Gå til innhold

Du eier en bolig som du bare skal bo i i 4 år til.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøkkenet er eldre. Varmtvannsbereder på kjøkken er nesten 30 år gammel i tillegg er rør under vask modent for utskifting. Ville du byttet ut kjøkken, breder ja alt. Eller ville du bare la det være som det er å selge det om noen år.? 

Anonymkode: d8fbe...867

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor du bor hen. Lett å selge der? Er det i Oslo får du solgt uansett om 4 år. Med full stopp i nyboligbygging (dramatiske tall faktisk) får vi i 2025 og 2026 igjen en crazy økning i boligprisene. 

Anonymkode: 97019...aff

Skrevet

Oppussing av kjøkken vil også ha betydning for salgssum, så det er ikke bortkastet selv den dagen man selger. Jeg ville nok valgt å gjøre noe med det.

Anonymkode: 875af...bc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøkkenet er eldre. Varmtvannsbereder på kjøkken er nesten 30 år gammel i tillegg er rør under vask modent for utskifting. Ville du byttet ut kjøkken, breder ja alt. Eller ville du bare la det være som det er å selge det om noen år.? 

Hadde byttet varmtvannsbereder - leve tid på de er 15-20 år står det her . Litt usikker på om du evnt. kan riskikere forkortet forsikring om en skader skjer når du ikke har vedlikeholdt utstyret 

Gamle varmtvannsberedere i borettslaget? Dette må du passe på (vb.no)

Vill ikke brukt mye  penger på kjøkken - men kanskje litt overflater - malt og kanskje byttet benkeplate.  Men så lenge alt fungerer så ville jeg ikke brukt penger på det. 

Hvis det er en stekeovn e.l. som fungerer dårlig ville jeg ha byttet til ny for jeg skal bruke den i 4 år til. 

Skrevet

Jeg hadde fikset det. Som nevnt over her så er det ikke sikkert forsikringen dekker noe hvis noe skulle skje når varmtvannsbereder er så gammel.

Anonymkode: 79c00...e81

Skrevet

Hadde først og fremst bytta varmtvannsberederen, den er så gammel at den er en tikkende bombe slik den er nå. Men kjøkkenet, tja.Det kan jo være du pusser det opp på en måte andre ikke ønsker. Bedre å selge litt billigere og la folka som kjøper pusse den opp etter sin smak.

Anonymkode: 82eeb...5a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oppussing av kjøkken vil også ha betydning for salgssum, så det er ikke bortkastet selv den dagen man selger. Jeg ville nok valgt å gjøre noe med det.

Anonymkode: 875af...bc0

Ikke egentlig, nei. Folk flest er ikke opptatt av kvalitet når de kjøper - den jevne kjøper er opptatt av estetikk. Ts gjør derfor mye bedre i å håpe at alt holder, gi skrogene på kjøkkenet et raskt strøk maling eller bytte fronter. Om det holder 10 år eller 2 måneder? Så ekstremt få kjøpere vet hva kvalitet er at det er rene bortkasta penger. 

Om ts er redd for varmtvannsberederen? Sett en skål under utløpet der den vil starte dryppe når den er i ferd med å gå heden og invester en hundrelapp i en fuktsensor. (Alle bør ha en fuktsensor ved varmtvannstanken)

Anonymkode: 6efcf...034

• Liker 4
Skrevet

Jeg har sett mange kaste ut relativt nye kjøkken fordi de ikke liker stilen så å bytte ut kjøkkenet hadde jeg ikke gjort så tett på salg. Varmtvannsbereder, rør og slike ting man får tg2 og tg3 på i rapporten ville jeg fikset.

Anonymkode: a6393...942

Skrevet

Komfyren min er dårlig på kjøkkenet. I tillegg var jeg så dum at jeg valgte å bytte fronter på det gamle kjøkkenet.Og de løsner med jevne mellomrom.Av en eller annen grunn så løsner de etter hvert som tiden går.😬

Skrevet

Er du 100% sikker at du kommer til å bo der 4 år? Jeg har nemlig tenkt på det akkurat i går, vi har flyttet I 2019, til en plass der vi skulle være maks 4 år, kanskje 2. Som du ser, det har gått mer tid enn det og vi trives her fortsatt. Vel, første vi gjorde jo er å bytte alt gulv i huset og bytte kjøkken, og da vi bygde kjøkken, gikk vi ikke for dyr kjøkkenleverandør. Men vi kjøpte en del dyrere ting som vifte i platetopp, tandem-skap, Quooker. Og nå har vi bodd med disse tingene i alle årene og de gir åpenbart økt livskvalitet. Både til oss og de som flytter etter oss, når vi flytter. Jeg synes vi gjorde riktig valg, men vi hadde penger til det. I det store er ikke å pusse opp kjøkkenet et stort kostnad. Man betaler jo samme hvis ikke mer til megler og stat (eierskifteavgift), og de to utgifter gir ikke økt livskvalitet 🤣

Anonymkode: 067ab...3a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du 100% sikker at du kommer til å bo der 4 år? Jeg har nemlig tenkt på det akkurat i går, vi har flyttet I 2019, til en plass der vi skulle være maks 4 år, kanskje 2. Som du ser, det har gått mer tid enn det og vi trives her fortsatt. Vel, første vi gjorde jo er å bytte alt gulv i huset og bytte kjøkken, og da vi bygde kjøkken, gikk vi ikke for dyr kjøkkenleverandør. Men vi kjøpte en del dyrere ting som vifte i platetopp, tandem-skap, Quooker. Og nå har vi bodd med disse tingene i alle årene og de gir åpenbart økt livskvalitet. Både til oss og de som flytter etter oss, når vi flytter. Jeg synes vi gjorde riktig valg, men vi hadde penger til det. I det store er ikke å pusse opp kjøkkenet et stort kostnad. Man betaler jo samme hvis ikke mer til megler og stat (eierskifteavgift), og de to utgifter gir ikke økt livskvalitet 🤣

Anonymkode: 067ab...3a3

Ja jeg skal ikke bo her lenger enn jeg må. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja jeg skal ikke bo her lenger enn jeg må. 

Da bruker du minst mulig penger på oppussing nå!! Det er blitt svindlet og pusse opp. Ta heller med deg pengene og motivasjonen inn i neste prosjekt slik at du er godt forberedt. Er selvfølgelig adressen Grünerløkka så hadde jeg nok vurdert en billig oppgradering av overflater 

Anonymkode: b5a5a...525

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Bare selg huset til noen her på kg. De fleste her er mangemillionærer og leser ikke kontrakter, så går nok bra.

Anonymkode: 49939...4d9

Skrevet

Hadde skiftet varmtvannsbereder og rør. 

Anonymkode: a43d8...c57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...