Gå til innhold

Sminke øyebryn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser så mye fint sminket øyebryn. Hvordan gjør folk det?

Kan du beskrive hvordan du sminker dine øyebryn og komme med tips? Evt bilde av dine øyebryn og produkt?

jeg er fornøyd med det ene øyebrynet og skulle gjerne hatt begge like. 
jeg er blond og pleier å farge øyebrynene med permanent farge, men nå har jeg gjort dette i mange år. 

Jeg er mørkeblond og har lyse øyebryn. De er passe i størrelse og jeg har ikke noe ekstra å gå på når det gjelder napping.

Anonymkode: 49ff9...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg ut et bilde av hvordan øyenbryn du mener så er det lettere å svare ☺️

Anonymkode: 32a1f...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker blyant (Mac eyebrow styler) til å gjøre de jevne langs kanten, og fylle ut litt. Børster godt gjennom slik at det ikke er steder med for mye farge. Så bruker jeg mac fibre gel til slutt. 

Det å bruke to produkter gir et mer naturlig resultat. 

Men har man kraftigere bryn uten "hull" kan det gi mye bedre resultat å farge profesjonelt. Andre igjen har veldig god effekt ac brow freeze. Så som den over meg skriver, det er så vanskelig å si at en metode er best for deg. 

Anonymkode: e93a4...14c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser så mye fint sminket øyebryn. Hvordan gjør folk det?

Kan du beskrive hvordan du sminker dine øyebryn og komme med tips? Evt bilde av dine øyebryn og produkt?

jeg er fornøyd med det ene øyebrynet og skulle gjerne hatt begge like. 
jeg er blond og pleier å farge øyebrynene med permanent farge, men nå har jeg gjort dette i mange år. 

Jeg er mørkeblond og har lyse øyebryn. De er passe i størrelse og jeg har ikke noe ekstra å gå på når det gjelder napping.

Anonymkode: 49ff9...95e

Går til hud klinikk å får fikset det. Farge og forming på bryn og vipper 400,-

Anonymkode: d71f1...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å gi gode råd når du ikke forteller hva slags resultat du er ute etter, så jeg kan bare fortelle hva jeg gjør selv.

Jeg foretrekker at mine ser ganske naturlig ut, og farger dem hjemme med Refectocil. Jeg napper jevnlig for å prøve å holde kantene jevne. Til hverdags gir permanentfargen nok markering for meg, men når jeg legger litt ekstra i det (eller jeg ikke har hatt tid til å farge) fyller jeg forsiktig inn med en øyenbrynsblyant, børster gjennom og avslutter evt. med litt av denne for å holde dem på plass. Jeg liker den kjempegodt, men bruker den absolutt ikke slik som i linken, bare børster lett gjennom så brynhårene legger seg pent på plass. :) 

Anonymkode: f1dde...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farger hjemme med Refectocil. Fyller inn med en brynspenn fra W7, og en øyebrynsvoks fra W7. Det fungerer helt fint, holder hele dagen og er veldig billig.

Om du skal «tegne» bryn generelt- tegn små streker i retningene brynshårene vokser. Går fort å lære seg.

Anonymkode: c00d6...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å supplere mitt første innlegg, etter at tre anbefalinger går ut på farge. (som jeg misunner dere!) 

For meg har det ingen effekt. Jeg har tynne, typisk nordiske bryn. Men med farge. Det er ingenting å forme, knapt noe å nappe. Så om jeg farger de ser man knapt en forskjell.

Men de er litt ujevne, og det mangler noen hår enkelte steder. Derfor rett på blyant. Så gel med farge for å gi det jeg har litt mere form og tykkelse. 

Feilen jeg ser de med min bryntype gjøre er å overdrive sminken. Vi ønsker oss jo disse fyldige, fine brynene. Men når du må bruke sminke for å få det til vil det aldri se naturlig ut. Så det viktigste tipset er å jobbe med det du har, og finne de riktige teknikkene for det. 

Anonymkode: e93a4...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...