AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #1 Skrevet 10. februar 2024 Er i avstandsforhold med en mann på 49 som bor på en annen kant av landet, vi ses en uke i måneden. Jeg stusser over at han drar ut på byen hver eneste helg vi ikke er sammen, både fredag og lørdag. Han drar ut tidlig å vanker på byen helt til stengetid og vel så det. Jeg liker det ikke, synes det er en umoden og litt upassende oppførsel at en såpass godt voksen mann i forhold vanker så ofte ute på byen, synes det tilhører ungkarslivet til. Tanker? Anonymkode: cb2b6...dac 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #2 Skrevet 10. februar 2024 For mange handler "byen" mer om det sosiale, enn flørting. Da jeg var singel var jeg gjerne ute til sent, men skydde alt av menn som prøvde seg, det var for å være med venninner da jeg uansett ikke hadde noen som ventet hjemme. Om han ellers er en fin fyr, og ikke velger byen foran deg når dere først har tid sammen, så ville jeg i alle fall ikke latt det være en dealbreaker. Dra ut sammen en gang du er der, se hva vanene hans er. Mulig det er katastrofe, og kvinne etter kvinne kommer bort for e prat, men da vet du. Anonymkode: c822c...63e 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #3 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er i avstandsforhold med en mann på 49 som bor på en annen kant av landet, vi ses en uke i måneden. Jeg stusser over at han drar ut på byen hver eneste helg vi ikke er sammen, både fredag og lørdag. Han drar ut tidlig å vanker på byen helt til stengetid og vel så det. Jeg liker det ikke, synes det er en umoden og litt upassende oppførsel at en såpass godt voksen mann i forhold vanker så ofte ute på byen, synes det tilhører ungkarslivet til. Tanker? Anonymkode: cb2b6...dac Jeg jobbet i utelivsbransjen fra jeg var 25-35 og så en drikkekultur blant mange som ble veldog normalisert. Voksne folk mellom 25-45 som gjerne gikk ut hver helg og flere ganger i uken. Noen også 45-50. Jeg tenkte ikke mye over det. De hadde normale jobber og var bare glad i bylivet. Drakk seg sjeldent veldog fulle. Nå er jeg 45 selv og har små barn, så ikke vært i utebransjen/på byen på 10 år. Tenker at de som har dette behovet fortsatt har et problem eller et tomrom de vil fylle. Kanskje i fare formå utvikle et alkoholproblem eller er ensomme. Om de har kjæreste ville jeg tenkt det første. Så nei, jeg hadde ikke likt det om min 49 år gamle kjæreste hadde behov for å gå på byen hver helg han ikke var med meg. Selv om vennene hans henger der. Hadde kjæresten vært 25-30 år hadde jeg forstått det bedre og kanskje tolerert det mer pga umodenhet og behov for ‘å leve ut livet før etablering og barn’. Slik jeg tenkte selv på den alderen. Regner med du har snakket med ham om det. Hva sier han selv er grunnen for at han har behov for å gå så ofte på byen? Anonymkode: 9e466...5f3
ennivk Skrevet 10. februar 2024 #4 Skrevet 10. februar 2024 Jeg hadde ikke godtatt det. Jeg ville ikke vært i et avstandsforhold og jeg ville ikke vært i et forhold med en som var på byen hver fredag og lørdag. Jeg hadde ikke forsøkt å endre ham, men sagt at vi ikke passer sammen. 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #5 Skrevet 10. februar 2024 Nei, det hadde jeg sett på som veldig barnslig. Anonymkode: 56cd2...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #6 Skrevet 10. februar 2024 Dere bor ikke sammen engang, den dagen dere flytter sammen blir det mulig noe annet. Han er vel ute og har det hyggelig med venner da. Hva skal han gjøre når han uansett er alene i helgene? Anonymkode: 55b9e...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #7 Skrevet 10. februar 2024 Nei det hadde jeg ikke likt. Tenker ikke nødvendigvis at han er utro, men syns det er meget spesielt i hans alder å vanke på byen hver helg. At han tar seg en tur innimellom for det sosiale det er greit, men hver helg dere ikke er sammen både fredag og lørdag er rart. Anonymkode: ffbe9...51b 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #8 Skrevet 10. februar 2024 Synes det er rart at en 50-åring er på byen hver helg, ja. Hadde vært turn-off og ikke noe som passet med min livsstil. Men vi er jo forskjelluge. Så regner med at han har andre styrker du falt for. Anonymkode: 76d35...d1e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #9 Skrevet 10. februar 2024 Jeg er i 40-årene og har venner på 40-50 som jeg treffer ofte på byen. Vi bytter litt på hvor vi vorser, og ikke alle er med hver gang. Har ikke sett det som unormalt, bare en vane vi har for å treffes, prate og ha det hyggelig sammen. Vi går selvfølgelig ikke ut på steder der det er småunger (les: 20-åringer) og vi drikker oss heller ikke snydings. Ser lite flørting blant folkene, så har ikke inntrykk av at det er en motivasjon. Folk er forskjellige, noen liker middag med vin og spillekveld, noen liker mer liv og røre rundt seg. Anonymkode: dc72f...358
