Gjest cleancotton Skrevet 10. februar 2024 #1 Del Skrevet 10. februar 2024 Vi har en jobbchat hvor viktige ting deles, jeg har vært skeptisk til å være med, men er med pga viktig info. Jobber i barnehage. Fredag ettermiddag legger sjefen ut at vi mangler søkere og må ha viss antall søkere av barn. Jeg senere henne en sms, fordi jeg ikke ønsker skrive dette der. Spør henne om det er grunn til bekymring rundt min stilling, jeg er siste som ble ansatt. Hun svarer at det er usikkert, at vi håper det kommer flere søkere utover våren. 1. Jeg kjenner for det første det å skulle sies opp er stressende, 2. En annen faktor. Jeg er på en trygg plass nå, gjennom flere år i samme firma. Jeg har utsatt et behandlingsløp jeg bør gå gjennom, og kjenner at jeg ikke vil takle det som jobbsøker eller kombinert med å etablere meg på ny arbeidsplass. Jeg har familie og må som jobbsøker påberegne reisevei og det vil være vanskelig å følge opp behandling. På plassen jeg jobber nå, har jeg fri en dag i uka, og kjenner jeg vil takle behandling kombinert med jobb. Så spm. Om jeg sykemelder meg før oppsigelse vil jeg kunne konsenere meg om behandling og gå tilbake som jobbsøker når jeg er ferdig behandlet. Bør jeg gjøre det? Som arbeids søker vil jeg bare få 66 prosent lønn og ikke kunne følge opp behandling på samme måte pga stress med jobb intervjuer og stress generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #2 Del Skrevet 10. februar 2024 Jeg tenker at du tar sorgene på forskudd her. Dersom du blir nedbemannet så må du ikke gå på dagen, du får plenty av tid til å evt. sykmelde deg for behandling etter at oppsigelsen er mottatt. Anonymkode: ad7ff...390 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cleancotton Skrevet 10. februar 2024 #3 Del Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at du tar sorgene på forskudd her. Dersom du blir nedbemannet så må du ikke gå på dagen, du får plenty av tid til å evt. sykmelde deg for behandling etter at oppsigelsen er mottatt. Anonymkode: ad7ff...390 Ja det var det jeg mente. Om jeg bør gjøre det eller gå inn som jobbsøker. Jeg føler jeg sleip som sykemelde meg i den settingen, selv om legen anbefalder meg å sykemelde meg om jeg ikke føler behandlingen hjelper så godt den bør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #4 Del Skrevet 10. februar 2024 Du tar sorgene på forskudd, det er bare informasjon. For øvrig kan du glemme å få nye jobb noe sted om du sykemelder deg med en gang ting ikke går din vei, ingen arbeidsgivere vil ha slike folk. Anonymkode: 0146c...04f 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cleancotton Skrevet 10. februar 2024 #5 Del Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tar sorgene på forskudd, det er bare informasjon. For øvrig kan du glemme å få nye jobb noe sted om du sykemelder deg med en gang ting ikke går din vei, ingen arbeidsgivere vil ha slike folk. Anonymkode: 0146c...04f Er ikke derfor jeg sykemelder meg, men fordi det blir for heftig for helsa med behandling, jobbsøker prosess og ny jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #6 Del Skrevet 10. februar 2024 Når ble det slik at man bare kunne sykemelde seg? Er det noe nytt? Anonymkode: da21f...59f 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cleancotton Skrevet 10. februar 2024 #7 Del Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når ble det slik at man bare kunne sykemelde seg? Er det noe nytt? Anonymkode: da21f...59f Les over, legen ønsker det, men går fint der jeg er nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cleancotton Skrevet 10. februar 2024 #8 Del Skrevet 10. februar 2024 Det å faktisk presse seg på jobb, men se egne begrensinger om det skulle bli for mye er vel det som er med å driver samfunnet? Jeg er ikke vekk nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #9 Del Skrevet 11. februar 2024 Skjønner ikke helt, samme om du er sykemeldt eller ikke hvis årsaken til oppsigelse er pga nedbemanning Har ikke noe bedre stillingsvern når det faktisk ikke er jobb til deg pga for lite søkere Anonymkode: 7a9f7...ed3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #10 Del Skrevet 11. februar 2024 Hei, dette er en godt bevart hemmlighet innen hr. Ser man på cv og søknad at en person er sykmeldt under permittering, oppsigelse så ansetter man de ikke. Fordi ingen liker noen som utnytter systemet. Anonymkode: fedac...f1b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cleancotton Skrevet 11. februar 2024 #11 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner ikke helt, samme om du er sykemeldt eller ikke hvis årsaken til oppsigelse er pga nedbemanning Har ikke noe bedre stillingsvern når det faktisk ikke er jobb til deg pga for lite søkere Anonymkode: 7a9f7...ed3 At jeg da slipper søke jobber og tape inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #12 Del Skrevet 11. februar 2024 cleancotton skrev (4 minutter siden): At jeg da slipper søke jobber og tape inntekt. Så du innrømmer i det minste at du misbruker systemet. Kynisk... Anonymkode: 12681...a00 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #13 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du innrømmer i det minste at du misbruker systemet. Kynisk... Anonymkode: 12681...a00 Bare STOPP. Vi betaler skatt for sykepengene våre, det har hi også gjort. Anonymkode: 70c42...a7a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #14 Del Skrevet 11. februar 2024 cleancotton skrev (6 minutter siden): At jeg da slipper søke jobber og tape inntekt. Jeg vet det er mange som gjør dette. Anonymkode: 70c42...a7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #15 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei, dette er en godt bevart hemmlighet innen hr. Ser man på cv og søknad at en person er sykmeldt under permittering, oppsigelse så ansetter man de ikke. Fordi ingen liker noen som utnytter systemet. Anonymkode: fedac...f1b Derfor vil det vel være en idè å sykemelde seg før man kommer til det punktet at det blir permittering..? Dette er jo en person som presser seg på jobb, til tross for helsemessige utfordringer. Dette er ikke en person som utnytter systemet. Du beviser alle motforestillinger man har til HR. Anonymkode: 08d58...38e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #16 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei, dette er en godt bevart hemmlighet innen hr. Ser man på cv og søknad at en person er sykmeldt under permittering, oppsigelse så ansetter man de ikke. Fordi ingen liker noen som utnytter systemet. Anonymkode: fedac...f1b Det er ikke snakk om å utnytte systemet, man har rettigheter, ingen som kan bestemme selv når en blir syk. Anonymkode: 70c42...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 11. februar 2024 #17 Del Skrevet 11. februar 2024 For det første: Dette er ikke sykemeldingsgrunn, du er ikke syk, altså kan du ikke bare sykemelde deg. For det andre: Arbeidsgiveren din har håndtert dette på en ekstremt klønete og lite hensynsfull måte. Sånt informerer man ikke om via facebook en fredag ettermiddag. Dette er jo oppskriften på å ødelegge helgen og skape usikkerhet for de ansatte. Hun burde tatt dette på et møte tidligere i uken, der de ansatte fikk stille spørsmål, og hun kunne gitt den informasjonen hun har. Men du kan jo begynne å se deg om etter jobber uansett, det er det ingen som hindrer deg i, og som sist ansatt er det mest sannsynlig du som må gå først hvis det kommer så langt som til oppsigelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #18 Del Skrevet 11. februar 2024 Du er syk, å prøver å bli frisk. Så da er det helt innafor å få sykmelding slik at du kan bli frisk. Min mann hadde allerede vært sykmeldt i 4 uker , når det ble permiteringer. Og det var jo ikke dumt iht å bli frisk. Behandlinger koster og det gjør også å iste store deler av inntekten. Så du får jo bare bedre muligheter til å bli frisk. Og det bør uansett være pri nr 1 Anonymkode: 0299c...47d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #19 Del Skrevet 11. februar 2024 ti10 skrev (2 minutter siden): For det første: Dette er ikke sykemeldingsgrunn, du er ikke syk, altså kan du ikke bare sykemelde deg. For det andre: Arbeidsgiveren din har håndtert dette på en ekstremt klønete og lite hensynsfull måte. Sånt informerer man ikke om via facebook en fredag ettermiddag. Dette er jo oppskriften på å ødelegge helgen og skape usikkerhet for de ansatte. Hun burde tatt dette på et møte tidligere i uken, der de ansatte fikk stille spørsmål, og hun kunne gitt den informasjonen hun har. Men du kan jo begynne å se deg om etter jobber uansett, det er det ingen som hindrer deg i, og som sist ansatt er det mest sannsynlig du som må gå først hvis det kommer så langt som til oppsigelser. Har du i det hele tatt lest hovedinnlegget? Anonymkode: 08d58...38e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #20 Del Skrevet 11. februar 2024 Når du sitter å planlegger dette vil jeg si du er en av de som utnytter velferdssamfunnet. Anonymkode: 7548f...2fd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå