Gå til innhold

Mister respekt og tro på mennesker når høyt utdannede mennesker i høye stillinger er utro «i offentlighet».

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på en konferanse i helgen der de oppmøtte er psykiatere, leger, psykologspesialister, sykepleiere. 
på kvelden etter middag ble det mingling og drinks. 
synes det er påfallende at psykiatere i høye stillinger som er gift og har masse barn driver å klår på andre damer på konferansen…, samtidig som de i samtale kan komme med kommentar om at kona deres er verdens snilleste og mest tålmodige menneske når de snakker om situasjoner/historie, samtidig som de sitter å holder en annen kursdeltaker på låret, stryker de nakken og på ryggen, holder armen rundt dem og de generelt sitter å «tafser» på hverandre. Det gjaldt ikke bare den gifte psykiateren med barn, det gjaldt også den han tafset på, som tilbake, på flere tidspunkt strøk han på ryggen, hadde hånda på hans lår osv. 

Det var flere på konferansen dette gjaldt. Godt gifte folk med familier, i høye stillinger innen helse, som jobber med menneskers psykiske helse… bedriver utroskap åpenlyst mens andre kolleger på konferansen ser hva som foregår og vitner disse personene går sammen til en av deres hotellrom på natten… Altså har de ingen respekt for sine partnere?! Etter å ha vitnet disse tingene i går føler jeg man virkelig ikke kan stole på noen og følte avsmak imorges under frokosten når disse samme psykiaterne/legene/psykologene tilsynelatende var tilbake i deres «formelle psykiater-persona» og deltok i generell small-talk under frokosten. 

Min første konferanse… men er det slik kultur på konferanser at folk oppfører seg sånn på kvelden under mingling og drinks?

Anonymkode: 689d9...9ee

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jevnlig på konferanser/kurs innenfor helse, og det som du sier stemmer dessverre. En kan være høyt utdannet, men en blir ikke et godt menneske fordi😉 I dag har vi konge i Sverige som har vært utro, kongen av Danmark har vært utro og kongen av England var utro og har nå gjort sin tidligere elskerinne til dronning. Utroskap ser ut til å være den nye normalen….

Anonymkode: c8125...1c6

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ble sjokkert over at observert folk med utdanning kan være drittsekker, er det vel på tide å innse at utdanning ikke handler om å få bedre moral? 

Anonymkode: 8dde9...07e

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min første konferanse… men er det slik kultur på konferanser at folk oppfører seg sånn på kvelden under mingling og drinks?

Neida. De fleste oppfører seg bare hyggelig og går til sitt eget hotellrom om kvelden. Ikke fokuser på de få som ikke kan oppføre seg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på mange konferanser med jurister og advokater og har aldri opplevd heldigvis. Men de/vi er jo bare mennesker, er jo ikke så overraskende tenker jeg 🤷‍♀️

Anonymkode: 2b9e9...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har utdanning og status å gjøre med gamle griser? Menn fra alle samfunnslag oppfører seg sånn. 

Anonymkode: ffe05...cb6

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mindre enn på julebord. Men etter min første konferanse i - 97 (også den eneste i psykiatri) fremt til nå, så er jeg kjent med tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare føles påfallende at noen som jobbe med å «reparere» folks mentale helse og daglig møte på folk i opplevd livskrise pga. utroskap som ødelegg familier osv. selv i all offentlighet, utvise utidig atferd som potensielt sett kan ødelegge demmes eget forhold og familie, og påføre sin egen partner en sånn mental belastning. Bare litt rart.

• Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av yrkene du nevner, og har aldri opplevd det! Hva slags konferanse var det? Har ikke hørt om noen konferanser i helgen. Veldig uvanlig det faktisk 

Anonymkode: a47d0...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bare føles påfallende at noen som jobbe med å «reparere» folks mentale helse og daglig møte på folk i opplevd livskrise pga. utroskap som ødelegg familier osv. selv i all offentlighet, utvise utidig atferd som potensielt sett kan ødelegge demmes eget forhold og familie, og påføre sin egen partner en sånn mental belastning. Bare litt rart.

Åpent forhold? Kanskje de er gift... med hverandre?

Anonymkode: d1f43...c3b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltar på mellom 10-25 slike konferanser og kongresser i året. Ser lite til det. 
Ellers må jeg si du virker ganske naiv, TS som tenker utdannelse har noe med utroskap å gjøre

Anonymkode: 8b3ef...54b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er en av yrkene du nevner, og har aldri opplevd det! Hva slags konferanse var det? Har ikke hørt om noen konferanser i helgen. Veldig uvanlig det faktisk 

Anonymkode: a47d0...424

Årlig ADHD-konferanse…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åpent forhold? Kanskje de er gift... med hverandre?

