Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har funnet meg en fantastisk fin kjæreste! Men! Det er alltid et men! Jeg føler at jeg bare har overtatt xen hans sin plass. I hvert familieselskap jeg har vært i, så snakkes det mye om henne. De har ett barn sammen og jeg vet alle detaljene som skjedde under fødselen. Er det normalt? Vet alt om barndommen hennes osv. Er det normalt? 

Synes det er så ubehagelig at jeg har sluttet å gå i familiebesøk. 

Anonymkode: 4d06f...5d9

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har blitt satt i en slags doppelgängerposisjon, og det er i kunsten et motiv som er kjent for å illustrere et av menneskehetens verste mareritt. Tapet av egen identitet blir på en måte et symbol for ens dødelighet.

Jeg forstår at du ikke ønsker å delta på slike tilstelninger, det er ingen som burde behandle andre mennesker som en stedfortreder.

Anonymkode: 94d43...c4d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! 

Jeg har funnet meg en fantastisk fin kjæreste! Men! Det er alltid et men! Jeg føler at jeg bare har overtatt xen hans sin plass. I hvert familieselskap jeg har vært i, så snakkes det mye om henne. De har ett barn sammen og jeg vet alle detaljene som skjedde under fødselen. Er det normalt? Vet alt om barndommen hennes osv. Er det normalt? 

Synes det er så ubehagelig at jeg har sluttet å gå i familiebesøk. 

Jeg er i akkurat samme situasjon, vil ikke si det er normalt men setter så pris på å høre at noen andre opplever det samme. For helt ærlig er det litt vondt..

Anonymkode: a8305...ab4

• Liker 1
Skrevet

Ikke ta det så tungt, om noen år så er det du som omtales til den neste...

Anonymkode: ba655...496

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er i akkurat samme situasjon, vil ikke si det er normalt men setter så pris på å høre at noen andre opplever det samme. For helt ærlig er det litt vondt..

Takk for at du deler! 

Jeg synes det er veldig ubehagelig! "svigermor" er ofte på overnattingsbesøk hos xen. Sist jeg var på besøk hos "svigermor" fikk jeg beskjed om å ta med en gave til exen..Det gjør meg ingenting, men synes det bygger opp under følelsen av å ha overtatt en annen sitt liv. 

Hilsen ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke ta det så tungt, om noen år så er det du som omtales til den neste...

Anonymkode: ba655...496

Det er jo min største frykt!! Haha!! Deler ikke noe personlig med den gjengen der😂

Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Takk for at du deler! 

Jeg synes det er veldig ubehagelig! "svigermor" er ofte på overnattingsbesøk hos xen. Sist jeg var på besøk hos "svigermor" fikk jeg beskjed om å ta med en gave til exen..Det gjør meg ingenting, men synes det bygger opp under følelsen av å ha overtatt en annen sitt liv. 

Hilsen ts

Svigermor og eksen deler samme hobby her, så de møtes ofte for å drive med det. Jeg kan også gjøre det de gjør, men blir aldri bedt med. Mener ikke at de ikke skal ha kontakt, men jeg har virkelig gjort alt for å prøve og få en god tone med eksen, men virker ikke som svigermor skjønner at jeg er her for bli.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Svigermor og eksen deler samme hobby her, så de møtes ofte for å drive med det. Jeg kan også gjøre det de gjør, men blir aldri bedt med. Mener ikke at de ikke skal ha kontakt, men jeg har virkelig gjort alt for å prøve og få en god tone med eksen, men virker ikke som svigermor skjønner at jeg er her for bli.

Vanskelig det der! 

Skrevet

Du har gjort alt for å bli kjent, men deler ikke noe personlig- og synes det er ubehagelig at du vet så mye om eksen? Det går logisk sett ikke opp. 

Anonymkode: 3e9ce...007

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har gjort alt for å bli kjent, men deler ikke noe personlig- og synes det er ubehagelig at du vet så mye om eksen? Det går logisk sett ikke opp. 

Anonymkode: 3e9ce...007

Var ikke jeg som skrev at har gjort alt for å bli kjent. Har knapt møtt xen hans. 

Ja, å høre fra andre at hun har hatt en vanskelig oppvekst og mange personlige detaljer fra den og feks fra fødselen hennes. Jeg tenker at det er personlig og ikke sikkert at hun synes det er så kjekt at det blir snakket så mye om henne. Hvorfor forteller de slikt til meg? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Normalt? Nei... Jeg forstår ikke helt: hvorfor forteller de deg alt om henne? Hva er hensikten? Jeg kan ikke skjønne det - du må nesten spørre dem og si at du synes det er veldig rart å vite hele biografien til en person du ikke har kontakt med.

Endret av katties
Skrevet
katties skrev (Akkurat nå):

Normalt? Nei... Jeg forstår ikke helt: hvorfor forteller de deg alt om henne? Hva er hensikten? 

Nei, det vet ikke jeg heller. Jeg synes det er ubehagelig og jeg føler at jeg har overtatt xen sitt liv. Kjæresten bare katter med og bidrar til historier. Har gitt beskjed til han at jeg synes det er dårlig gjort både ovenfor meg og xen. Har og gitt beskjed om at jeg ikke kommer til å delta i flere familie besøk på en stund 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det vet ikke jeg heller. Jeg synes det er ubehagelig og jeg føler at jeg har overtatt xen sitt liv. Kjæresten bare katter med og bidrar til historier. Har gitt beskjed til han at jeg synes det er dårlig gjort både ovenfor meg og xen. Har og gitt beskjed om at jeg ikke kommer til å delta i flere familie besøk på en stund 

Ts

Jeg lurer jo litt på om de har noen mer interessant temaer å diskutere da eller ikke... Jeg er generelt ikke fan av å sitte og snakke om spesifikke mennesker (spesielt de som ikke er til stede) over lang tid. Enig i at man trenger ikke dra på besøk om det blir slik, men rart at kjæresten ikke sier noe om det da.

Skrevet
katties skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer jo litt på om de har noen mer interessant temaer å diskutere da eller ikke... Jeg er generelt ikke fan av å sitte og snakke om spesifikke mennesker (spesielt de som ikke er til stede) over lang tid. Enig i at man trenger ikke dra på besøk om det blir slik, men rart at kjæresten ikke sier noe om det da.

Enig! Man snakker ikke lenge om de som ikke er til stede. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...