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #10 Skrevet 10. februar 2024 Godtatt og godtatt, du er jo ikke moren hans. En slik livsstil hadde imidlertid ikke passet for meg i det hele tatt, det hadde bare bevist hvor utrolig ulike vi var. Og da hadde jeg mye heller gjort det slutt enn å prøve å oppdra en aldrende mann. Anonymkode: a006d...5a0 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #11 Skrevet 10. februar 2024 Det er en sjangse for at han vil fortsette å bruke mye tid av helg på dette om han er glad i det. Anonymkode: 44e0c...794
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #12 Skrevet 10. februar 2024 Spørsmålet du skal stille er: Ønsker du å være sammen med en mann som går ut på byen hver helg? Mitt svar er definitivt nei. Men å legge deg borti hva han gjør, med mindre det er en stor endring fra tidligere i forholdet, er ufint av deg. Han må få leve sitt liv på den måten han ønsker så lenge han ikke har andre forpliktelser. Men JEG hadde aldri valgt å være sammen med en mann som brukte tiden sin på den måten. Og det er det eneste du kan kontrollere og legge deg borti, altså du bestemmer over deg selv og hva du ønsker. Anonymkode: 4c36c...17d 2 1
Kontorotta Skrevet 10. februar 2024 #13 Skrevet 10. februar 2024 Vi er alle forskjellige. Jeg er en person som ikke har flydd ned dørene på forskjellige utesteder. Så for meg er det litt turn off med en kjæreste som er ute på byen hver helg Samtidig. Hva er alternativet hans? Sitte alene hjemme og vente på en telefon fra deg? Han er voksen, og om økonomien tillater der, så må han få lov til å gjøre som han vil og om det er å gå på byen, så er det jo helt opp til ham. Tenker du får se hva som er viktig for deg. Kanskje dere ikke passer så bra sammen likevel. Dere er i et avstands forhold. Om du ikke trives, er vel tiden inne for å tenke litt annerledes og bare gjøre det slutt. Dere er sikkert såpass voksne at dere forstår sikkert at det er galt å prøve å forandre den andre. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #14 Skrevet 10. februar 2024 Ja, om det var et avstandsforhold så haddexjeg nok godtatt det. Han kjeder seg vel. Men om det fortsatte etter at vi f.eks flytta sammen så hadde jeg ikke godtatt det. Ivertfall ikke om han valgte å gå ut iwtedefor å være hjemme hver helg. Anonymkode: ffc5c...c97
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #15 Skrevet 10. februar 2024 Virker som en sosial fyr. Ikke alle menn er tafatte og sitter alene og ser nrk og gullrekka. Anonymkode: 70a1d...c77 1
Virrevirrevapp Skrevet 10. februar 2024 #16 Skrevet 10. februar 2024 Jeg har ingen med å godta hva andre gjør, men en på min alder som har drikking som hobby hadde vært hadet for meg. Gidder ikke det, selv om alkohol er gøy så blir det feil fokus for meg. På den alderen jeg er i, er de flesteparten opptatt av jobb, unger og/eller sport/alkoholfrie hobbyer. Selv går jeg ut et par ganger i året max, gjør også mest alkoholfrie ting med venner og familie ser ikke etter en party animal. Denne helga skal jeg feks rydde huset, dra på svømming og ha familien over på middag og fastelavensboller. I går var jeg ute la oss si en halv tur med jobben (et par shot og en slurk gin), før jeg dro på frivillig arbeid. André helger jobber jeg ekstra eller er på hobby, begge deler krever at jeg stort sett er helt rusfri. Min mann bruker tida si på å jobbe mye og trene mye. Treffer iblant venner. Og han er helt alkoholfri. Det ser jeg på som sunt.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #17 Skrevet 10. februar 2024 hva skal man egentlig gjøre i stedet da?? sitte hjemme og glo på TV-skjermen eller datamaskinen hver eneste helg? Anonymkode: 45c81...427
Hmmmmmm Skrevet 10. februar 2024 #18 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere bor ikke sammen engang, den dagen dere flytter sammen blir det mulig noe annet. Han er vel ute og har det hyggelig med venner da. Hva skal han gjøre når han uansett er alene i helgene? Anonymkode: 55b9e...6e7 Så når hun sitter i saksa, så får hun beskjed om at dette var du klar over før de ble samboere. Ikke flytt med en som du tror du ikke passer med ts 1 1
Hmmmmmm Skrevet 10. februar 2024 #19 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Virker som en sosial fyr. Ikke alle menn er tafatte og sitter alene og ser nrk og gullrekka. Anonymkode: 70a1d...c77 Hva har det med tafatthet å gjøre?
Fremmed fugl Skrevet 10. februar 2024 #20 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er i avstandsforhold med en mann på 49 som bor på en annen kant av landet, vi ses en uke i måneden. Jeg stusser over at han drar ut på byen hver eneste helg vi ikke er sammen, både fredag og lørdag. Han drar ut tidlig å vanker på byen helt til stengetid og vel så det. Jeg liker det ikke, synes det er en umoden og litt upassende oppførsel at en såpass godt voksen mann i forhold vanker så ofte ute på byen, synes det tilhører ungkarslivet til. Tanker? Anonymkode: cb2b6...dac Men hva gjør han på "byen", og hva sier han selv om dette. Dette kan være alt fra et han er en festløve som ikke kan gi seg, til at han slipper være alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå