Gå til innhold

Dere med barn og hund, hva når dere er alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan pleier dere å få til kveldstur når pappaen er borte? Vi må alltid styre med barnevakt eller hundevakt. Men det er jo mange som er alene med barn. Hvordan gjør dere det?

Barnet vårt er 8. 

Anonymkode: 96097...b86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du vel gå kveldsturen før barnet legger seg? En 8-åring kan jo være alene en halvtime?

Anonymkode: e8b88...134

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hovedturen tidligere på dagen, bare lufting utenfor på kvelden. 

Anonymkode: b5edb...427

Skrevet

Barna er med på hovedturen. De er hjemme alene mens jeg går en rask kveldstur 10-15 minutter. 

Anonymkode: edf1e...580

• Liker 2
Skrevet

Hunden får hovedturen før barnet legger seg, men hva med kveldsturen? Pleier bare å gå 15-20 min for tissing, men føler at det også er lenge for en 8-åring om barnet våkner. Hvis de våkner minuttet etter at man har gått ut. Har barnet da mobil eller noe sånt?

Jeg overtenker og vi styrer nok veldig med hundevakt og diverse 😅 Spesielt siden barnet aldri våkner på den tiden, men det hadde jo vært typisk om det skjedde en gang.

Skrevet

3 min tur, men bor landlig til. Vet ikke jeg hadde dynes I en bygård eller blokk hvor det tar litt mer tid å komme ned til veien

Skrevet

Lufter bare utenfor.

Anonymkode: 5e4b6...8a3

Gjest jegerrinne
Skrevet

En på 8 år kan vel enten være med å ta før senga. Uansett bør en på 8år kunne være hjemme i 15 til 20 min

Skrevet

Tisser på verandaen. Har lagt ut gressmatte fra Biltema 😁

Anonymkode: 804a2...c5e

Skrevet

Lufter utenfor i gata :) 

Anonymkode: fb760...bed

Skrevet

Luftet alltid bare utenfor rett før sengetid for meg. Tur var før på kvelden. Selv om far var hjemme, så orket jeg ikke avslutte kvelden med tur og så stupe rett i seng, og sånn har jeg det fortsatt.

Anonymkode: e8b88...134

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hunden får hovedturen før barnet legger seg, men hva med kveldsturen? Pleier bare å gå 15-20 min for tissing, men føler at det også er lenge for en 8-åring om barnet våkner. Hvis de våkner minuttet etter at man har gått ut. Har barnet da mobil eller noe sånt?

Jeg overtenker og vi styrer nok veldig med hundevakt og diverse 😅 Spesielt siden barnet aldri våkner på den tiden, men det hadde jo vært typisk om det skjedde en gang.

En på 8 år kan vel klokka + forstår det om du forteller på forhånd at du går tur med hunden feks fra 22-2215? Så de vet hvor du er hvis de våkner akkurat da og du ikke er hjemme. Tenker så lenge det ikke er lenger enn det, barnet er enig, og du bare går rundt huset så er det innafor tenker jeg :)

Anonymkode: 2ca94...b91

• Liker 9
Skrevet
Sofakona skrev (28 minutter siden):

Er far borte hver kveld?

Nei, bare på jobbreiser innimellom, men da blir det alltid mye styr. Nå skal han på en lengre jobbreise, og jeg kvier meg for å be om hundepass så lenge, så ville høre hva andre gjør. Må prøve å finne en eller annen god løsning.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, bare på jobbreiser innimellom, men da blir det alltid mye styr. Nå skal han på en lengre jobbreise, og jeg kvier meg for å be om hundepass så lenge, så ville høre hva andre gjør. Må prøve å finne en eller annen god løsning.

Men kan du ikke bare ta en liten tur i nabolaget? Eller lenger tur med barnet ditt før du legger han? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En på 8 år kan vel klokka + forstår det om du forteller på forhånd at du går tur med hunden feks fra 22-2215? Så de vet hvor du er hvis de våkner akkurat da og du ikke er hjemme. Tenker så lenge det ikke er lenger enn det, barnet er enig, og du bare går rundt huset så er det innafor tenker jeg :)

Anonymkode: 2ca94...b91

Jeg spurte da pappaen var på en jobbreise for ca et halvt år siden, rett før han fylte 7. Går nå i 2. klasse. Han ville ikke at jeg skulle gå ut da, så derfor har vi ordnet med pass. 

Litt usikker på hva som er lurest, og vurderte faktisk å kjøpe kamera til å bruke så jeg ser om han våkner 😄 

Skrevet

Jeg går den lange turen tidligere på dagen, 8åringen her kan være litt alene. (Evt går med hunden mens han er på trening). På kvelden lufter jeg han kun 5-10min utenfor huset, eller så er han i hagen 

Anonymkode: 98977...8e9

Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Men kan du ikke bare ta en liten tur i nabolaget? Eller lenger tur med barnet ditt før du legger han? 

Jo, men selv om jeg bare går rett utenfor, hører jeg jo ikke barnet der om han våkner. Synes det blir litt lenge å vente for hunden med tissetur i 12 timer. Er bare tre år, så klarer ikke å holde seg så lenge, blir i alle fall utilpass. Pleier å lufte kl 22 ellers.

Skrevet

De fleste hverdager hvor mannen er borte på jobb, er hunden hos betalt hundepasser mens jeg er på jobb, og får mye tur og aktivitet der. I helgene, og de dagene jeg slutter tidligst på jobb, er barna med på tur med hunden. Etter barnas leggetid på kvelden, luftes hunden til postkassen og tilbake. 

Anonymkode: bd370...9d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...