AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #1 Del Skrevet 10. februar 2024 Jeg har søkt høyere utdanning på et studium jeg i utgangspunktet ikke har nok poeng til å komme inn på. Jeg har generell studiekompetanse, men har forstått det slik at jeg kan velge å bli poengregnet etter 23/5 regelen. Er det noen som har generell studiekompetanse fra før av som har søkt med 23/5-regelen de siste årene som kan bekrefte at dette stemmer? Er det slik at jeg kan velge det alternativet som gir best uttelling? Anonymkode: 53a06...9c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #2 Del Skrevet 10. februar 2024 Jeg har generell studiekompetanse og skal søke med 23/5-regelen i år. Det er ikke noe problem. Du må dokumentere 5 års arbeidspraksis og/eller utdannelse. Mener faktisk at de tre årene på vgs teller som aktivitet, men litt usikker. Jeg har en bachelor, pluss jeg har vært i arbeidslivet i 8 år. Ja, og så må du jo som du sikkert vet være 23 år. Anonymkode: d291a...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 10. februar 2024 #3 Del Skrevet 10. februar 2024 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har generell studiekompetanse og skal søke med 23/5-regelen i år. Det er ikke noe problem. Du må dokumentere 5 års arbeidspraksis og/eller utdannelse. Mener faktisk at de tre årene på vgs teller som aktivitet, men litt usikker. Jeg har en bachelor, pluss jeg har vært i arbeidslivet i 8 år. Ja, og så må du jo som du sikkert vet være 23 år. Anonymkode: d291a...98b Du har bachelor, da bruker du jo ikke 23/5 regelen som brukes opp mot studiekompetanse? Du har jo allerede det? Endret 10. februar 2024 av endo Opprydding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #4 Del Skrevet 10. februar 2024 4 minutter siden, endo said: Du har bachelor, da bruker du jo ikke 23/5 regelen som brukes opp mot studiekompetanse? Du har jo allerede det? Bruker bacheloren som uttelling av praksis. Skal ta ny bachelor Anonymkode: d291a...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #5 Del Skrevet 10. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Bruker bacheloren som uttelling av praksis. Skal ta ny bachelor Anonymkode: d291a...98b Men trenger kanskje ikke det siden jeg leser at videregående teller. Poenget var bare at jeg har nok av praksis for å benytte meg av 23/5 regelen. Anonymkode: d291a...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #6 Del Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har generell studiekompetanse og skal søke med 23/5-regelen i år. Det er ikke noe problem. Du må dokumentere 5 års arbeidspraksis og/eller utdannelse. Mener faktisk at de tre årene på vgs teller som aktivitet, men litt usikker. Jeg har en bachelor, pluss jeg har vært i arbeidslivet i 8 år. Ja, og så må du jo som du sikkert vet være 23 år. Anonymkode: d291a...98b Jeg er godt voksen så oppfyller kravene. Er det bare å laste opp dokumentasjon på arbeidsforhold under dokumentasjon på min side på samordna opptak og så går ting av seg selv eller må jeg tilkjennegi noe sted at jeg ønsker å poengberegnes etter 23/5- regelen? Anonymkode: 53a06...9c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #7 Del Skrevet 10. februar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er godt voksen så oppfyller kravene. Er det bare å laste opp dokumentasjon på arbeidsforhold under dokumentasjon på min side på samordna opptak og så går ting av seg selv eller må jeg tilkjennegi noe sted at jeg ønsker å poengberegnes etter 23/5- regelen? Anonymkode: 53a06...9c8 Det er sånn jeg har forstått det. De beregner det som gir deg best uttelling. Gir 23/5-regelen deg best uttelling, er det det de går for. Anonymkode: d291a...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå