AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #1 Del Skrevet 10. februar 2024 Etter elimineringsrunde heller jeg mot en av disse to. De ser ut til å være relativt like, med små forskjeller i mål. Det dumme med Marslev er at i motsetning til Friheten, finnes det ikke massevis av anmeldelser og videoer om denne sofaen, finner ingenting, og for en som er glad i å lese andres erfaringer med et produkt, vanskeliggjør det prosessen. Gir Marslev et lite pluss for armlene, noe Friheten mangler, det hele ser litt rart ut uten armlene synes jeg, men er nok ikke et reelt problem. Friheten får et pluss for noen få ekstra cm på noen av målene, som lengden på sjeselongen og sittedybde. Skulle ikke tro at 4 cm forskjell i setedybden har så mye å si, men merket en klar forskjell når jeg prøvesatt. Trenger ikke generelle råd som at det er lurt å ha en overmadrass når en skal bruke sovedelen osv, lurer spesifikt på om noen har vært borti Marslev (og/eller Friheten). https://jysk.no/stue/sovesofaer/sovesofaer/sovesofa-m/sjeselong-marslev-mork-gra?search_category=auto_suggestion&query=marslev https://www.ikea.com/no/no/p/friheten-hjornesovesofa-med-oppbevaring-skiftebo-mork-gra-s39216754/ Anonymkode: 4ca32...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #2 Del Skrevet 10. februar 2024 Har Marslev i kjelleren her. Helt grei å sitte i og sovedelen er ok, dog noe hard uten overmadrass. Noe spesifikt du lurte på? Anonymkode: 87568...fbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #3 Del Skrevet 11. februar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Har Marslev i kjelleren her. Helt grei å sitte i og sovedelen er ok, dog noe hard uten overmadrass. Noe spesifikt du lurte på? Anonymkode: 87568...fbf Tja, overordnet er vel om det er noe du gjerne skulle visst før du kjøpte den, og hvordan den har holdt seg. Selv er jeg 180, sjeselongen virket litt kort når jeg prøvesatt, men hadde bare anledning til å se på sofaen et lite minutt. . Kommer til å bli brukt som hovedsofa, og som seng 7-10 dager i måneden med overmadrass. Eneste plassen jeg ser noen anmeldelser er på Jysk sin nettside, hvor de negative er de mest detaljerte. Det klages over at en kjenner trerammene for godt, at uttrekksdelen virker skrøpelig, at armlener og/eller andre deler ikke holder seg på plass. Kan såklart bare være at disse folka har montert den dårlig eller forventet for mye. Uttrekksdelen går i lås når man setter den inn antar jeg. Ser at uttrekksdelen har et annet stoff eller mangler stoff?! Denne kommer sannsynligvis til å være ute som standard (da flere skal ligge utstrekt i sofaen), vet ikke om det blir en mulig issue. Litt sånn grautete post her, ikke så mye konkrete ting jeg lurer på, mer at jeg nødig vil oppdage irritasjonsmomenter etter den er kjøpt og betalt. Sittet en del i Ikea sin Friheten før og veldig fornøyd med den, men ønsker ha armlene på begge sider. Takk for svar Anonymkode: 4ca32...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 11. februar 2024 #4 Del Skrevet 11. februar 2024 ikea sin. eneste som er bra på jysk er madrasser 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #5 Del Skrevet 11. februar 2024 4 minutter siden, Ænema said: ikea sin. eneste som er bra på jysk er madrasser Mulig det, men har du kjennskap til denne sofaen? Anonymkode: 4ca32...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 11. februar 2024 #6 Del Skrevet 11. februar 2024 har ikke kjennskap til den der fra ikea nei. jeg har kjennskap til denne fra ikea. https://www.ikea.com/no/no/p/kivik-1-seters-sovesofa-tibbleby-beige-gra-s39470231/ men har kjennskap til den ifra jysk. den blir veldig fort slitt og sagger der hvor man ligger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #7 Del Skrevet 11. februar 2024 47 minutter siden, Ænema said: har ikke kjennskap til den der fra ikea nei. jeg har kjennskap til denne fra ikea. https://www.ikea.com/no/no/p/kivik-1-seters-sovesofa-tibbleby-beige-gra-s39470231/ men har kjennskap til den ifra jysk. den blir veldig fort slitt og sagger der hvor man ligger. Merker at disse observasjonene går igjen på denne typen sofaer generelt. Nevnes ofte på Ikea sin Friheten og Anonymkode: 4ca32...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #8 Del Skrevet 11. februar 2024 Kjøp aldri møbler på Jysk. Anonymkode: 07fb7...f15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #9 Del Skrevet 11. februar 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Kjøp aldri møbler på Jysk. Anonymkode: 07fb7...f15 Kjent med dette, men hørt kvaliteten har gått opp noen hakk, og at i lavere prissjikte er det ikke så stor forskjell mellom en sofa fra noen av disse plassene Anonymkode: 4ca32...