Gå til innhold

Datter på 20 som ligger med 40-åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg er i en håpløs situasjon.

Datteren min på 20 har begynt å ligge med menn som er omtrent fem år yngre enn meg selv. Jeg synes det er motbydelig!

Jeg forstår at hun er et voksent menneske og at hun må ta sine egne valg her i livet, men jeg sliter med å akseptere det emosjonellt.

Hun tar ikke betalt for det eller noe sånt, det virker som hun gjør det mest for spenningen i det.

Fra hun var liten har hun hatt vanskeligheter med å knytte meningsfulle relasjoner til jevnaldrende og har holdt seg mye alene.

Jeg håper det bare er en fase, men jeg synes det er tungt å stå i det nå.

Er det noen som har noen råd?

Anonymkode: 1bcfc...0c3

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på hvem du søker råd for. Tviler på at datteren din trenger råd. Mitt råd til deg er å venne deg til hennes valgte seksualitet. Det går nok over.. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har jo overhode ikke noe med det å gjøre. Hvem hun ligger med er jo ikke noe du trenger råd til. Du må bare akseptere at det er en sak du ikke har noe med og lære deg at din voksne datter sitt sexliv og seksualitet er noe du ikke rår over. Det er det jo uansett ikke hvem hun velger å ligge med. Dette må hun selv finne ut av og viss det gir henne spenning og glede og gode seksuelle opplevelser (som jeg antar det gjør siden hun gjør dette frivillig og over flere ganger) så er det det hun er ute etter nå.

Anonymkode: be2bb...091

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Min mann er 7 år yngre enn min mor. Det går helt fint. 🤓 Tror du må la datteren din ligge med hvem hun vil. Ikke bland deg. 

Anonymkode: fb3e0...2d9

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg søker jo råd til hvordan jeg kan takle faktumet bedre. Jeg trenger ingen moralprekener, jeg er en voksen mann på snart 50.

Trådstarter

• Liker 6
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette forstår jeg er tøft! Har hun fortalt deg det? Har barn på samme alder, ser ikke på de helt som «voksne», de er jo barna våre. Har du prøvd å prate med jenta di? Har hun nære venninner? Håper det er en fase, ikke så mange gode råd herfra, men forstår deg godt!

Anonymkode: 53095...809

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg søker jo råd til hvordan jeg kan takle faktumet bedre. Jeg trenger ingen moralprekener, jeg er en voksen mann på snart 50.

Trådstarter

Du må bare holde munn. Sånn takler du det. 

Anonymkode: fb3e0...2d9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er shitty, tror det er lurt å være åpen med henne. Si du syns det er vanskerlig og at du helst ikke vil vite, MEN at du alltid er der om noe skjer, for du ønsker at hun skal være trygg. 

Om du er singel 😂 Spørr om noen av veninnene hennes er ledige? Ikke for å gjøre det da! Men for å se hvordan hun reagerer. 

Anonymkode: d0dd5...ced

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er shitty, tror det er lurt å være åpen med henne. Si du syns det er vanskerlig og at du helst ikke vil vite, MEN at du alltid er der om noe skjer, for du ønsker at hun skal være trygg. 

Om du er singel 😂 Spørr om noen av veninnene hennes er ledige? Ikke for å gjøre det da! Men for å se hvordan hun reagerer. 

åja, leste nå at hun kanskje ikke har så mye venner 

Skrevet

Du ber henne om å ikke fortelle slikt til deg, hvorfor vet du alderen på hennes sexpartnere ? Du har virkelig ikke noe med hennes sexliv å gjøre og skal ikke vite dette (og du vet garantert ikke alt og hvorfor uansett).  

Anonymkode: 0d07f...229

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette forstår jeg er tøft! Har hun fortalt deg det? Har barn på samme alder, ser ikke på de helt som «voksne», de er jo barna våre. Har du prøvd å prate med jenta di? Har hun nære venninner? Håper det er en fase, ikke så mange gode råd herfra, men forstår deg godt!

Takk for forståelsen!

Jeg har ikke prøvd å prate ordentlig skal jeg være ærlig. Får kalde føtter og kjenner ubehag av situasjonen.

Trådstarter

• Liker 1
Skrevet

hun ligger med menn på den alderen fordi hun er ute etter en voksen omsorgsperson.

Synes egentlig at det høres ut som en relativt produktiv sublimering. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De vil jo alltid være barna deres men det betyr ikke at foreldre nødvendigvis skal blande seg inn med hvem deres voksne (ja voksne) barn skal og ikke skal ligge med. Det blir et overtramp og noe vi gjerne ser i andre strengere kulturer med de resultatene vi da ser konsekvensene av. Det er lite bra og noe vi ikke ønsker å sammenligne oss med. Vi eier vår egen seksualitet. Kvinnen er 20 år gammel, hvem hun ligger med er noe faren eller moren ikke har noe råderett over og igrunn ikke har noe med.

Anonymkode: be2bb...091

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe,

jeg tror nok at jeg skal holde meg unna venninnene hennes på den måten.

Hun er jo min datter, så jeg er jo alltid der for henne. Men "følelsan dem slit i mæ".

Trådstarter

Skrevet (endret)

Blir du presentert for dem får du gjøre deg opp en mening om hvorvidt du liker dem og om du vil omgås dem med glede eller av plikt. Høflig kan du være uansett.

Endret av Flintis
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe,

jeg tror nok at jeg skal holde meg unna venninnene hennes på den måten.

Hun er jo min datter, så jeg er jo alltid der for henne. Men "følelsan dem slit i mæ".

Trådstarter

Tenkte mer, du kunne prøve å skremme henne litt ut av det 😅 

Forståelig, føler med deg. Du høres ut som en trygg pappa 😊

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du ber henne om å ikke fortelle slikt til deg, hvorfor vet du alderen på hennes sexpartnere ? Du har virkelig ikke noe med hennes sexliv å gjøre og skal ikke vite dette (og du vet garantert ikke alt og hvorfor uansett).  

Anonymkode: 0d07f...229

Det er jo hun som har fortalt meg det på eget initiativ. Jeg har bare spurt om hun kanskje har noen kjærester på gang.

Jeg liker ikke den moralprekenaktige vendingen denne konversasjonen tar, hvor folk bare foretar antagelser for eget forgodtbefinnende.

Trådstarter

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
megda skrev (3 minutter siden):

hun ligger med menn på den alderen fordi hun er ute etter en voksen omsorgsperson.

Synes egentlig at det høres ut som en relativt produktiv sublimering. 

Kan hende du oppfatter det som en "produktiv sublimering", men da må jeg nesten spørre deg om du vet hva sublimering betyr? Setningen din går nemlig ikke opp.

Trådstarter

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for forståelsen!

Jeg har ikke prøvd å prate ordentlig skal jeg være ærlig. Får kalde føtter og kjenner ubehag av situasjonen.

Trådstarter

Forstår det, men en prat bør dere ha. Virker som dere er relativt nære, når hun har fortalt deg det? Om hun ikke prøver straffe deg på noe måte? Kjip situasjon!. Jeg hadde slitt i din situasjon jeg og.

• Liker 2
Skrevet
Flintis skrev (2 minutter siden):

Blir du presentert for dem får du gjøre deg opp en mening om hvorvidt fu liker dem og om du vil omgås dem med glede eller av plikt. Høflig kan du være uansett.

Høflighet skader ingen. Vi er jo alle på våre vis fanget i sosiale konvensjoner, hehe.

Men jeg håper jo kanskje at hun finner seg noen mer jevnaldrende når hun skal begynne med kjæresterier.

Trådstarter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...