AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Skrevet 9. februar 2024 Hva kan dette komme av? Er en ellers frisk person. Anonymkode: c8233...ff5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #2 Skrevet 10. februar 2024 Spørs hvor ofte du har det men det er ett vanlig symptom innen ulike revmatiske lidelser. Anonymkode: fa596...17e 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #3 Skrevet 10. februar 2024 Hva mener du konkret med "feberfølelse"? Enten har du feber eller så har du ikke det. Har du symptomer på noe så er det noe annet enn feber. Anonymkode: 933c2...855 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #4 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva mener du konkret med "feberfølelse"? Enten har du feber eller så har du ikke det. Har du symptomer på noe så er det noe annet enn feber. Anonymkode: 933c2...855 Feberfølelse er ett kjent begrep for legene. Det er fysisk følelse lik den man har når man har feber. Anonymkode: fa596...17e 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #5 Skrevet 10. februar 2024 Er ikke uvanlig for oss som har problemer med stoffskiftet. Termostaten er helt ute av styring. Feberfølelse og sykdomsfølelse som kommer og går. Få sjekket stoffskiftet ditt. Anonymkode: 06f0a...548 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #6 Skrevet 10. februar 2024 Jeg har mye feberfølelse for tiden og jeg har aktiv kronisk sykdom. Dvs. jeg føler meg varm og febersyk, og er subfebril, men har ikke klinisk feber. Har pannetermometer og der måler jeg 38 grader når jeg får feberfølelse, mens rektalt ligger jeg mellom 37,5 - 37,9. I følge legen min er det ikke klinisk feber før jeg måler over 38 rektalt. Var lenge usikker på om det skyldes denne underliggende kronisk sykdommen jeg har eller om det kunne være en annen autoimmun sykdom, men har vel konkludert med at det mest sannsynlig skyldes tarmsykdommen. Har tatt masse blodprøver for å sjekke for revmatiske sykdommer siden jeg har en del leddverk, men slår ikke ut på noen prøver. Anonymkode: c9590...c09
Gjest tøttaa Skrevet 10. februar 2024 #7 Skrevet 10. februar 2024 Kan oppleves ved mange kroniske sykdommer, men også ved stress og utbrenthet.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #8 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva kan dette komme av? Er en ellers frisk person. Anonymkode: c8233...ff5 Har hatt det denne uka..og vært skikkelig sliten og trøtt..🫠 Anonymkode: 47f8c...3f1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #9 Skrevet 10. februar 2024 Jeg har det ofte, stort sett hver morgen i noen timer og så har jeg noen gode timer før det kommer tilbake på kvelden. Jeg har per nå fibromyalgi men legen mener det må være noe annet så han vil at vi skal gå videre med undersøkelser innen andre revmatiske lidelser. Selv tror jeg muligens jeg har crhons. Anonymkode: fa596...17e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #10 Skrevet 10. februar 2024 Hadde ofte feberfølelse og noen ganger lett forhøyet temperatur (ikke over 38) visdomstennene mine kom ut. For meg tok det en del år (å bli vis) og jeg valgte å ikke trekke, så hver gang de var inne i en vekstperiode fikk jeg gjerne litt feberfølelse. Jeg kjenner jo ikke til din alder, men slenger det ut i tilfelle 🙂 Anonymkode: 8d08a...fbd
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #11 Skrevet 10. februar 2024 Dette er et vanlig symptom ved PEM (anstrengelseutløst symptomforverring). Som ses ved sykdommer som ME/CFS og long covid En får sykdomsfølelse og feberfølelse uten å ha feber. Anonymkode: 1f6b6...76a 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #12 Skrevet 10. februar 2024 Jeg har lavt stoffskifte, og får ofte dette, til tross for at temperaturen er 36-37. Kommer ofte i forbindelse med stress eller i etterkant av aktivitet. Kan være en utfordring når jeg aldri helt vet om jeg faktisk holder på å bli syk, eller om det bare er kroppen min som kødder med meg. Som oftest er det det sistnevnte. Anonymkode: 0dc4c...d66 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #13 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har hatt det denne uka..og vært skikkelig sliten og trøtt..🫠 Anonymkode: 47f8c...3f1 Dette tror jeg skyldes covid. Jeg har vært covidsmittet 4 ganger. Har aldri hatt feber, men det føles sånn. Koker og fryser om hverandre. Og så sånn veldig tretthet og utmattelse. Trodde jeg skulle dø av å gå opp trappen til andre etasje. 🤭 Anonymkode: 9e870...dad 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #14 Skrevet 10. februar 2024 Sist jeg hadde det var jeg gravid. Anonymkode: fca73...787
