Gå til innhold

Avvist og føler meg så dum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt avvist av en jeg er forelsket i, og jeg føler meg så langt nede, så utrolig dum. Tok en sjans og var ærlig, men fikk lunken respons og jeg takler det ikke noe særlig. Dvs ovenfor han så trakk jeg meg bort med en gang, og tok ikke mer kontakt. Men jeg føler meg så utrolig lite attraktiv og interessant nå 😭 Hvordan kommer man seg videre egentlig? Tips til hva man kan gjøre tas i mot med takk.

Anonymkode: 1b4be...7b0

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som intet våger, intet vinner. Vær stolt av at du turte å gå for den du er forelsket i og si hva du føler, selv om det ikke gikk din vei. Du har absolutt ingenting å føle deg dum for! Det gjør vondt nå, og stoltheten er kanskje litt såret, men gi det tid, så kommer du over det, og det kommer til å gå mye bedre. 

Anonymkode: 7c9fb...79e

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor trenger voksne mennesker veiledning til dette? Går ut i fra at du er voksen. Har man aldri opplevd å bli avvist før,eller hatt kjærlighetssorg?

• Liker 1
Skrevet

La deg selv få lov til å være trist med en gang, og etter det kan du kanskje finne på noe moro som gjør at du tenker på noe annet? Og gi deg selv litt tid, du er ikke en robot.

Anonymkode: bb13c...405

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har blitt avvist av en jeg er forelsket i, og jeg føler meg så langt nede, så utrolig dum. Tok en sjans og var ærlig, men fikk lunken respons og jeg takler det ikke noe særlig. Dvs ovenfor han så trakk jeg meg bort med en gang, og tok ikke mer kontakt. Men jeg føler meg så utrolig lite attraktiv og interessant nå 😭 Hvordan kommer man seg videre egentlig? Tips til hva man kan gjøre tas i mot med takk.

Men kom dette helt ut av det blå? Hvilken relasjon hadde dere i forkant? Hvilke tegn hadde han gitt deg?

Om dere har datet, skjønner jeg godt at det er kjipt. Men når man dater er det en risiko man må ta.

Anonymkode: a8d5f...06a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Være stolt av at du turte. Du vet iallefall noe mer i dag enn i går, at du nå ikke trenger å kasye bort tiden på noen som ikke har samme intensjoner som deg.

Vondt, men går over, når du er klar

Anonymkode: 51bf3...fba

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er i akkurat samme situasjon. Fortalte hva jeg følte, og ble avvist. 

Jeg sitter med samme følelse som deg, føler meg stygg og uattraktiv. Prøver å tenke at det er hans tap. 

Anonymkode: cf530...bba

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er over 8 billioner mennesker i verden. Uansett hvor smart, attraktiv, snill og god man er, så vil ikke halvparten av befolkningen være interessert. Kanskje er man interessert i noen andre. Kanskje går man gjennom noe i eget liv som gjør at man ikke er interessert i å begynne på noe. Kanskje man ikke følte samme kjemi. 

Avvisning er ikke noe man trenger å ta personlig. Om alle menn i hele verden viste deg interesse, ville du avvist billionvis av menn, og de fleste av disse avvisningen ville ikke reflektert dårlig på mennene, men fordi du ikke følte kjemi/interesse. 

Du forsøkte og fikk et nei. Det er ingen grunn til å internalisere det. Da sier du "okei den er grei" og går videre. Man kan føle seg litt trist fordi forventningene man hadde bygget seg opp i eget hode, ikke førte noe sted, men det er ingen grunn til å tenke at det er deg det er noe galt med. 

Anonymkode: eb400...24d

• Nyttig 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg forstår ikke helt denne reaksjonen om at folk føler seg dum fordi de blir avvist. 

Enten har en kjemi eller ikke. Det er en ærlig sak. Og at begge får like sterk kjemi er sjeldent ellers hadde ingen vært single.

Det betyr ikke at det er noe galt med deg. Du må bare finne en som får rett kjemi med deg. Neste gang er det kanskje du som ikke føler det. Det betyr ikke at det er noe galt med han heller.

Det er nok mer stoltheten som får seg er lite knekk. Det børster du av deg og tar med deg en ny erfaring.

Hev hodet og rett opp ryggen og kast deg ut igjen. Uten å våge vinner du intet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...