Majer Skrevet 10. februar 2024 #1 Skrevet 10. februar 2024 (endret) Hele slekta er sånn selv om veldig få egentlig har temperament. Jeg klarer eks ikke irritere meg over at noen ikke rydder eller kommer for seint til avtaler, men dersom jeg opplever noen som urimelige så blir jeg så sint at jeg mister all frykt. Eks: jeg drar sjeldent i butikken og når jeg gjør det optimaliserer jeg tiden i butikken ved å visualisere hvor produktene er på forhånd sånn at jeg effektivt kan gå fra a til b. Siden jeg har hunder har jeg de noen ganger med og lufter de kjapt mens bilen blir stående på parkeringsplassen utenfor butikken. Da jeg gjorde dette i går ble en mann sint på meg fordi jeg opptok plass. Det var selvfølgelig urimelig da han selv valgte å handle på en fredag ettermiddag hvor det er mye trafikk, og han selv pleier å bruke lang tid i butikken. Jeg har alltid på stoppeklokke og brukte under ti minutter fra jeg gikk inn til jeg sto ved kassekøen. I sånne situasjoner hadde jeg ikke kjent på et snev av frykt om han så viftet en pistol mot meg. Jeg blir bare så sint at jeg ikke kan formulere meg engang. Jeg blir ikke voldelig, men har lyst til å bli angrepet sånn at jeg kan ta igjen. Tips? Det er åpenbart en arvelig komponent i dette. Ps. Ikke be meg gå til psykolog for jeg nekter å ta plassen til noen som trenger det enda mer. Ikke at jeg hadde fått plass heller. Endret 10. februar 2024 av Majer 2
Matas Skrevet 10. februar 2024 #2 Skrevet 10. februar 2024 Tråden er ryddet for helseskadelig innhold. Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #3 Skrevet 10. februar 2024 Majer skrev (17 minutter siden): Det var selvfølgelig urimelig da han selv valgte å handle på en fredag ettermiddag hvor det er mye trafikk, og han selv pleier å bruke lang tid i butikken. Hva om det var hans eneste mulighet for å dra i butikken denne uka? Ikke alle som har med seg stoppeklokke og som "optimaliserer" handleturen med en visualiseringsøvelse i forkant 🤭 Synes ikke det var urimelig å bli irritert over at du opptok plass med hundene dine. Du kunne ha gått et annet sted med dem, ikke på en travel butikkparkesringsplass på en fredag ettermiddag. Tips må være å prøve å sette deg inn i andres reaksjoner, det er ikke alltid du som har rett selv om du opplever personer/situasjoner som urimelige. Anonymkode: 1653d...018 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #4 Skrevet 10. februar 2024 Jeg driter i hvor mye du "optimaliserer" tiden din. Du var til sjenanse for andre og andre hadde en mening som de ga uttrykk for. Ser absolutt ikke noe grunn til å ase seg opp over det. Jeg hadde beklaget til mannen og vært flau over at "jeg" var i veien. Les om mentalisering. Se seg selv utenfra og forstå andre innenfra. Anonymkode: f3622...657 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #5 Skrevet 10. februar 2024 Siden du blir så sint at du ønsker å bli angrepet så du kan skade andre som du sier så trenger du virkelig den plassen hos psykolog mer enn de fleste. Ikke tro noe annet. Be om hjelp. Anonymkode: 1cbcc...5cc 3 2
Majer Skrevet 10. februar 2024 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva om det var hans eneste mulighet for å dra i butikken denne uka? Ikke alle som har med seg stoppeklokke og som "optimaliserer" handleturen med en visualiseringsøvelse i forkant 🤭 Synes ikke det var urimelig å bli irritert over at du opptok plass med hundene dine. Du kunne ha gått et annet sted med dem, ikke på en travel butikkparkesringsplass på en fredag ettermiddag. Tips må være å prøve å sette deg inn i andres reaksjoner, det er ikke alltid du som har rett selv om du opplever personer/situasjoner som urimelige. Anonymkode: 1653d...018 Det var ikke det. Jeg så vedkommende ved flere anledninger tidligere denne uka. Det er ikke lett å få parkering så da ble det den plassen jeg brukte. Jeg tenker det skal være greit så lenge jeg også handlet i butikken og ikke brukte lenger tid enn de andre. Det er ikke noe verre å bruke tiden sin på den måten enn å gå rundt som en zombie inne i en butikk. Så handler det og om logikk. Man handler ikke på et travelt tidspunkt dersom man ikke tåler å vente Skal man ta utgangspunkt i det du skriver bør folk unngå å kjøre bil på søndager og rundt 21 på kvelden siden turnusarbeidere skal på jobb og det da kan oppstå kø. Det blir den same logikken. Det er selvfølgelig hyggelig om folk lar være, men man kan ikke forvente det
Majer Skrevet 10. februar 2024 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Siden du blir så sint at du ønsker å bli angrepet så du kan skade andre som du sier så trenger du virkelig den plassen hos psykolog mer enn de fleste. Ikke tro noe annet. Be om hjelp. Anonymkode: 1cbcc...5cc Ja, men jeg har heldigvis merkelig nok kontroll på akkurat det. Det er heller ikke lett å få til. Jeg kjenner folk som har strøket på skolen, gått samme året om igjen to år på rad osv og var skråsikre på at de hadde adhd som ikke fikk hjelp. Hvordan skal jeg forvente å få det da? Man må enten være suicidal, kriminell eller ha sinnsykt mye flaks for å få det til, og selv da er det ikke alltid nok
Ebbeliten Skrevet 10. februar 2024 #8 Skrevet 10. februar 2024 Du ble irritert fordi du ble tilsnakket. Det er normalt. Let it go. Du trenger ikke hjelp for dette her. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #9 Skrevet 10. februar 2024 Gjett å forbannet du selv hadde blitt om du var den andre mannen... Anonymkode: dd7b6...bbe
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #10 Skrevet 10. februar 2024 Du trenger ikke «ta plassen til noen andre», selv om du ikke klarer dette helt uten hjelp. Du kan f eks ta onlinekurs i sinnemestring. Det du beskriver er jo helt uforenlig med f eks å ha partner og barn, men det er det jo ikke sikkert du vil ha heller. Likevel er dette noe som kan endres på, slik du ønsker tips til. https://kurs.tryggere.no/kurs/sinnemestring-selvhjelp/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI85X87_6ghAMVj16RBR0n1gu-EAAYASAAEgKjC_D_BwE Anonymkode: 90f4f...89e 1
visp Skrevet 10. februar 2024 #11 Skrevet 10. februar 2024 Regner med at det ikke er kun to parkeringsplasser utenfor butikken liksom? Hva slags idioter er det som får med sånne ting? Det er jo ikke så mye å svare til sånn annet enn å jatte med, men du reagerer jo helt normalt her. En gang parkerte jeg i en garasjekjeller under butikken, og det var fullstendig tomt med unntak av en bil som kom kjørende rett før meg, og vil gjette på at det var kanskje 100 parkeringsplasser. Iallefall så kommer det en eldre mann ut av bilen sin og går bort til min og steller understellet sitt rett i fleisen på meg og venter til jeg skal åpne døra på bilen. Alt han skulle informere om var at jeg touchet borti litt av den hvite streken og om jeg kunne tenke på andre som skulle parkere Opplevde det som utrolig truende, jeg visste jo ikke hva som ville skje når jeg åpnet døra. Hvem gjør sånt? Verden er full av idioter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå