Gå til innhold

Mange menn mister interesse når de hører at jeg er alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 30årene men begge mine foreldre har gått bort av alderdom og sykdom, jeg har en tante og søskenbarn på andre siden av landet, men den siden av familien er ikke så opptatt av å holde på relasjonen så jeg sluttet å sende kort og ta kontakt for en tid tilbake. Alle helligdager og høytider er jeg med venner eller jobber frivillig, noen ganger kjenner jeg på den ensomheten å ikke ha en gjeng som er "sin", at det hjemmet jeg kommer hjem til må være mitt, men det går ellers bra og plager meg ikke til hverdags.

Men menn jeg møter finner det litt rart, eller uvanlig, eller de blir rare. Var på date med en i 40årene som drar hjem til mor og far på middag flere ganger i uka og møter søsknene sine, han synes veldig synd i meg som ikke hadde noe sånt. 

Blir folk skremt av enslige personer av min grad? 

Anonymkode: 98f71...d0b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir overhodet ikke skremt av enslige personer av din grad. Ikke litt engang :) 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er normalt å reagere sånn på. Du har jo ikke hatt noen innvirkning på det som har skjedd, og hvis folk synes det er helt hårreisende at du ikke har nær familie, får jeg inntrykk av at de må ha lite livserfaring.

Å vise sympati er jo noe annet, men å bli skremt og miste interesse virker veldig spesielt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir folk skremt av enslige personer av min grad? 

Nei, hvorfor skulle dette være skremmende? 

• Liker 1
Skrevet

En mann som er genuin og god ville da bare sagt at da bli hans familie din familie. Du har bare ikke møtt den rette. 

Anonymkode: 52b77...045

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er nesten litt rart, all den tid de fleste klager over å måtte bruke tid på svigerfamilien. Vi som ikke har familie kan jo tilby et liv uten mas fra svigers. 😅

Mulig du har truffet sykt sosiale menn da? Jeg har aldri hatt problemer med det, men så har jeg helst truffet folk som ikke er så sosiale av seg at det må være folk rundt dem hele tiden. Har for det meste truffet menn som trives i eget selskap og vi har vært veldig like på det punktet.

Er du veldig sosial selv? Og treffer veldig sosiale menn? Mulig de ikke vet at det er fullt mulig å trives uten masse folk rundt seg hele døgnet?

Anonymkode: 3e775...b9a

• Liker 4
Skrevet

Ts her, Kanskje jeg bare har vært litt uheldig, men skal prøve videre :)

Vet ikke om det er tilfeldig, men de har uttrykt skepsis og trukket seg litt tilbake, han ene spurte om jeg er mye alene, jeg sa at det blir jo en naturlig konsekvens av det men at det går bra og jeg fyller livet mitt med ting. Ja skulle tro at det var et pluss å slippe å være hos svigers jevnlig eller besøk her og der 😅 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Har null familie og er barnevernsunge. Ikke skremt bort noen hittil. 

De fleste blir heller mer omsorgsfull og beskytter instinkt slår inn🤷🏻‍♀️

Skrevet

Har ikke opplevd at menn bryr seg om det i det hele tatt. Deilig for dem å ikke måtte forholde seg til noen svigers tror jeg 😂

Anonymkode: 73ea7...8eb

• Liker 2
Skrevet

Når du har både venner og er aktiv i samfunnet så høres du ut som en driftig og fin person. En "normal" person, egentlig. 

Skulle det være en person ikke har noe form for nettverk og går hjemme hele tiden, så kan jeg heller forstå at enkelte kan trekke seg litt unna med frykt for at det blir for mye i lengden.

Anonymkode: 2ae48...586

• Nyttig 2
Skrevet

Nei, de mister ikke interessen fordi du er alene, de mister kanskje interessen fordi du uttrykker at dette er et problem for deg og at de heller ønsker noen som er mer selvstendig. 

• Nyttig 1
Skrevet
Hareena skrev (8 timer siden):

Nei, de mister ikke interessen fordi du er alene, de mister kanskje interessen fordi du uttrykker at dette er et problem for deg og at de heller ønsker noen som er mer selvstendig. 

Det er jo forståelig nok å være litt trist om du ikke har noen som helst? Er noen nødt til å være selvstendig i den graden?

Anonymkode: b44cf...5f9

• Liker 1
Skrevet
Hareena skrev (8 timer siden):

de heller ønsker noen som er mer selvstendig. 

hva i all verden er mer selvstendig enn en person som faktisk klarer seg sjøl? hvis en person ikke har familie rundt seg, bor alene, er istand til å mestre livet finansielt og emosjonelt, er han/hun jo selve definisjonen av selvstendighet!! 

Anonymkode: f1e77...de8

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det bør jo ikke være et problem, med mindre du går rundt med en «stakkars meg»-holdning. Eller eventuelt at du nekter ham å treffe sin familie fordi du ikke har din og heller får et overfokus på å være kun dere. 