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #10 Del Skrevet 11. februar 2024 Naboen hadde Marslev sofaen, og den ble fort klumpete og stygg i både fyll og trekk, selv om hun bodde alene og var en slank dame. Et vennepar som ofte har besøk av venner og familie har Friheten, og den ser like fin ut flere år senere. Selv har jeg brent meg på å kjøpe sofa fra Jysk to ganger. Først en veldig billig en, og senere en som var i samme prisklasse som Marslev. Jeg tenkte at den måtte vel være grei når det var snakk om flere tusenlapper, men nei. Klumpete og stygg i fyllet etter bare 3 måneder. Den var veldig stabil i rammen, men trekket nuppet seg og fyllet (som var av den faste typen) fikk dype rumpespor på den ene siden, og en merkelig klump på den andre. Jeg er en normalvektig kvinne som brukte sofaen lite, og jeg satt pent og rolig i den når den var i bruk. Jeg har hatt 4 sofaer fra Ikea, fra 2000 kr til 18000 kr, og selv om sittekomforten er overlegen i den dyreste har jeg aldri hatt problemer med noen av dem. Det verste som skjedde var at trekket på den ene begynte å falme litt etter å ha stått med ryggen mot direkte sol i flere år. Jeg er overbevist om at flesteparten av de positive anmeldelsene av Jysk-sofaer er skrevet kort tid etter de ble kjøpt. Hadde folk brukt sofaen i 6 måneder hadde man fått høre en annen historie. La oss si det i kor: ALDRI SOFA FRA JYSK! Anonymkode: 3acaa...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #11 Del Skrevet 11. februar 2024 Beklager har ikke erfaring men har et tips. Søk etter begge sofaene på finn - da får du se bilder av hvordan sofaene ser ut over tid. Anonymkode: e4ae3...982 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #12 Del Skrevet 11. februar 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Naboen hadde Marslev sofaen, og den ble fort klumpete og stygg i både fyll og trekk, selv om hun bodde alene og var en slank dame. Et vennepar som ofte har besøk av venner og familie har Friheten, og den ser like fin ut flere år senere. Selv har jeg brent meg på å kjøpe sofa fra Jysk to ganger. Først en veldig billig en, og senere en som var i samme prisklasse som Marslev. Jeg tenkte at den måtte vel være grei når det var snakk om flere tusenlapper, men nei. Klumpete og stygg i fyllet etter bare 3 måneder. Den var veldig stabil i rammen, men trekket nuppet seg og fyllet (som var av den faste typen) fikk dype rumpespor på den ene siden, og en merkelig klump på den andre. Jeg er en normalvektig kvinne som brukte sofaen lite, og jeg satt pent og rolig i den når den var i bruk. Jeg har hatt 4 sofaer fra Ikea, fra 2000 kr til 18000 kr, og selv om sittekomforten er overlegen i den dyreste har jeg aldri hatt problemer med noen av dem. Det verste som skjedde var at trekket på den ene begynte å falme litt etter å ha stått med ryggen mot direkte sol i flere år. Jeg er overbevist om at flesteparten av de positive anmeldelsene av Jysk-sofaer er skrevet kort tid etter de ble kjøpt. Hadde folk brukt sofaen i 6 måneder hadde man fått høre en annen historie. La oss si det i kor: ALDRI SOFA FRA JYSK! Anonymkode: 3acaa...2dd Hm. Det er som du poengterer, en del tid som må gå før en kan vurdere en sofa. Det som er fordelen med Friheten. Men vanskelig å tro at Marslev skal være SÅ dårlig. Førstesvaret virket jo fornøyd. Bare synd at det ikke er armlene på Friheten, skjønner ikke hvorfor de droppet det. Anonymkode: 4ca32...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #13 Del Skrevet 11. februar 2024 Ikea Friheten er pyton å sove i. Anonymkode: 24949...c42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #14 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Tja, overordnet er vel om det er noe du gjerne skulle visst før du kjøpte den, og hvordan den har holdt seg. Selv er jeg 180, sjeselongen virket litt kort når jeg prøvesatt, men hadde bare anledning til å se på sofaen et lite minutt. . Kommer til å bli brukt som hovedsofa, og som seng 7-10 dager i måneden med overmadrass. Eneste plassen jeg ser noen anmeldelser er på Jysk sin nettside, hvor de negative er de mest detaljerte. Det klages over at en kjenner trerammene for godt, at uttrekksdelen virker skrøpelig, at armlener og/eller andre deler ikke holder seg på plass. Kan såklart bare være at disse folka har montert den dårlig eller forventet