Gå til innhold

Altan - hvor stor?

Anbefalte innlegg

Gjest Byggern
Skrevet

Vi skal bygge ut altanen og vil ha den minst mulig, men stor nok! Med det mener jeg at vi vil bevare mest mulig at uteplassen under altanen, men samtidig gjøre den stor nok til at det er plass til et hagebord og noen stoler uten at det blir trangt. Skal vi ha grillfest med masse folk bruker vi uteplassen under, så det trenger den ikke duge til.

Det jeg lurer på er altså hvor lang den bør være fra husveggen og ut, bredden gir seg selv, den blir ca 6 meter.

Noen som har altan som kan fortelle noe om lengde ut fra husvegg og om de er fornøyde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke lov til å bygge en altan mer enn 2,5 meter ut fra huset (har vel noe med materialet du skal bruke å gjøre). Vi skal bygge ut til sommeren, nå har vi bare litt over en meter ut fra huset, og det er for lite. Tror ikke jeg ville bygd under 2 meter hvis dere skal ha litt plass.

Endret av Marililja
Gjest Fruktfat
Skrevet

er altan det samme som veranda? eller er altan høyere opp fra bakken?

mine foreldres veranda er ca 2,5m dyp, og det er trangt. må flytte unna stolene om noen skal gå forbi (de har tremøbler).

Gjest byggern
Skrevet

Takk for svar.

Altanen er ut fra 2. etg og det er terrasse på bakkeplan under. Vi vurderer å bygge maks to meter ut fra veggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...