Gå til innhold

Fontex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg begynte på fontex før jul, primært for å se om det kunne ha effekt på bulimien min, men også fordi jeg er deprimert. De første 6-7 ukene fungerte det kjempefint, hadde null oppkast og overspising - noe som aldri har skjedd før. Hadde en del andre bivirkninger, men det var holdtbart. Nå de 1-2 siste ukene har jeg hatt EKSTREM sult, og da mener jeg EKSTREM. Det er på det nivået at jeg fint kan spise 16 knekkebrød til kveldsmat, og likevel våkne to timer senere av ekstrem sult og smerter i magen fordi jeg føler meg så sulten. Det er fysisk umulig å stå i mot sulten. Jeg skjønner selvfølgelig at det er individuelt, men har noen andre opplevd lignende? Vil det gå over, eller er ikke dette rette medisin for meg? p.d.d får den meg til å kaste opp, fordi jeg spiser så mye og får panikk - og da er det jo mot sin hensikt. Grunnen til at jeg ikke slutter momentant er fordi den har fungert veldig godt for depresjonen min, og jeg har prøvd en del. Skal kontakte lege til uken, men alltid greit å høre fra andre som har stått/står på samme medikament! 

Anonymkode: 436a2...43d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

🫠

Skrevet

Fontex funket ikke for meg. Ingen anti depressiva gjør det. Ville nok snakket med legen...ekstrem sult og bulimi er ikke bra

Anonymkode: a004f...19e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fontex funket ikke for meg. Ingen anti depressiva gjør det. Ville nok snakket med legen...ekstrem sult og bulimi er ikke bra

Anonymkode: a004f...19e

Takk for svar! Skal ta kontakt med legen til uka :)

Skrevet

Dersom du føler at du har det bedre ville jeg fortsatt. 
Vi som har problemer med mat fucker skikkelig med kroppen vår, om det er med «vilje» eller ei.

Ville bare poengtere at du kanskje bør gi dette en sjanse og la kroppen vende seg til dette? 

Eneste grunnen jeg sier dette er at jeg har selv vært så deprimert at jeg har blitt underernært, når ting begynner å bli bedre merker jeg at det er som om jeg ikke har spist på 100 år. Har hatt flere runder med dette, og en blir ambivalent til at et sunnhetstegn også er din største frykt (legge på seg). 

Prat med legen din om det, jeg tror kroppen din skriker etter mat på en sunn måte. 

Anonymkode: 6aec0...94d

Skrevet

Du bør tvinge deg selv til å spise litt hver tredje time. Prøv å tross den ekstreme sulten, så vil dette etterhvert gå seg til.

Anonymkode: 45c6f...30a

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dersom du føler at du har det bedre ville jeg fortsatt. 
Vi som har problemer med mat fucker skikkelig med kroppen vår, om det er med «vilje» eller ei.

Ville bare poengtere at du kanskje bør gi dette en sjanse og la kroppen vende seg til dette? 

Eneste grunnen jeg sier dette er at jeg har selv vært så deprimert at jeg har blitt underernært, når ting begynner å bli bedre merker jeg at det er som om jeg ikke har spist på 100 år. Har hatt flere runder med dette, og en blir ambivalent til at et sunnhetstegn også er din største frykt (legge på seg). 

Prat med legen din om det, jeg tror kroppen din skriker etter mat på en sunn måte. 

Anonymkode: 6aec0...94d

Ja, jeg har det bedre psykisk som sagt, men så blir det litt valget mellom pest eller kolera egentlig.. Nå når jeg ikke klarer å stå i mot sulten og spiser enorme mengder, ender det også opp med at jeg kaster opp.. Det skjer ganske automatisk (sikkert fordi jeg får sinnsykt panikk og tankekjør), og er ikke fremprovosert, men likevel er det jo på en måte det her jeg ønsket å unngå ved oppstart av fontex..

Tusen takk for at du deler så åpent og ærlig om dine egne erfaringer, det betyr veldig mye!! 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du bør tvinge deg selv til å spise litt hver tredje time. Prøv å tross den ekstreme sulten, så vil dette etterhvert gå seg til.

Anonymkode: 45c6f...30a

Når jeg våkner av fysisk sult på natta er det ikke så lett å trosse sulten, dessverre...

Skrevet

Nå er det plutselig litt bedre - skjønner ingenting jeg 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...