Gå til innhold

Hva å gjøre på oval weekend i Bergen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tips? Vi er par på 29 og 22 og drar til Bergen neste uke.

Planen foreløpig er å ta Fløbben og besøke Sandvika på torsdag.

Fredag Akvariumet.

Lørdag chilledag/ta noen drinker ute.

Søndag ingen planer.

Tips og triks å komme med?

Anonymkode: e1daa...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skulle hvor??🙀 Fløibanen, Sandviken og Akvariet? Bergensere kan være litt nøye på stedsnavna sine🤭

Gamle Bergen hvis det er åpent for omvisning og dere likevel er retning Sandviken. Ake ned fra Fløien hvis snøen holder seg (tvilsomt). Bade på Nordnes sjøbad, evt en av de flytende badstuene eller floating på et av stedene som tilbyr flyting for par. Afternoon tea på Opus xvi (må forhåndsbestilles). Ta Ulriksbanen. Labbe rundt i alle smugene på Bryggen. Ta hurtigbåttur til Modalen. Eller lunsj på Bekkjarvik gjestgiveri i Austevoll med båt frem og tilbake. (Den rimeligere varianten er hurtigbåten til Askøy eller Knarvik). 
Spa på hotell Norge? 
Dere bruker sannsynligvis ikke en hel dag på Akvariet. 

Anonymkode: d53e3...0d9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo været veldig dårlig i Bergen for tiden, så dette er ikke beste tiden å besøke byen på som turist. Vil derfor si det hele er litt væravhengig. Fløyen er jo en klassiker, hvis været er greit og man kan gå på beina ville jeg heller gjort det lørdag eller søndag, for da kan dere gå til Skomakerdiket (ca15 min på ganske flat vei) der de har kafe, og kjøpe svele og kaffe. Vil tro føret gjør det utfordrende å gå ned igjen til byen, men er det mulig er det en fin tur. Obs at folk aker den veien, så det kan komme noen i full fart. Ulriksbanen er fin hvis været er bra, eller er det helt bortkastet. På sommeren kunne dere gått opp eller ned, men det er ingen vits i nå. Skal dere til Akvariet ville jeg gått ut via Klosteret, det er en fin tur. SandvikEN er fin, men det er ikks å mye å se når det ikke er planter ute, og ingen liv i gatene. Tviler på Gamle Bergen har åpent i februar. Du sier ikke så mye om interessene deres, kunst? kultur? er det aktuelt med museum? Bergen har mange koselige kafeer og ølplasser om dere er interessert i det, så spise og drikke godt kan man i alle fall. 

Anonymkode: 332a7...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryggen (ikke bare souvenirbutikker der, gå litt bakom i smauene der), Bymuseet, Rosenkrantztårnet, Håkonshallen.

Naturhistorisk museum 

Kunstmuseene i sentrum, Lysverket er fint.

Dumt været er dårlig da. Når våren kommer er det nydelig overalt med kirsebærblomstringen, nå er det grått og vått overalt.

Vil dere på en utflukt utenfor byen anbefaler jeg Herdla ytterst på Askøy, fint sted + om dere er interessert i historie (2.verdenskrig).

Gamle Bergen i Sandviken er ok å se, men været... 

Husk å vandre rundt i smau utenfor selveste Torgallmenningen. F.eks. Skostredet området, med småbutikker, kafeer, barer.

Fløybanen ville jeg tatt for utsikten sin skyld.

Anonymkode: 0d319...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...