Gå til innhold

Noen som har råd til hvordan møte nye kjæresten uten at barna forstår relasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av ulike årsaker så har ikke kjæresten og jeg fått til å møttes på lenge. Vi har begge barn. Neste helg skal barna og jeg reise bort og på vei dit vi skal, kunne vi ha møtt kjæresten for en kopp kaffe feks. Det er to-tre uker til vi kan sees igjen etter det. 

Det er så tidlig i forholdet. De skal få møte han omsider, men tenkte kanskje først til sommeren. 

Er dette en håpløs dum ide? Går det an å møtes uten at barna på 10 og 12 forstår relasjonen vår?

Anonymkode: 242b8...a9f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går det an å møtes uten at barna på 10 og 12 forstår relasjonen vår?

De lukter nok lunta ja ;)

Anonymkode: 4d34d...e3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De lukter nok lunta ja ;)

Anonymkode: 4d34d...e3b

Er det jeg frykter. Men hjelp meg gjerne med idémyldring. Skulle jeg sagt han er en venn/kollega/hva? Og hvorfor ta kaffe/en matbit med oss? Barna vil sikkert spise feks McDonald’s, og han er tilfeldigvis der? Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Av ulike årsaker så har ikke kjæresten og jeg fått til å møttes på lenge. Vi har begge barn. Neste helg skal barna og jeg reise bort og på vei dit vi skal, kunne vi ha møtt kjæresten for en kopp kaffe feks. Det er to-tre uker til vi kan sees igjen etter det. 

Det er så tidlig i forholdet. De skal få møte han omsider, men tenkte kanskje først til sommeren. 

Er dette en håpløs dum ide? Går det an å møtes uten at barna på 10 og 12 forstår relasjonen vår?

Så lenge dere ikke kliner foran ungene eller viser følelser som indikerer at dere er forelsket er det helt uproblematisk at de møter ham.‘kanskje til og med en fordel om du skal presentere han som en kjærest om ett halvt års tid. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det jeg frykter. Men hjelp meg gjerne med idémyldring. Skulle jeg sagt han er en venn/kollega/hva? Og hvorfor ta kaffe/en matbit med oss? Barna vil sikkert spise feks McDonald’s, og han er tilfeldigvis der? Ts

Hehe bare glem det. Baaaare glem det. Bare å si at han der er mamma litt glad i eller droppe å møte ham, barn lukter dette på 100 meters avstand, og om ikke da, så når dere setter dere og de ser forelskelsen tyte ut øra dine. Barn vet ;)

Anonymkode: 892c1...06a

• Nyttig 2
Skrevet

Det var to ulike svar det. Tar gjerne i mot fler? Ts

Skrevet (endret)

Spørsmålet er vel heller om det er et problem hvis de skulle mistenke noe. Du kan ikke sikre deg det mot at de merker noe - det er ikke gitt at de vil gjøre det, men det er heller ikke usannsynlig, ganske uavhengig av hva du sier og hvordan dere oppfører dere.

Et annet spørsmål er jo hvorvidt det er verdt å ta sjansen for å kunne sitte ved samme bord og være veldig opptatt av å ikke framstå som kjærester en times tid, både for dere og for ungene. Jeg tror jeg hadde sukket ganske tungt i den alderen hvis mamma insisterte på å bruke tid på å treffe noen jeg ikke kjente når vi var på helgetur - og jeg ville nok også blitt litt snurt hvis han som bare var en en venn vi helt tilfedig traff plutselig dukket opp som kjæreste noen måneder senere og jeg skjønte at han hadde vært det da også. Ikke lyv for ungene dine.

Endret av Daria
  • Liker 1
Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Spørsmålet er vel heller om det er et problem hvis de skulle mistenke noe. Du kan ikke sikre deg det mot at de merker noe - det er ikke gitt at de vil gjøre det, men det er heller ikke usannsynlig, ganske uavhengig av hva du sier og hvordan dere oppfører dere.

Et annet spørsmål er jo hvorvidt det er verdt å ta sjansen for å kunne sitte ved samme bord og være veldig opptatt av å ikke framstå som kjærester en times tid, både for dere og for ungene. Jeg tror jeg hadde sukket ganske tungt i den alderen hvis mamma insisterte på å bruke tid på å treffe noen jeg ikke kjente når vi var på helgetur - og jeg ville nok også blitt litt snurt hvis han som bare var en en venn vi helt tilfedig traff plutselig dukket opp som kjæreste noen måneder senere og jeg skjønte at han hadde vært det da også. Ikke lyv for ungene dine.

Gode poenger der. Takk!

Skrevet

Ville ikke jugd til ungene mine. Du er deres forbilde og den de lærer av. 

Anonymkode: 8a152...c3d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...