Zoloft og Efexor. Cipramil og Zoloft slutta å virke på meg etter en stund. Efexor er ganske nytt, og påvirker både serotonin OG noradrenalin, så hvis ikke disse andre antidepp'ene funker på deg, kan det være verdt å prøve, iallfall. Efexor fungerte helt supert på meg. Du må nesten bare prøve deg fram....Men du må ikke finne på å gjøre det på egenhånd, samtaleterapi og medisiner er en god kombinasjon. Medisiner aleine er ikke så lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kid-a (ikke innlogget) Skrevet 10. november 2002 #9 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har hørt at efexor skal være bra.... Jeg blir dårlig av zoloft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå