Gå til innhold

Ha besøk eller gå på besøk til venner?  

85 stemmer

1. 1. Liker du best å gå på besøk eller ha besøk?

• Gå på besøk
      54
    • Ha besøk
      22
    • Vil helst være alene
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler vi er litt enten eller i venninnegjengen. Noen inviterer aldri, noen inviterer alltid og noen vil helst aldri komme eller nedprioriterer det 😄

Anonymkode: e358a...eda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen preferanse nå, men det har vært perioder i livet hvor jeg helst inviterer pga manglende barnevakt, og andre perioder hvor det har vært ekstra deilig å komme til dekket bord.

Barna er nå flyttet hjemmefra, og vi inviterer fortsatt venner jevnlig. Mannen elsker å lage mat, teste ut nye retter, og er nok langt mer sosial enn meg.

Anonymkode: 7292c...215

Skrevet

Liker nok best å være på besøk. Jeg er mye hjemme og å dra til andre og være i deres sfære er litt deilig. Jeg er også litt overdrevent opptatt av hvordan det ser ut hos meg, og føler gjerne jeg må vaske før noen kommer. På en annen side liker jeg å være vert og servere mat en gjest setter pris på, og det er veldig deilig å slippe å reise hjem på kvelden. 

• Liker 1
Skrevet

Liker best å gå på besøk til andre, fordi da kan jeg avslutte det og dra hjem når jeg er sliten. Litt verre å måtte «kaste ut» gjester hvis jeg har besøk hos meg 😅

Anonymkode: f1f1f...a31

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Foretrekker å dra bort på besøk. Blir stresset, urolig og utrygg av å ha andre i hjemmet mitt. Også familie. Har brukt så ufattelig mange år på å bli trygg og rolig i mitt eget hjem. Hjemmet mitt er mitt private fristed. 

Anonymkode: 5085a...1dd

• Hjerte 2
Skrevet

Liker helst å ha besøk, varte opp, gjøre ting på min måte, være hjemme med folk jeg er glad i. Sette stemningen, få folk til å slappe av samtidig som det er i mitt eget hjem og min atmosfære så jeg slipper å føle på det å være gjest men bare kose meg selv også og ha lave skuldre. Deilig å verken måtte gå ut eller styre for å komme seg hjem etter endt besøk. 

Anonymkode: 13124...db7

• Liker 2
Skrevet

Ha besøk. Trives veldig godt med planlegging og matlaging, og å passe på at alle har det bra. 

Og så er jeg a-menneske. Så elsker å kunne rulle rett i seng (mens mannen rydder og vasker) minutter etter at gjestene har dratt, uten en tur ut i kulde og vær.

Anonymkode: c5a90...243

Skrevet

Ha  besøk er best, da har jeg kontroll og slapper bedre av. Borte er jeg stadig på søken etter klokke på veggen, toalett osv. Og så vet jeg aldri hva slags temperatur det er borte og hvor godt jeg skal kle meg, stress å ta med Innesko /tøfler osv. 

Anonymkode: 37eb4...e41

Skrevet

Liker best å ha besøk.

Borte bra men hjemme best:tommelopp2:

Det blir ikke så styrete og kavete på mange måter, jeg kan sette tonen og være et god vertinne og by på stemning,  men på mine premisser der jeg føler jeg har mer kontroll. 

Skrevet

Jeg synes det er veldig koselig både å gå på besøk og å ha besøk, men setter det siste litt høyere. Jeg koser meg med å lage mat, dekke bord og gjøre det ekstra fint hjemme, og blir glad når jeg ser gjestene har en hyggelig kveld. 

Anonymkode: b1cf2...3a7

Skrevet

jeg liker å ha besøk hvis jeg slipper å lage noe særlig mat, for det er jeg ikke vider flink til. Kan jeg server typisk "kaffemat" som kaker, vafler og gjærbakst kan jeg fylle huset, evt ost og kjeks, men må jeg lage middagsretter så ser jeg helst at iv er hos noen andre. Problemet med besøk er at en del i min omgangskrets ikke forstår når det sømmer seg å gå hjem, så mer enn en gang har jeg måttet regelrett kaste folk ut for å gå til sengs (vi snakker fra 01-05, så ikke tidlig). Siden jeg ikke har barn er vi ofte hos venner som har barn og da slipper barnevakt, det passer meg utmerket. Da kan jeg ta med snacks, drikke eller kake, og gå hjem når jeg vil. 

Anonymkode: f541f...6e4

• Hjerte 1
Skrevet

Å være på besøk, da kan jeg  avslutte når jeg vil. Lettere å si "nå må jeg dra" enn "nå må du dra"

Anonymkode: 0ae7d...aeb

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Å være på besøk, da kan jeg dra hjem når jeg vil.

Anonymkode: 18850...cf3

• Hjerte 1
Skrevet

Kommer litt an på. Stemte på "liker å ha besøk". Kanskje mest fordi jeg er litt lat. Da slipper jeg å dra noe sted. Men jeg liker også å ordne i stand mat, ha en grunn til å rydde og gjøre det fint i stua. 

Men er det snakk om overnattingsbesøk, liker jeg å være på besøk. Det har vel kanskje med lengden på besøket å gjøre. Jeg liker å trekke meg unna i løpet av en dag, men føler ikke jeg kan det om jeg har besøk. Da er det jo også gjerne mye å ordne, med mat osv. Flere dager med sånt syns jeg kan bli litt slitsomt. Det er jo deilig å dra på besøk og å bli oppvartet i noen dager. Og jeg føler det er mer ok som gjest å trekke seg litt unna tidlig på kvelden enn når man er vert. 

Anonymkode: 980f5...99f

Skrevet

Av de 3: Gå på besøk er i hvertfall langt mindre stressende en å ha besøk. Da overlater man i grunn all stresset til andre. Å ha besøk var sist gøy da jeg var 11-12,og de jeg hadde besøk av var fornøyd om Nintendoen sto på,og det ble servert noe potetgull å brus.

Nå er det sån at huset må ryddes og vaskes,man skal ta hensyn til folks matallergier,man må ikke be folk som ikke kommer overens sammen. Man må enten invistere i å snakke om topicer som overhodet ikke interesserer en (som f.eks ungene deres) eller forsøke å finne noe underholdning som passer alle. Enten det er spill,TV eller festligheter med alkohol.

Men aller helst : Hjemme i koseklærne sammen med dama. Noe god mat,gjerne litt å drikke osv. Thats where its at !!

• Hjerte 1
Skrevet

Liker best å ha besøk. Overnattingsbesøk er litt slitsomt, men går greit. Det beste er besøk på sommeren. Da kan man sitte ute i hagen. Trives godt om en eller annen nabo kommer mens vi er ute. Da blir det gjerne fyr i bålpanne og bålkaffe.

Anonymkode: a7700...eb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...