Anonymkode: f2b1d...939

Skrevet

Ts her, jeg håper ikke at jeg har en stakkars meg holdning, dette er ikke noe jeg snakker om med mindre de spør, og dette med familie kommer jo opp før eller siden og da sier jeg som det er at de er døde og resten har jeg ikke kontakt med. Jeg har sittet alene nyttårsaften før, og mange andre store dager også pga plutselig avbud eller sykdom, og det går helt fint. 

Jeg er ikke misunnelig eller avvisende for andres familie heller, tvert om tenker at der er hyggelig om de har mange rundt seg. 

Kanskje de tenker utfra seg selv, hvor trist det hadde vært å ikke ha noen, og jeg minner dem om det? Kanskje jeg bare har vært uheldig.

Jeg får date videre og se, godt å høre at det finnes håp :)

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2024 den 10.37):

Ts her, Kanskje jeg bare har vært litt uheldig, men skal prøve videre :)

Vet ikke om det er tilfeldig, men de har uttrykt skepsis og trukket seg litt tilbake, han ene spurte om jeg er mye alene, jeg sa at det blir jo en naturlig konsekvens av det men at det går bra og jeg fyller livet mitt med ting. Ja skulle tro at det var et pluss å slippe å være hos svigers jevnlig eller besøk her og der 😅 

Kan det være du har kommet borti menn som er redd for at du ikke er selvstendig da? Noen har sånne merkelige holdninger og er opptatt av sin egen selvstendighet og individualitet, ofte fordi de har følt seg fanget før.  Kan også være at de mennene du har snakket med, ser etter en dame med stor omgangskrets og stor familie. 

Det kan også være at det er lurt å snakke positivt om livet ditt, selv om du ER mye alene. Det er lov å vente litt med å snakke om "kjipe" ting. Ikke si til menn du dater på første og andre date at du er masse alene, ikke har noe familie osv. Snakk heller om ting som du elsker ved livet ditt. F.eks..Om du sier du er alene, så kan du vinkle det i et positivt lys. Ikke trist lys. :)  

Jeg er mye alene, men om jeg er alene på merkedager så koser jeg meg veldig. Så da kunne jeg sagt at ja jeg var alene på 17 mai sist, men da hadde jeg kjøpt meg boblebad og satt på terrassen og spiste tapas. Det var så deilig å ha spa dag etter en lang slitsom dag i varmen. feks. Som de sier over, ikke virk ensom og trist på første og andre date.. :P

Anonymkode: cccdf...abf

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

hva i all verden er mer selvstendig enn en person som faktisk klarer seg sjøl? hvis en person ikke har familie rundt seg, bor alene, er istand til å mestre livet finansielt og emosjonelt, er han/hun jo selve definisjonen av selvstendighet!! 

Anonymkode: f1e77...de8

Ja, helt enig. Så det er ekstra viktig å være tydelig på at man er selvstendig og liker å være selvstendig. 

Anonymkode: cccdf...abf

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ts her, jeg håper ikke at jeg har en stakkars meg holdning, dette er ikke noe jeg snakker om med mindre de spør, og dette med familie kommer jo opp før eller siden og da sier jeg som det er at de er døde og resten har jeg ikke kontakt med. Jeg har sittet alene nyttårsaften før, og mange andre store dager også pga plutselig avbud eller sykdom, og det går helt fint. 

Jeg er ikke misunnelig eller avvisende for andres familie heller, tvert om tenker at der er hyggelig om de har mange rundt seg. 

Kanskje de tenker utfra seg selv, hvor trist det hadde vært å ikke ha noen, og jeg minner dem om det? Kanskje jeg bare har vært uheldig.

Jeg får date videre og se, godt å høre at det finnes håp :)

Så lenge de kjenner på energien din at du er sterk, selvstendig og er lykkelig med dine omstendigheter så vil de fleste trekkes mot deg.

Jeg har som sagt ikke noe familie, trives i eget selskap, men har gode venner og har «adoptert» en lillesøster🤭

Skrevet

Enkelte menn er veldig mammadalter da. Selv de røffeste,kuleste og råeste kan være helt hjelpesløs på dagligbasis dersom ikke mammaen lager middag - minst 5 dager i uka. Så godt mulig de blir litt skremt av å høre at du ikke har dette. Veldig mange tenker at folk flest er så normale. Sån insta-normale.

Jeg har et totalt annerledes bilde av virkeligheten. Det er så mange raringer og særinger der ute. Godt mulig enkelte ser meg som sær også,det er det helt sikkert. Men jeg prøver i hvertfall å ikke suge på puppen til mora mi,være selvstendig med hus og egen inntekt etc. Men mange menn har bare ikke denne viljen i seg. 

Når det er sagt,så kan jeg si at dette er min oppfatning av kvinner også. Mye rart der ute. 

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor menn mister interessen ved tanken på at de ikke får en svigermor de kan klage på. Eller muligheten for dysfunksjonelle svogere og svigerinner som plager vettet av hele slekta. Synes de at andres søskenbarn treff på andre kanten av landet er attraktivt?

Det må vel være greit med selvstendige partnere som ikke må ringe mamma hver dag.

Anonymkode: 7f471...574

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...