for mye. Uttrekksdelen går i lås når man setter den inn antar jeg. Ser at uttrekksdelen har et annet stoff eller mangler stoff?! Denne kommer sannsynligvis til å være ute som standard (da flere skal ligge utstrekt i sofaen), vet ikke om det blir en mulig issue. Litt sånn grautete post her, ikke så mye konkrete ting jeg lurer på, mer at jeg nødig vil oppdage irritasjonsmomenter etter den er kjøpt og betalt. Sittet en del i Ikea sin Friheten før og veldig fornøyd med den, men ønsker ha armlene på begge sider. Takk for svar Anonymkode: 4ca32...a11 Vi har den som sagt i kjellerstuen og den blir i hovedsak brukt av barn og overnatting kanskje to ganger i halvåret. Den fungerer veldig bra til det formålet. Tror nok ikke jeg synes den er bra nok som hovedsofa. Anonymkode: 87568...fbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #15 Del Skrevet 11. februar 2024 Jeg har hatt den fra IKEA. Ble brukt som eneste sofa i stua i 5 år, så nesten ikke slitt ut. Den ble brukt lite til soving da, men husker jeg var positiv overrasket over kvaliteten. Anonymkode: d8441...2c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #16 Del Skrevet 11. februar 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Hm. Det er som du poengterer, en del tid som må gå før en kan vurdere en sofa. Det som er fordelen med Friheten. Men vanskelig å tro at Marslev skal være SÅ dårlig. Førstesvaret virket jo fornøyd. Bare synd at det ikke er armlene på Friheten, skjønner ikke hvorfor de droppet det. Anonymkode: 4ca32...a11 Det kan hende det har noe å gjøre med at ikea har bedre kvalitetskontroll, slik at en billig ikeasofa "alltid" vil holde samme standard, mens en jysksofa er mer tilfeldig stoppet og satt sammen. Anonymkode: 3acaa...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dilbert79 Skrevet 12. februar 2024 #17 Del Skrevet 12. februar 2024 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: Vi har den som sagt i kjellerstuen og den blir i hovedsak brukt av barn og overnatting kanskje to ganger i halvåret. Den fungerer veldig bra til det formålet. Tror nok ikke jeg synes den er bra nok som hovedsofa. Anonymkode: 87568...fbf Blir den sittet en del i eller er den så lite brukt både som sofa og seng at den ikke kan dømmes utifra ordinær slitasje? Et annet svar som beskriver at den ble klumpete og stygg i både fyll og trekk. Endret 12. februar 2024 av Dilbert79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #18 Del Skrevet 12. februar 2024 Dilbert79 skrev (17 timer siden): Blir den sittet en del i eller er den så lite brukt både som sofa og seng at den ikke kan dømmes utifra ordinær slitasje? Et annet svar som beskriver at den ble klumpete og stygg i både fyll og trekk. Den blir brukt mye av barn, og synes putene har holdt seg greit. Føler dog ikke det er helt representativt for daglig bruk, da vekten av barn jo vil gi mindre slitasje. De få gangene jeg har sittet i den virker den helt ok, men ville ikke hatt den i stuen. Anonymkode: 87568...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #19 Del Skrevet 12. februar 2024 Jeg hadde nok gått for den fra jysk hvis jeg måtte velge... Kun fordi jeg har hatt Friheten, og det er en sofa jeg ikke skal ha igjen... Jeg synes den er grusom sove på, og virkelig ikke god sitte i. Det er for meg en sofa som typisk hører hjemme på studenthybler. Jeg synes den både ser og føles billig ut. Hvis det er behov for overnattingsplass så ofte ville jeg valgt kjøpe en feltseng istedet, det er bedre sove på... Jeg har Holmsund fra Ikea, og den er kjempegod sitte i, og jeg har selv sovet flere uker på den pga oppussing. Trekket ble slitt etter 4 år pga kjæledyr, men i motsetning til Friheten så kan man både vaske trekket og bytte det. Anonymkode: 87999...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silkestrå Skrevet 13. februar 2024 #20 Del Skrevet 13. februar 2024 Skal du primært bruke den som sofa eller som seng? Vi har Jysk sofaen som en ekstraseng i barnas tv-rom, og jeg synes den er helt ok, men ikke noe mer. VI har hatt den i 5-6 år, og den er svært lite brukt og har derfor holdt seg fint. Det eneste jeg reagerer på er at ryggputene er blitt veldig runde slik at den ikke ser så pen ut lenger. Vi har også IKEA sin et annet sted, og jeg synes denne har holdt seg bedre til tross for hardere bruk. Jeg har ikke sovet i noen av dem selv, så jeg vet ingenting om denne komforten, men jeg kan vel ikke si at noen av dem er spesielt gode å sitte i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå