AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #1 Skrevet 10. februar 2024 Jeg har søkt høyere utdanning på et studium jeg i utgangspunktet ikke har nok poeng til å komme inn på. Jeg har generell studiekompetanse, men har forstått det slik at jeg kan velge å bli poengregnet etter 23/5 regelen. Er det noen som har generell studiekompetanse fra før av som har søkt med 23/5-regelen de siste årene som kan bekrefte at dette stemmer? Er det slik at jeg kan velge det alternativet som gir best uttelling? Anonymkode: 53a06...9c8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #2 Skrevet 10. februar 2024 Jeg har generell studiekompetanse og skal søke med 23/5-regelen i år. Det er ikke noe problem. Du må dokumentere 5 års arbeidspraksis og/eller utdannelse. Mener faktisk at de tre årene på vgs teller som aktivitet, men litt usikker. Jeg har en bachelor, pluss jeg har vært i arbeidslivet i 8 år. Ja, og så må du jo som du sikkert vet være 23 år. Anonymkode: d291a...98b
endo Skrevet 10. februar 2024 #3 Skrevet 10. februar 2024 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har generell studiekompetanse og skal søke med 23/5-regelen i år. Det er ikke noe problem. Du må dokumentere 5 års arbeidspraksis og/eller utdannelse. Mener faktisk at de tre årene på vgs teller som aktivitet, men litt usikker. Jeg har en bachelor, pluss jeg har vært i arbeidslivet i 8 år. Ja, og så må du jo som du sikkert vet være 23 år. Anonymkode: d291a...98b Du har bachelor, da bruker du jo ikke 23/5 regelen som brukes opp mot studiekompetanse? Du har jo allerede det? Endret 10. februar 2024 av endo Opprydding
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #4 Skrevet 10. februar 2024 4 minutter siden, endo said: Du har bachelor, da bruker du jo ikke 23/5 regelen som brukes opp mot studiekompetanse? Du har jo allerede det? Bruker bacheloren som uttelling av praksis. Skal ta ny bachelor Anonymkode: d291a...98b
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #5 Skrevet 10. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Bruker bacheloren som uttelling av praksis. Skal ta ny bachelor Anonymkode: d291a...98b Men trenger kanskje ikke det siden jeg leser at videregående teller. Poenget var bare at jeg har nok av praksis for å benytte meg av 23/5 regelen. Anonymkode: d291a...98b
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #6 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har generell studiekompetanse og skal søke med 23/5-regelen i år. Det er ikke noe problem. Du må dokumentere 5 års arbeidspraksis og/eller utdannelse. Mener faktisk at de tre årene på vgs teller som aktivitet, men litt usikker. Jeg har en bachelor, pluss jeg har vært i arbeidslivet i 8 år. Ja, og så må du jo som du sikkert vet være 23 år. Anonymkode: d291a...98b Jeg er godt voksen så oppfyller kravene. Er det bare å laste opp dokumentasjon på arbeidsforhold under dokumentasjon på min side på samordna opptak og så går ting av seg selv eller må jeg tilkjennegi noe sted at jeg ønsker å poengberegnes etter 23/5- regelen? Anonymkode: 53a06...9c8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #7 Skrevet 10. februar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er godt voksen så oppfyller kravene. Er det bare å laste opp dokumentasjon på arbeidsforhold under dokumentasjon på min side på samordna opptak og så går ting av seg selv eller må jeg tilkjennegi noe sted at jeg ønsker å poengberegnes etter 23/5- regelen? Anonymkode: 53a06...9c8 Det er sånn jeg har forstått det. De beregner det som gir deg best uttelling. Gir 23/5-regelen deg best uttelling, er det det de går for. Anonymkode: d291a...98b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå