Gå til innhold

Moccamaster kaffetrakter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med Moccamastere? Lager de god kaffe (er veldig kresen når det gjelder kaffe)? Er de enkle i bruk?

Vi har veldig lyst til å investere i en Moccamaster med termokanne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk en slik til bryllupet for to og et halvt år siden og er veldig fornøyde.

Nå drikker vi ikke kaffe selv da, så den brukes kun til gjester. Er kjempekjekk synes vi.

Skal man koke mye kaffe må man jo ha en annen termokanne og tømme over i etter hvert, for her trakter man rett i kanna som er 1,5 liter. Men det må man jo på en måte ellers også, når man trakter rett i glasskolbe og må tømme over.

Skrevet

Mannen min ville absolutt ha den med termokanne. Det angrer han godt på nå. Kanna er ikke god til å holde på varmen, vanskelig å skjenke fra og har en dum skrukork.

Det eneste positive er i grunn at den er pen å se på :ler:

Og at kaffen blir helt OK.

Fru Nitha

Skrevet

Det går ann å få kjøpt ekstra kanne, men den blir ganske dyr. Da har dere løst problemet og slipper å helle over.

Det viktige med en sånn trakter er å huske på å sette på korken med en gang kaffen er traktet for å slippe ut så lite varme som mulig. Også ha kanna full med varmtvann før du setter i gang med trakting slik at veggene i kanna er varm. Det er ikke noe varmeplate på den modellen.

Og husk å trakte full kanne. Er det ikke fullt vil resten av rommet fylles med luft og kaffen blir kaldere.

Så en trakter med kanne er fint om man bare trakter full kanner og tømmer kanna forholdsvis kjapt.

Ellers er vanlig moccamaster best. Men alle moccamastere er godkjent av norsk kaffeinformasjon og kaffen blir like god :)

Skrevet

Moccamaster er et veldig godt kjøp.

men jeg ville nok ha valgt den uten termokanne.

denne holder ikke like godt på varmen som på andre tvkanner.

Skrevet

Hæ??

Vi har erfart at den holder veldig godt på varmen vi... Detta var snodig.

På en annen side: Hvem vil drikke kaffe som har stått i kanne i over 3-4 timer? Kaffen er jo uansett ikke god lenger da...

Skrevet

Kommer helt an på hva slags kanne man har, det. ;)

Men jeg anbefaler moccamaster med kolbe. Enklere rengjøring, samt muligheten for å bruke en god kanne som kaffen holder seg bedre i.

Skrevet

mange kunder som kommer å klager på at den holder dårlig på varmen..

men mye av det er nok "brukerfeil"...

Skrevet
mange kunder som kommer å klager på at den holder dårlig på varmen..

men mye av det er nok "brukerfeil"...

Ja, mye brukerfeil som jeg nevnte over her. Har testet en sånn trakter med kanne som en kunde kom å klagde på temperaturen på. Brukt den maaaaange ganger og for meg er kaffen god og varm. Også de jeg har servert den ;)

Nå setter jeg på korken med en gang, trakter alltid full kanne og den er sjelden lenge på kanna av gangen.

Skrevet

Foreldrene mine har en sånn og den holder godt på varmen.

Det er viktig å fylle den med varmt vann først, slik at den ikke er kald når den varme kaffen kommer over på termokannen.

Jeg opplevde faktisk at kaffen var nesten glovarm dagen etter at den var traktet (traktet sent på kvelden). Ikke spesielt god kanskje, men varm var den. Bortsett fra at det smakte "traktet dagen før" av den, så trodde jeg at den var traktet samme dag.

Skrevet

mine foreldre har også en sånn og jeg har ikke hørt noen klager. Men nå har de gått over til presskannen da, men tror ikke det er pga moccamasteren, heller fordi de liker presskanne-kaffe bedre

Skrevet

Blir nok en moccamaster med termokanne da! :)

Vi drikker ikke så mye kaffe (kanskje det blir mer nå?), for vi har ikke klart å lage god kaffe, hverken på en gammel moccamaster vi har, eller kokekaffe.

Espressoen derimot blir god, men det er liksom mer styr enn en kaffetrakter.

Takk for gode tips!

Gjest Embla s
Skrevet
Er det noen som har erfaring med Moccamastere? Lager de god kaffe (er veldig kresen når det gjelder kaffe)? Er de enkle i bruk?

Vi har veldig lyst til å investere i en Moccamaster med termokanne.

Har en sånn og den er veldig bra og veldig praktisk. Lager god kaffe :)

• 3 uker senere...
Gjest Jada...
Skrevet

Noen som har koblingsskjema til moccamaster K-741/H-741?

Skrevet

jeg har en sånn på jobben. Tror noe av grunnen til at folk ikke synes kaffen er varm nok er fordi den har stått litt etter den er ferdig..? Det kan hvertfall ha en medvirkende årsak.

Jeg synes kaffen smaker kjempebra og at den er praktisk. Du slipper også all garvesyra som blir laget når en kanne står åpen på varme.. Selv er jeg litt for distre til å måtte skru den igjen rett etter den er ferdig traktet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...