Anonymkode: d1f43...c3b

Nei det er de absolutt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er jevnlig på konferanser/kurs innenfor helse, og det som du sier stemmer dessverre. En kan være høyt utdannet, men en blir ikke et godt menneske fordi😉 I dag har vi konge i Sverige som har vært utro, kongen av Danmark har vært utro og kongen av England var utro og har nå gjort sin tidligere elskerinne til dronning. Utroskap ser ut til å være den nye normalen….

Anonymkode: c8125...1c6

Javel. Jeg foreslår at du åpner en historiebok, om du tror utro konger er en ny greie. Det var MKYE mer normalisert før, konger hadde elskerinner og konkubiner i fleng og det var helt lov. Konkubine er jo et utdatert ordi dag, nettopp for det ikke er ansett som "normalen" lengre, det er ikke like akseptert som det var før.

Utroskap har alltid fantes, det er vel omtrent bare pingviner som er monogame. Ikke mennesker.

TS, jeg har sett mye av dette, jeg har omtrent helt mistet troen på at mennesker ikke kan være utro. Jeg jobber ikke innen helse, men media. Men det er ikke bare på seminarer det skjer, det skjer hele tiden, overalt.

Anonymkode: 782cc...144

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bank (vært der snart 20 år) og har kun opplevd dette 1 gang, selv med mye konferanser og reising. Så nei dette er ikke normalt. 

Anonymkode: 3e850...2c6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det rare ville vel vært om ALLE som jobber med mental helse og kriser selv var totalt stabile, trofaste og fornuftige til enhver tid. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vanlig på de konferansene jeg har vært på, men ikke mange hver gang, så totalt sett er det nok ikke så ille. Generelt tipper jeg foredragsholdere ol. som liker oppmerksomhet også tar dette med seg når det kommer til å få oppmerksomhet i andre sammenhenger (ikke alle, åpenbart). Ofte er de vel også i den alderen hvor de har vært gift lenge og begynner å kjede seg litt. Erfaringsmessig er disse og selgere verst (veldig anekdotisk «forskning» 😄).

Anonymkode: eb126...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg jobber i bank (vært der snart 20 år) og har kun opplevd dette 1 gang, selv med mye konferanser og reising. Så nei dette er ikke normalt. 

Anonymkode: 3e850...2c6

Hah! Der lo jeg godt! Vet av flere som jobber i bank som er utro på jobbreiser. De er kanskje ikke så synlige. Men etter jobbmiddag går de til hotellrommet hvor elskeren/elskerinnen befinner seg.

Anonymkode: 710ea...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var på en konferanse i helgen der de oppmøtte er psykiatere, leger, psykologspesialister, sykepleiere. 
på kvelden etter middag ble det mingling og drinks. 
synes det er påfallende at psykiatere i høye stillinger som er gift og har masse barn driver å klår på andre damer på konferansen…, samtidig som de i samtale kan komme med kommentar om at kona deres er verdens snilleste og mest tålmodige menneske når de snakker om situasjoner/historie, samtidig som de sitter å holder en annen kursdeltaker på låret, stryker de nakken og på ryggen, holder armen rundt dem og de generelt sitter å «tafser» på hverandre. Det gjaldt ikke bare den gifte psykiateren med barn, det gjaldt også den han tafset på, som tilbake, på flere tidspunkt strøk han på ryggen, hadde hånda på hans lår osv. 

Det var flere på konferansen dette gjaldt. Godt gifte folk med familier, i høye stillinger innen helse, som jobber med menneskers psykiske helse… bedriver utroskap åpenlyst mens andre kolleger på konferansen ser hva som foregår og vitner disse personene går sammen til en av deres hotellrom på natten… Altså har de ingen respekt for sine partnere?! Etter å ha vitnet disse tingene i går føler jeg man virkelig ikke kan stole på noen og følte avsmak imorges under frokosten når disse samme psykiaterne/legene/psykologene tilsynelatende var tilbake i deres «formelle psykiater-persona» og deltok i generell small-talk under frokosten. 

Det sier faktisk mer om de damene som involverer seg med slike menn, enn mennene selv!

For noen naut som henger med menn som forteller høyt at de har en partner hjemme 🤮

Anonymkode: a9b23...880

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det sier faktisk mer om de damene som involverer seg med slike menn, enn mennene selv!

For noen naut som henger med menn som forteller høyt at de har en partner hjemme 🤮

Anonymkode: a9b23...880

Ikke alle kvinner som er ute etter noe fast. Må jo være midt i blinken å harve over en opptatt mann. Slippe eventuelt mas i etterkant. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...