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #15 Skrevet 10. februar 2024 Jeg er ofte subfebril og føler ubehag. Ingen prøver er unormale utover at jeg ligger i grenseland for høyt stoffskifte. Anonymkode: 20a55...e10
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #16 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har det ofte, stort sett hver morgen i noen timer og så har jeg noen gode timer før det kommer tilbake på kvelden. Jeg har per nå fibromyalgi men legen mener det må være noe annet så han vil at vi skal gå videre med undersøkelser innen andre revmatiske lidelser. Selv tror jeg muligens jeg har crhons. Anonymkode: fa596...17e Akkurat samme her, jeg har ikke chrons da men har noe med magen jeg og. Samme sier min lege at han er sikker på at det er noe mer underliggende utenom FM. Anonymkode: 28538...4d7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #17 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er ikke uvanlig for oss som har problemer med stoffskiftet. Termostaten er helt ute av styring. Feberfølelse og sykdomsfølelse som kommer og går. Få sjekket stoffskiftet ditt. Anonymkode: 06f0a...548 Ah, ja jeg har også denne evige feberfølelsen siste årene, har psoriasis som ofte kan medføre psoriasis artritt (revmatisk sykdom) men hadde blodprøver for over 1år siden der det var blitt stilt spørsmåltegn ved om jeg hadde høyt stoffskifte da det var over øvre grense. S-SHGB skal være mellom 23-100 og jeg hadde 120 😮 Tenkte bestille ny time for å se nærmere på det. Jeg har alle de tingene som kan følge med Av symptomer har jeg alt utenom vekttap. Symptomer på hypertyreose (høyt stoffskifte) kan være (fra link): hjertebank, brystsmerter, tung pust. vekttap. indre uro og eventuelt angst. skjelvinger. økt svette. søvnproblemer. urolig mage – diaré uregelmessig menstruasjon. Anonymkode: a87cd...c6d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #18 Skrevet 11. februar 2024 Tretthet og feberfølelse kan også være tegn på diabetes. Verdt å ta en sjekk. Anonymkode: 9c41b...47d
bvp Skrevet 11. februar 2024 #19 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): I følge legen min er det ikke klinisk feber før jeg måler over 38 rektalt. Var lenge usikker på om det skyldes denne underliggende kronisk sykdommen jeg har eller om det kunne være en annen autoimmun sykdom, men har vel konkludert med at det mest sannsynlig skyldes tarmsykdommen. Har tatt masse blodprøver for å sjekke for revmatiske sykdommer siden jeg har en del leddverk, men slår ikke ut på noen prøver. Anonymkode: c9590...c09 Jeg hadde også en diskusjon med en tidligere fastlege om det, han sa også det ikke var feber før jeg hadde over 38, det hjalp ikke at jeg forklarte han at jeg lå på 36,1 normalt, han svarte bare at normalen er 38, jeg gadd ikke fortelle han at min far lå på 35,1-35,2. Min samboer hadde en autoimmun sykdom og kunne være veldig syk uten forhøyet temperatur men det forsto heller ikke legen (samme lege som meg), det gjorde det heller ikke enklere at hun fikk også sjelden forhøyet CRP når hun ble syk, det ville han sett om han bare hadde tatt en kikk i journalen hennes og informasjon fra Senter for sjeldne sykdommer.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #20 Skrevet 11. februar 2024 bvp skrev (5 timer siden): Jeg hadde også en diskusjon med en tidligere fastlege om det, han sa også det ikke var feber før jeg hadde over 38, det hjalp ikke at jeg forklarte han at jeg lå på 36,1 normalt, han svarte bare at normalen er 38, jeg gadd ikke fortelle han at min far lå på 35,1-35,2. Min samboer hadde en autoimmun sykdom og kunne være veldig syk uten forhøyet temperatur men det forsto heller ikke legen (samme lege som meg), det gjorde det heller ikke enklere at hun fikk også sjelden forhøyet CRP når hun ble syk, det ville han sett om han bare hadde tatt en kikk i journalen hennes og informasjon fra Senter for sjeldne sykdommer. Angående ditt første avsnitt: legen din har jo helt rett, feber er definert som temperatur > 38,5 grader, helt uavhengig av din «normale» kroppstemperatur. Feber er ikke et relativt begrep. Anonymkode: 0e34a...554 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå