GÃ¥ til innhold

Musefelle levende

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.skadedyrshop.no/produkt/levende-fangst-musefelle-i-metall-plass-til-10-mus/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA2pyuBhBKEiwApLaIO4kSuZP2mvG6prw5EUgG8e4RrRMdDaaKJWsOJEIN__jX772OtlW24hoCwNIQAvD_BwE

Hvordan kan jeg ta med meg en sånn en i bilen for å kjøre musene ut i skogen? Det var ingen lås der kun ett lokk. Vil ikke ha levende mus løpende rundt i bilen hvis boksen hopper ol.

Er hus overalt her jeg bor og vil ikke at musene skal gå inn til naboen heller.

Kan man få sykdommer av mus? Det er luftehull der og fort gjort å være nær der det er hull. Tenk om musa biter der.

Anonymkode: ad471...d6b

Skrevet

Bøtte med lokk.

Anonymkode: e7a22...4b9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bøtte med lokk.

Anonymkode: e7a22...4b9

Hvordan bøtte da? Link?

Skrevet

For mange år siden så støvsugde min tante opp maurene som var på trappa til bestefaren min deretter så kjørte de langt ut i gokk hvor tante slapp maurene ut i skogen  det var raust gjort og når de kom hjem igjen så måtte hu  begynne på nytt :ler:

• Hjerte 1
Skrevet

Må bøtta være stor da. Får å få hele boksen nede i der. Vil ikke ta på musa.

Skrevet

Huff! Sett nå opp skikkelig feller og bli kvitt musene! Du må ha for mye fritid når du driver og planlegger det du gjør. 

Anonymkode: e8256...3a5

Skrevet

😂😂😂

Mus er skadedyr, så la de bli drept hurtig i skikkelig musefelle.

Hva gjør du om du får veggdyr? Skal du fange de også og kjøre de ut i skogen?

Eller hva med rotter?

• Liker 1
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.skadedyrshop.no/produkt/levende-fangst-musefelle-i-metall-plass-til-10-mus/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA2pyuBhBKEiwApLaIO4kSuZP2mvG6prw5EUgG8e4RrRMdDaaKJWsOJEIN__jX772OtlW24hoCwNIQAvD_BwE

Hvordan kan jeg ta med meg en sånn en i bilen for å kjøre musene ut i skogen? Det var ingen lås der kun ett lokk. Vil ikke ha levende mus løpende rundt i bilen hvis boksen hopper ol.

Kan man få sykdommer av mus? Det er luftehull der og fort gjort å være nær der det er hull. Tenk om musa biter der.

Skjønner og forstår i grunnen at du ikke vil drepe dem, men de overlever sannsynligvis ikke i skogen nå om de bare blir satt rett ut. Mus planlegger vinteroppholdet kan du si. Om ikke annet blir de rask til mat for andre dyr når de er så uneskyttet. Uansett, spør deg selv hvor mange det må til i hus før du også ser på dem som skadedyr og gjør kort prosess.  For de aller fleste er denne grensen 1. 

• Liker 1
Skrevet
skrue skrev (1 time siden):

Skjønner og forstår i grunnen at du ikke vil drepe dem, men de overlever sannsynligvis ikke i skogen nå om de bare blir satt rett ut. Mus planlegger vinteroppholdet kan du si. Om ikke annet blir de rask til mat for andre dyr når de er så uneskyttet. Uansett, spør deg selv hvor mange det må til i hus før du også ser på dem som skadedyr og gjør kort prosess.  For de aller fleste er denne grensen 1. 

Hvis man setter de ut på våren, burde det gå fint, da har de tid til å bli kjent og planlegge for vinteren. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vil tro fella er laget slik at de kommer inn åpningene, men ikke ut igjen. Det er derfor du må åpne lokket når du slipper dem ut. 

• Nyttig 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (19 timer siden):

😂😂😂

Mus er skadedyr, så la de bli drept hurtig i skikkelig musefelle.

Hva gjør du om du får veggdyr? Skal du fange de også og kjøre de ut i skogen?

Eller hva med rotter?

Tenk om noen anså deg som et skadedyr, eller til generelt bry?

Stor forskjell på èn mus som kan fanges om man ønsker det, og tusenvis av insekter som kun kan fjernes ved kjemiske tiltak, da de er så små og vanskelig å lokalisere at de ikke lar seg fanges og omplasseres. Hvorfor drepe et levende vesen om det ikke er nødvendig?

• Liker 2
Skrevet
Lt.Dan skrev (7 timer siden):

Tenk om noen anså deg som et skadedyr, eller til generelt bry?

Stor forskjell på èn mus som kan fanges om man ønsker det, og tusenvis av insekter som kun kan fjernes ved kjemiske tiltak, da de er så små og vanskelig å lokalisere at de ikke lar seg fanges og omplasseres. Hvorfor drepe et levende vesen om det ikke er nødvendig?

Det er stor forskjell på å være ett skadedyr eller til generell bry. Jeg skader ingen, men at noen sikker anser meg som bry vet jeg ikke noe om. Jeg kan ikke avlive naboen fordi hun er til bry, hun skader meg ikke. Ett skadedyr derimot dreper jeg lett med musefeller. Eier ikke ett snev av dårlig samvittighet når jeg kaster den daue musa heller. Det nødvendig å drepe skadedyr.

Insekter slår jeg ihjel hvis de irriterer meg lenge nok. De gjør ingen skade på huset mitt, de er bare til bry.

Du får bare fortsette å snakke til fordel for skadedyrene, det verdsetter de nok.

Skrevet
Eva-Lena skrev (17 timer siden):

Det er stor forskjell på å være ett skadedyr eller til generell bry. Jeg skader ingen, men at noen sikker anser meg som bry vet jeg ikke noe om. Jeg kan ikke avlive naboen fordi hun er til bry, hun skader meg ikke. Ett skadedyr derimot dreper jeg lett med musefeller. Eier ikke ett snev av dårlig samvittighet når jeg kaster den daue musa heller. Det nødvendig å drepe skadedyr.

Insekter slår jeg ihjel hvis de irriterer meg lenge nok. De gjør ingen skade på huset mitt, de er bare til bry.

Du får bare fortsette å snakke til fordel for skadedyrene, det verdsetter de nok.

Du er vel strengtatt mye dårligere for denne planeten enn en mus er. Mennesker har ødelagt denne planeten så til de grader, og for tull som klær, godis og olje, ikke livsnødvendige saker. Så skal ikke tro du ikke er et skadedyr, du er faktisk den værste som finns, som alle andre mennesker som lever her. :) 

Anonymkode: ae807...cf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...