AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #1 Skrevet 10. februar 2024 Jeg lurer på når det brøytes hos deg når det er varslet store mengder snø (altså vi vet på forhånd at det blir mye, så kommunen burde hatt tid til å forberede seg). Si også gjerne hvor i landet du bor og om det er by eller bygd. Jeg bor på Sørlandet, by. Det brøytes som regel ikke inn veien jeg bor før på ettermiddag/kveld, uansett. Minst 15 cm snø før brøytebilen kommer. Anonymkode: ee25e...9df 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #2 Skrevet 10. februar 2024 Selv om de vet det blir mye snø så er det ikke slik at de på magisk måte har flere brøytebiler, og folk som står klar til å måke. Det ville kostet enormt. Så her i Bergen har jeg stor forståelse for at det kan gå mange timer før sideveier er ryddet. Noe annet er jeg ikke villig til å betale skatt for. Anonymkode: 25020...194 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #3 Skrevet 10. februar 2024 Kommunen her brøyter først hovedveier, så skoleveier, så - sist av alt - byggefelt. Som det skal og bør være. At du, personlig, ikke kommer deg på jobb er ikke samfunnskritisk. Får du ikke ut bilen? Da kan du gå til bussen. Går ikke bussen? Da får du være hjemme. Det er helt ok. Får du en helsekrise? Da har ambulanse og brøytebil kontakt og ting ordner seg. For det - det er kritisk. I nabokommunen brøyter de først fortau, så alt annet. Det burde vært lovfestet, slik at gående kom seg frem før biler, for gående er selvsagt viktigst. Anonymkode: 95ed3...c5a 1
Maskinfører Skrevet 10. februar 2024 #4 Skrevet 10. februar 2024 Når jeg får ånden over meg og traktor,n er ledig ☺️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå