Gå til innhold

Hjelp meg å tolke samboers oppførsel, blir gal og lei meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg hjelp til å tolke samboer og oppførsel for jeg aner ikke lenger om jeg overreagerer. Vi har hatt et bra forhold frem til Januar, da begynte han å bli syk med mye omgangssyke og oppkast og diaré, han ble mer innesluttet og snakker nesten ikke til meg. Stirrer bare i tlf eller på tv. Han har vært mye hjemme fra jobbog bare på hjemmekontor og ikke gjort de tingene han liker pga sykdom. Han gikk endelig til legen og venter på svar. Stemningen hjemme er laber og litt dyster. Han sier det ikke er noe galt mellom oss når jeg spør, men jeg merker det er noe. Sist uke kom han med kaffe til meg på senga og var mer varm, denne uken var det bare dritt og han sier knapt ett ord til meg. Vi har hatt sex flere ganger i uken til nå men denne uken bare en gang og det er veldig uvanlig. Jeg gråter fort og må spørre om å få en klem for han er ikke en som gir det av seg selv. Hva skjer her, får ikke noe svar fra han.

Anonymkode: f720e...c6e

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første tanke er at han er veldig redd for at han er alvorlig syk.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Han er redd, redd det er noe alvorlig… Det er min tanke. Dette handler nok ikke om deg/dere, men om han. Støtt han og vær der. For noen er det vanskelig å sette ord på slik. 

Anonymkode: ae710...d22

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er han bekymret for at det kan være noe galt? Uansett så burde han jo prate med deg. 

Anonymkode: 6792f...105

Skrevet

Han er jo syk, har ikke noe overskudd da kanskje til å tenke på så mye på annet? Hvordan er du når du er syk? Skjønner ikke stresset, han må få bli frisk. Når han er i gjenge igjen går sikkert ting tilbake til normalen og han vil orke å prate.

Anonymkode: ba78e...3fa

• Liker 2
Skrevet

Når han kom med kaffe til deg på sengen så hadde han sikkert dårlig samvittighet også endret han seg igjen pga sykdommen osv sånn er en litt naturlig oppførsel hos enkelte samme som hos dyr når de er syke/redde trekker de seg unna oss også kommer de tilbake når de er friske jeg er helt sikker på at han elsker deg men det er noe kanskje alvorlig sykdom eller noe sånt 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi har hatt sex flere ganger i uken til nå men denne uken bare en gang og det er veldig uvanlig

Øh hvorfor vil du ha sex når ting er som de er? Jeg ville heller snakka sammen, eller er du så tørst på kontakt og bekreftelse?

Anonymkode: 4fa30...616

• Liker 3
Skrevet

Han er ikke i form, kanskje litt bekymret. Klarer du å vise litt omsorg, prate og dulle litt, og sette gråting og klemmemas litt på vent? 

• Liker 3
Skrevet

Du er utrolig egoistisk. Han er syk og redd. Du må gi han rom til det og slutte å plage han med ditt oppmerksomhet-og bekreftelsesbehov. Stakkars mann som må drive å ha sex med deg for å holde deg fornøyd når han er syk. La han være å slutt å tenk på deg selv hele tiden. Du har nå gnålt i flere tråder om hvor dårlig kjæreste denne stakkars syke mannen er. 

Anonymkode: a30f6...7e9

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå trenger jeg hjelp til å tolke samboer og oppførsel for jeg aner ikke lenger om jeg overreagerer. Vi har hatt et bra forhold frem til Januar, da begynte han å bli syk med mye omgangssyke og oppkast og diaré, han ble mer innesluttet og snakker nesten ikke til meg. Stirrer bare i tlf eller på tv. Han har vært mye hjemme fra jobbog bare på hjemmekontor og ikke gjort de tingene han liker pga sykdom. Han gikk endelig til legen og venter på svar. Stemningen hjemme er laber og litt dyster. Han sier det ikke er noe galt mellom oss når jeg spør, men jeg merker det er noe. Sist uke kom han med kaffe til meg på senga og var mer varm, denne uken var det bare dritt og han sier knapt ett ord til meg. Vi har hatt sex flere ganger i uken til nå men denne uken bare en gang og det er veldig uvanlig. Jeg gråter fort og må spørre om å få en klem for han er ikke en som gir det av seg selv. Hva skjer her, får ikke noe svar fra han.

