Gå til innhold

10 trinn og hjelp med lekser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye hjelper dere 10 klassingen med lekser? Ser dere over at leksene er gjort?

Jeg ser ikke over om min gutt har gjort leksene. Jeg stoler på han når det gjelder dette. Jeg hjelper til med nor hvis han står fast i mattematikk, men ikke så mye i andre fag. 

Han sier at flere av kompisene får mye hjelp og derfor får de litt bedre karakterer. Og at foreldrene ser over om alle lekser er gjort 

Kanskje jeg tenker feil, men de skal på videregående til høsten og må begynne å ta ansvar selv 

Anonymkode: e45fd...d32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behøvde ikke å hjelpe med lekser, og på det tidspunktet hadde vi for lengst erfart at leksene ble gjort og at han mestret alle fagene uten noe hjelp. Det kunne skje at han ba oss om å være tilhører når han øvde på presentasjoner.

Anonymkode: 22f79...ea6

Skrevet

Min 10. trinnsgutt gjør ikke lekser hjemme, rekker å gjøre alt på skolen. Hadde 5 i nesten alke fag til jul, Til prøver derimot sitter vi med han fra 3-4 dager før prøver og går gjennom materialet/gjør oppgaver, prater om det, hører han i det. Han føler at han lærer mye av å prate med oss. Han har logget på egen skolekonto på våre mobiler så vi får lese hans tilbakemeldinger fra lærerne og se om han har levert oppgavene sine. Vi ser også alltid over ukeplanen så vi kan legge inn tid for å hjelpe han før prøver.

Anonymkode: 29224...724

Gjest jegerrinne
Skrevet

Da våre gikk på ungdomskolen så kikket vi over . Noe og lærer oppfordret oss til å gjøre. Vi varvog tilgjengelig så var det noe de lurte på så prøvde vi å forklare hvis det var noe de ikke forstod

Vi ser og på videregående så oppfordrer matte  natur og engelsk lærer at vi prøvde å følge opp og spørre ungdommen om leksene dems. At vi viste interessen for hva de drev med

Her spiser vi middag alle bed bordet..og da spør vi altid om dagen og hva de jobber med på skole og lærlingjobb

Skrevet

Det er mange år siden han har trengt eller ønsket hjelp. Han planlegger godt selv, setter av tid til forberedelser og har god oversikt. Har ca 5 i snitt. Jeg leser ukeplanen, men det er mest for å være forberedt på plutselige skidager osv, og for å kunne stille oppfølgingsspørsmål "hvordan gikk det på prøven i dag". Har bommet noen ganger og spurt "hva gjorde dere i gym i dag", og fått til svar "vi hadde ikke gym, vi hadde jo heldagsprøve i norsk".. Eh..åja.

Skrevet

Min sønn går riktig nok i 9., men vi hjelper med lekser enda. Både presentasjoner og prøver som skal øves til. Han har gode karakterer og evner, men litt for glad i lettvinte løsninger noen ganger 😅

Anonymkode: 51c7b...f5c

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg følger med på ukeplanen og spør han litt om leksene, men utover det gjør han dem på egen hånd og ser ikke ut til å ha behov for hjelp. Lærerne forteller også at leksene blir gjort og han får gode karakterer.

Skrevet
Arkana skrev (8 minutter siden):

Jeg følger med på ukeplanen og spør han litt om leksene, men utover det gjør han dem på egen hånd og ser ikke ut til å ha behov for hjelp. Lærerne forteller også at leksene blir gjort og han får gode karakterer.

Samme her. Han klarer seg fint. Eneste han sliter litt med er fransk, så det øver vi på sammen. 

Anonymkode: 06600...7a5

Skrevet

Våre gjorde sjeldent lekser. Etter mange år med motivasjon, oppfordringer og mas ga vi opp. Lekser ble gjort litt sånn dann og vann. 

De fikk middels greie karakterer, men kom inn på første valget på videregående.  

Nå er de alle i full jobb, og tjener bedre enn meg, som var pliktoppfyllende på skolen.  

Anonymkode: d5b7e...9dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Våre gjorde sjeldent lekser. Etter mange år med motivasjon, oppfordringer og mas ga vi opp. Lekser ble gjort litt sånn dann og vann. 

De fikk middels greie karakterer, men kom inn på første valget på videregående.  

Nå er de alle i full jobb, og tjener bedre enn meg, som var pliktoppfyllende på skolen.  

Anonymkode: d5b7e...9dc

Tror kanskje det var lettere før enn nå. Er strengere krav nå 

Anonymkode: e45fd...d32

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...