Gå til innhold

23/5-regelen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt høyere utdanning på et studium jeg i utgangspunktet ikke har nok poeng til å komme inn på.

Jeg har generell studiekompetanse, men har forstått det slik at jeg kan velge å bli poengregnet etter 23/5 regelen. 

Er det noen som har generell studiekompetanse fra før av som har søkt med 23/5-regelen de siste årene som kan bekrefte at dette stemmer?

Er det slik at jeg kan velge det alternativet som gir best uttelling?

Anonymkode: 53a06...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har generell studiekompetanse og skal søke med 23/5-regelen i år. Det er ikke noe problem. Du må dokumentere 5 års arbeidspraksis og/eller utdannelse. Mener faktisk at de tre årene på vgs teller som aktivitet, men litt usikker. Jeg har en bachelor, pluss jeg har vært i arbeidslivet i 8 år. Ja, og så må du jo som du sikkert vet være 23 år. 

Anonymkode: d291a...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har generell studiekompetanse og skal søke med 23/5-regelen i år. Det er ikke noe problem. Du må dokumentere 5 års arbeidspraksis og/eller utdannelse. Mener faktisk at de tre årene på vgs teller som aktivitet, men litt usikker. Jeg har en bachelor, pluss jeg har vært i arbeidslivet i 8 år. Ja, og så må du jo som du sikkert vet være 23 år. 

Du har bachelor, da bruker du jo ikke 23/5 regelen som brukes opp mot studiekompetanse? Du har jo allerede det?

Endret av endo
Opprydding
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, endo said:

Du har bachelor, da bruker du jo ikke 23/5 regelen som brukes opp mot studiekompetanse? Du har jo allerede det?

Bruker bacheloren som uttelling av praksis. Skal ta ny bachelor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Bruker bacheloren som uttelling av praksis. Skal ta ny bachelor :)

Men trenger kanskje ikke det siden jeg leser at videregående teller. Poenget var bare at jeg har nok av praksis for å benytte meg av 23/5 regelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er godt voksen så oppfyller kravene.

Er det bare å laste opp dokumentasjon på arbeidsforhold under dokumentasjon på min side på samordna opptak og så går ting av seg selv eller må jeg tilkjennegi noe sted at jeg ønsker å poengberegnes etter 23/5- regelen?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er godt voksen så oppfyller kravene.

Er det bare å laste opp dokumentasjon på arbeidsforhold under dokumentasjon på min side på samordna opptak og så går ting av seg selv eller må jeg tilkjennegi noe sted at jeg ønsker å poengberegnes etter 23/5- regelen?  

Det er sånn jeg har forstått det. De beregner det som gir deg best uttelling. Gir 23/5-regelen deg best uttelling, er det det de går for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...