AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #1 Skrevet 10. februar 2024 Når barnet ditt blir sint på andre, eller generelt sint for noe, stort eller smått, kommer det til deg og tar sinne ut på deg? Da mener jeg på den måten at det forteller deg hvor stygg og ubrukelig du er, kaller deg stygge ting, skiker til deg, hermer etter og latterliggjør? Barnet mitt gjør det. Jeg prøver å bruke det jeg har lært, så jeg etterspør egentlig ikke om råd. Jeg bare lurer på om det er flere som har det sånn, for akkurat nå er jeg veldig sliten. Mitt barn har akkurat fylt 11. Anonymkode: d4958...d66
atropos Skrevet 10. februar 2024 #2 Skrevet 10. februar 2024 Når barna var små, typ 3-5 år, gjorde de det. 10 åringen som er eldst kommer og klager sin nød hvis noe har skjedd som han ikke liker, og kan jo uttrykke sterk frustrasjon, men ikke til den grad at vi blir skjelt ut. Jeg reagerer på at barnet ditt gjør det når han er så stor. Har han et ok ordforråd? 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #3 Skrevet 10. februar 2024 atropos skrev (1 minutt siden): Når barna var små, typ 3-5 år, gjorde de det. 10 åringen som er eldst kommer og klager sin nød hvis noe har skjedd som han ikke liker, og kan jo uttrykke sterk frustrasjon, men ikke til den grad at vi blir skjelt ut. Jeg reagerer på at barnet ditt gjør det når han er så stor. Har han et ok ordforråd? Ja, veldig godt ordforråd, men problemer med følelsesregulering. Så jeg lurer på om det er flere med større barn som opplever dette. Det er ihvertfall veldig intenst. Anonymkode: d4958...d66
Tanuki Skrevet 10. februar 2024 #4 Skrevet 10. februar 2024 Har aldri opplevd det nei, har en gutt på snart 10 år.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #5 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, veldig godt ordforråd, men problemer med følelsesregulering. Så jeg lurer på om det er flere med større barn som opplever dette. Det er ihvertfall veldig intenst. Anonymkode: d4958...d66 Det er nok lurt å ta tak i det før det utarter seg. Han som nå er 10 år hadde problemer med følelsesregulering da han var yngre og gikk i samtale hos helsesykepleier på skolen fra 2-4 klasse. De spilte følelsesspill og snakket om løst og fast. Det hjalp han med å gjenkjenne følelsene når de kom iallefall Anonymkode: 6b666...1db
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #6 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er nok lurt å ta tak i det før det utarter seg. Han som nå er 10 år hadde problemer med følelsesregulering da han var yngre og gikk i samtale hos helsesykepleier på skolen fra 2-4 klasse. De spilte følelsesspill og snakket om løst og fast. Det hjalp han med å gjenkjenne følelsene når de kom iallefall Anonymkode: 6b666...1db Helsesykepleier har vært til veldig lite hjelp for oss dessverre. Men jeg prøver igjen. Anonymkode: d4958...d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå