Gå til innhold

Orker ikke mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid følt meg litt på siden av samfunnet, aldri passet inn. Sikkert hverfall delvis pågrunn av autisme. 

Har forsøkt meg i ulike sosiale settinger, og jeg har fulltid jobb. Men alle mine sosiale relasjoner er veldig overflatiske. 

Har i det siste prøvd meg på tinder siden jeg tenkte at vist jeg viser meg for en stor nok gruppe mennesker så vil noen ha interesse for meg. 

Dette har ikke fungert nesten så jeg håper appen ikke virker, men det er nok lite sannsynlig. Har ikke fått noen respons. 

Skjønner at folk vil synes jeg er ynkelig, men slik er sitasjonen.

Dette har ført til at jeg har mistet all energi: jeg orker ikke mer. Hverdagen krever energi for å gjøre dagligdags aktiviteter. Gå på jobb handle etc. Men jeg har ingen motivasjon for dette. Har kommet sent på jobb de siste dagne da jeg ikke har energi til å gå dit. 

Ønsker å slutte i jobben å bare ligge hjemme. Da trenger jeg ihverfall ikke gjøre noe. Klarer ikke se noen grunn for å fortsatt delta i samfunnet. Men det kan bli hardt økonomisk. 

Sykt  å si det gitt alt arbeide jeg har gjort for å unngå det, men akkurat nå frister livet på en institusjon mer enn deltagelse i samfunnet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem

Anonymkode: ee37b...8fa

Skrevet
Sadpanda skrev (4 minutter siden):

Jeg har alltid følt meg litt på siden av samfunnet, aldri passet inn. Sikkert hverfall delvis pågrunn av autisme. 

Har forsøkt meg i ulike sosiale settinger, og jeg har fulltid jobb. Men alle mine sosiale relasjoner er veldig overflatiske. 

Har i det siste prøvd meg på tinder siden jeg tenkte at vist jeg viser meg for en stor nok gruppe mennesker så vil noen ha interesse for meg. 

Dette har ikke fungert nesten så jeg håper appen ikke virker, men det er nok lite sannsynlig. Har ikke fått noen respons. 

Skjønner at folk vil synes jeg er ynkelig, men slik er sitasjonen.

Dette har ført til at jeg har mistet all energi: jeg orker ikke mer. Hverdagen krever energi for å gjøre dagligdags aktiviteter. Gå på jobb handle etc. Men jeg har ingen motivasjon for dette. Har kommet sent på jobb de siste dagne da jeg ikke har energi til å gå dit. 

Ønsker å slutte i jobben å bare ligge hjemme. Da trenger jeg ihverfall ikke gjøre noe. Klarer ikke se noen grunn for å fortsatt delta i samfunnet. Men det kan bli hardt økonomisk. 

Sykt  å si det gitt alt arbeide jeg har gjort for å unngå det, men akkurat nå frister livet på en institusjon mer enn deltagelse i samfunnet. 

Trives du i jobben din? Hvilke interesser har du? Har du snakket med noen om hva du tenker og føler? 
Synd å høre at du har det slik. Det finnes helt sikkert mennesker du kunne hatt det fint sammen med, men skjønner at det tapper for energi å stadig være på søken og føle at man ikke passer inn. 
Sender mange klemmer din vei ❤️

Anonymkode: 0386e...65b

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Trives du i jobben din? Hvilke interesser har du? Har du snakket med noen om hva du tenker og føler? 
Synd å høre at du har det slik. Det finnes helt sikkert mennesker du kunne hatt det fint sammen med, men skjønner at det tapper for energi å stadig være på søken og føle at man ikke passer inn. 
Sender mange klemmer din vei ❤️

Anonymkode: 0386e...65b

Liker jobben, men har så lite energi at det er tungt å utføre den. Ser heller ingen grunn til å bidra til et samfunn der jeg er uønsket. 

Snakker med en vernepleier, det var hun som foreslo at jeg skulle teste tinder. 

Har til vanlig mange interesser men har mistet disse, vet det er et typisk depresjons symptom. 

Skrevet

Oppsøk hjelp for depresjonen din, så blir det bedre etterhvert.

Tinder er et overfladisk bruk og kast opplegg som egentlig er laget for å holde folk single, det er ingenting du (eller andre) skal basere din verdi på.

Anonymkode: 71a52...49c

• Liker 1
Skrevet

Tinder er et født flagg i seg selv, aldri baser din verdi på andre relasjoner, 🌸DU og din lykke som betyr noe.🌸

Anonymkode: f4c4f...d83

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

Mental Helse: 116 123 

Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)

Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...