Her tenker jeg du kan tro på ham når han sier det ikke er noe galt mellom dere. Du sier han har hatt oppkast og diaré i en måneds tid, og har vært hos legen og venter nå på prøvesvar? Jeg tipper, som andre sier over meg, at han er bekymret for å være alvorlig syk. Har du spurt ham hva legen sa? Hva de tok prøver for? Dette kan jo være alt fra et hardnakket magevirus via tarmsykdommer som snur livet opp ned til kreft med garantert dødelig utgang, så ikke rart om han er bekymret - i tillegg til at langvarig oppkast og diaré gir nedsatt næringsopptak som igjen gir mindre energi. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Øh hvorfor vil du ha sex når ting er som de er? Jeg ville heller snakka sammen, eller er du så tørst på kontakt og bekreftelse?

Anonymkode: 4fa30...616

En så markant nedgang i hyppighet på sex er relevant for helhetsbildet i et forhold, uavhengig av om årsaken er noe galt mellom partene eller helse hos den ene.

Anonymkode: 5b2d9...c82

Skrevet

Gammel er samboer da ? 

Skrevet

Han høres ut som min bror. Når han er syk vil han bare "ha fred".

Han orker ikke å snakke og ønsker ikke noen fysisk nærhet da han har MER enn nok med å håndtere seg selv. 

Gi din kjære mer "space" og ikke vær "needy" og klamre de - så skal du se han blir seg selv igjen når han blir frisk.

Når han HAR BLITT frisk igjen må dere ha en god prat om "spilleregler" og behov når han/du er syke. Hvis ikke kommer han til å gi DEG det HAN trenger når du er syk (space og fred) og du kommer til å føle deg glemt og at du ikke får kjærlig oppmerksomhet. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 599d9...a05

• Hjerte 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er utrolig egoistisk. Han er syk og redd. Du må gi han rom til det og slutte å plage han med ditt oppmerksomhet-og bekreftelsesbehov. Stakkars mann som må drive å ha sex med deg for å holde deg fornøyd når han er syk. La han være å slutt å tenk på deg selv hele tiden. Du har nå gnålt i flere tråder om hvor dårlig kjæreste denne stakkars syke mannen er. 

Anonymkode: a30f6...7e9

Hæ?? Dette er den første tråden jeg har laget om dette temaet og den første tråden på lenge på KG, så der skjønner jeg virkelig ikke hva du snakker om, men av flere millioner mennesker i Norge kan det jo hende at noen går gjennom det samme, og det er vel derfor man spør her, for andre sine erfaringer og evt lignende opplevelser.  Jeg har prøvd å snakke med han flere ganger og vise omsorg og respekt, men det er vanskelig når man aldri får ett ord tilbake. 

Skrevet

Det virker relativt tydelig hva som er problemet (sykdom/redsel). Hvordan dere skal takle det er en annen sak. 

Her i huset, med en mann som ikke alltid er så enkel å deale med når han sliter, løser jeg det ved å si til ham «Jeg forstår at du går gjennom xxx. Jeg trenger å vite hva dine behov er og hvorfor akkurat nå, så jeg ikke tar det personlig.» 

Ofte kræsjer hans behov med mine i disse tilfellene (jeg trenger nærhet og kommunikasjon, han trenger alenetid og stillhet) og da sier jeg det også. At nå får ikke jeg mine behov dekket, det gjør meg ganske ustabil i sinnet selv om det ikke har noe med meg å gjøre. 

Det fikser selvfølgelig ikke det grunnleggende problemet, og gjør ikke at han på magisk vis kan gi meg nærhet eller at jeg på magisk vis er komfortabel med å gi ham space. Men det tar bort gjetteleken og letter litt på trykket. 

Kunsten er selvfølgelig å klare å ha denne samtalen uten å føre noe skyldfølelse over på hverandre. Jeg skal ikke late som om vi klarer det 100% hver gang 😜 Men alt i alt kommer vi bedre utav det med denne samtalen enn uten. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han høres ut som min bror. Når han er syk vil han bare "ha fred".

Han orker ikke å snakke og ønsker ikke noen fysisk nærhet da han har MER enn nok med å håndtere seg selv. 

Gi din kjære mer "space" og ikke vær "needy" og klamre de - så skal du se han blir seg selv igjen når han blir frisk.

Når han HAR BLITT frisk igjen må dere ha en god prat om "spilleregler" og behov når han/du er syke. Hvis ikke kommer han til å gi DEG det HAN trenger når du er syk (space og fred) og du kommer til å føle deg glemt og at du ikke får kjærlig oppmerksomhet. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 599d9...a05

Ja vi mennesker er jo forskjellige og jeg har prøvd å snakke med han tidligere om slike ting men alt er et mas for han. Men jeg skal snu godsiden til, takk for svar 🩷

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...