AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Skrevet 9. februar 2024 Det er en ansatte i bhg som jobber engang i uken (hun er nå pensjonist men har jobbet der lenge før) som jeg synes blander alt for mye med oppdragelse. Mitt barn på 3 år (som de fleste er) sier h*n ville ikke til bhg når h»n skulle ditt og ville ikke dra hjem når vi skulle hjem. Det tar da litt tid med å ta på klær når vi henter h*n. Denne ansatte hvergang h*n er på jobb snakker samtidig som meg bpr jeg prøver p snakke rolig med mitt barn. H*n sier at jeg måtte være streng og ikke smile slik at barna mitt gjør det som jeg sier. Og at barna mitt er så pass stor at jeg h*n må lære seg nå. Mitt barn er høy sensitiv og trenger da at du må forklare til h*n hva er konsekvensene og hva skulle bli gjort steg ved steg (Dette fant vi ut sammen med bhg lærer og pedagog da h*n var i småbarns avdeling). Denne ansatte mener at mye snakking hjelper ikke og at vi kan f. Eks bare la barn gå ut uten hansker og kjenne på kulda. Jeg selvfølgelig blir irritert men prøver å ikke lage konflikt hvergang h*n prøver å snakke med meg mens jeg snakker med barna mitt. Er det meg som har feil her eller ansatte har gått for langt? Anonymkode: abbad...fbf
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #2 Skrevet 9. februar 2024 Be henne passe sine egne saker. Hun har ingenting med dette å gjøre. Anonymkode: a14f4...81b 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #3 Skrevet 9. februar 2024 For slitsomt å lese med h*n Anonymkode: 61bef...267 12 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #4 Skrevet 9. februar 2024 Hvis du og barnehagelæreren og pedleder har snakket om dette, så er det jo ikke vits at hun andre blander seg inn, og det kan du fint si til henne også, du kan si "jeg og Kari og Torill har allerede hatt en samtale på dette, jeg synes det fungerer best". samtidig - hun mener nok at ikke alt skal snakkes ihjel og hun føler kanskje at du gjør det, og mener det er ineffektivt. Men du som mor merker jo når barnet ditt er mottakelig for forklaringer og prat. Anonymkode: 1626c...1f9 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): For slitsomt å lese med h*n Anonymkode: 61bef...267 Enig. Datt helt av. Anonymkode: 64532...2c7 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #6 Skrevet 9. februar 2024 Hun har da rett i det hun sier og ja vil ikke vbarnet gå med votter så får de gå ut uten da Anonymkode: 52f84...6a2 5 2
Gjest jegerrinne Skrevet 9. februar 2024 #7 Skrevet 9. februar 2024 Mange barn lærer av å ta feil valg. Så her da jenta var liten ho skulle absolutt ha sommerkjole på midtvinters vi sa du vil bli kald. Satte ho i bil. Hadde teppe med tilfelle, gikk ikke lang tid før ho sa det var kaldt. Og etter det ingen spørsmål om å gå i kjole. Det å lære av å erfare at ting blir kaldt eller en blir våt av å ikke ha regntøy kan være helt grei lærdom
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #8 Skrevet 10. februar 2024 Ta det opp med ped.leder, og si at du ikke ønsker denne ansattes tilstedeværelse i garderoben mens du skal kle på barnet ditt. Jeg mener at uavhengig av om hun har rett eller ei, så er det ikke hennes oppgave å veilede/korrigere deg på den måten! Hun jobber kun én gang i uken, og bør overlate slike ting til pedagogene eller ansatte som jobber daglig. Er ped.leder selv, og ville korrigert denne ansatte til å la deg få hentetiden i fred. Anonymkode: 012fc...557 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #9 Skrevet 10. februar 2024 Jeg sier bare tydelig ifra, så slike problemer oppstår aldri for meg. "Nå trenger jeg å fokusere på å få kledd på Kjell og jeg ønsker ikke innspill fra deg." Sagt med et smil. Anonymkode: 77b54...7c8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå