Gå til innhold

Herpesutbrudd som ikke gir seg. har noen opplevd lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt tilbakevendende  blemmer på leppene i ca en uke nå. våkner opp med nye blemmer hver morgen. har hatt herpesutbrudd mange ganger før, men disse sårene oppfører seg helt anderledes. Det er små blemmer på leppene og noe som ser ut som kviser på huden rundt leppene. blemmene væsker mye, og etter noen timer blir de til skorper. sårene gror veldig fort, etter 1-2 dager, men så dukker det konstant opp nye. våknet med halve underleppa dekket idag. Tror alle problemene startet for halvannen uke siden, når jeg fikk en sprekk i munnviken som ikke ser ut til å gro, som det kommer gult verk fra. har prøvd herpessalve som ikke klarer å hindre nye utbrudd. Er det noen sdom har opplevd noe lignende? er ikke helt overbevist om at det er herpes, men har pratet med lege over telefon som virker veldig overbevist om at det ikke kan være noe annet. har også prøvd purelan, som heller ikke ser ut til å gjøre noe.

Anonymkode: 0a338...f42

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo ikke helt ut som herpes. Kanskje brennkopper, en virusinfeksjon, eller obs Crohns (særlig hvis du har andre plager fra munnen, magen eller underlivet).

Anonymkode: efd61...a8a

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har hatt det sånn i over en måned og har skrevet her inne om det.

Nå er det nesten bra, men har likevel litt sprekker og rød hud.

Har funnet ut at å smøre på sinksalve om natten hjelper bedre enn herpes salver.

Venter på legetime men det tar ukesvis å få komme til på legekontoret.

Ts

Anonymkode: 14ef1...aef

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres jo ikke helt ut som herpes. Kanskje brennkopper, en virusinfeksjon, eller obs Crohns (særlig hvis du har andre plager fra munnen, magen eller underlivet).

Anonymkode: efd61...a8a

har ingen mageproblemer eller noe sånt nei. Har lurt på brennkopper, men ville det da kanskje vært flere steder på kroppen? har ingen andre symptomer enn utslettet på leppene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har hatt tilbakevendende  blemmer på leppene i ca en uke nå. våkner opp med nye blemmer hver morgen. har hatt herpesutbrudd mange ganger før, men disse sårene oppfører seg helt anderledes. Det er små blemmer på leppene og noe som ser ut som kviser på huden rundt leppene. blemmene væsker mye, og etter noen timer blir de til skorper. sårene gror veldig fort, etter 1-2 dager, men så dukker det konstant opp nye. våknet med halve underleppa dekket idag. Tror alle problemene startet for halvannen uke siden, når jeg fikk en sprekk i munnviken som ikke ser ut til å gro, som det kommer gult verk fra. har prøvd herpessalve som ikke klarer å hindre nye utbrudd. Er det noen sdom har opplevd noe lignende? er ikke helt overbevist om at det er herpes, men har pratet med lege over telefon som virker veldig overbevist om at det ikke kan være noe annet. har også prøvd purelan, som heller ikke ser ut til å gjøre noe.

Høres ut som brennkopper. Det er veldig smittsomt og du trenger behandling.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har funnet ut at å smøre på sinksalve om natten hjelper bedre enn herpes salver.

Ts

hjelper sinksalven mot sprekk i munnviken mener du? eller mot blemmer?

hvorfor skriver du at du er TS forresten?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

har ingen mageproblemer eller noe sånt nei. Har lurt på brennkopper, men ville det da kanskje vært flere steder på kroppen? har ingen andre symptomer enn utslettet på leppene.

Nei, brennkopper er ikke som vannkopper som du får over hele kroppen. De holder seg rundt munn/nese. Gå til legen og få resept på antibiotika og unngå kroppskontakt med andre så lenge du har dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts

Sinksalve vil ikke drepe infeksjonen. Du kan prøve med basimycin eller brulidine mens du venter på legetime. Det fås kjøpt reseptfritt. Og unngå kroppskontakt med andre siden det smitter lett.

Skrevet
1 minutt siden, Grüner said:

Nei, brennkopper er ikke som vannkopper som du får over hele kroppen. De holder seg rundt munn/nese. Gå til legen og få resept på antibiotika og unngå kroppskontakt med andre så lenge du har dette.

hmm brennkopper kan se riktig ut på bildene jeg finner på google. men mine sår er mye mindre bare. kan brennkopper komme og gå så raskt? har ikke legetime før på tirsdag til uka, er det farlig å gå med lenge?. og er det mer smittsomt enn feks herpes ? bor i kollektiv, så er vanskelig å unngå andre mennesker.

Skrevet
Mubii skrev (20 minutter siden):

hjelper sinksalven mot sprekk i munnviken mener du? eller mot blemmer?

hvorfor skriver du at du er TS forresten?

Beklager at jeg skrev at jeg var ts🤭

Jeg vekslet mellom denne tråden og et annet innlegg på "Familie og Barn forumet".

Ja synes at sinksalve fungerer når jeg tar på et tykt lag om natten og det får virke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...