Gå til innhold

Tips til hvordan ta kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har flyttet en mann inn i nabolaget her jeg bor, som jeg har et godt øye til. Jeg tror ikke han vet hvem jeg er. Jeg vet at han gikk gjennom et samlivsbrudd for 1 år siden. Grunnen til at jeg vet det er pga felles bekjente. Vi er ikke så nærme naboer at vi møtes i naturlige settinger. Hvordan skal jeg gå frem for å kontakte han? Er det rart å sende han en melding på messenger? Hva skal jeg eventuelt skrive ?

Anonymkode: ae1b4...756

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å ta kontakt 😊

Anonymkode: f7a12...69b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare å ta kontakt 😊

Anonymkode: f7a12...69b

Hvordan?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan?

Om dere har felles bekjente kan du vel kanskje få tak i nummeret hans og sende en melding f. eks.

Skrevet

Ville startet med å lavterskel hilse når man ser hverandre i nabolaget. Etterhvert hvis man har hilst noen ganger eller klart å ha small talk, gi nr ditt til han hvis det kommer naturlig. Eventuelt si på messenger at du kjenner også x (beskjent), en kort lavterskel mld. 

Anonymkode: 51863...b9f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Enig i at du bør ta det helt rolig nå i starten, og bare legge merke til når på dag/kveld han er mest på farten, og møte sånn "tilfeldig" på ham. Når dere har hilst noen ganger, kan du bare si noen ord i forbifarten, så føler begge at dere vet om den andre. Når dette er etablert, er tiden inne for å kunne sende en kort, høflig melding. Men: Se det an! Prøv å se om han kan være mottagelig for noe, eller om han bare svarer kort og uinteressert.

Hvis dere har felles bekjente, kunne du alliert deg med en av disse, da vil jo fyren garantert stoppe opp og snakke med dere. Og det er alltid enklere å ta kontakt når man har snakket sammen fra før.

Anonymkode: dd487...ac0

• Nyttig 1
Skrevet

Først og fremst, la han legge merke til deg først. Få øyekontakt og hils om du går forbi ham. Smil til ham om han ser deg på avstand. Det gir grunnlag for å mingle litt neste gang du treffer på ham, i feks butikken eller andre steder.

Treffer du derimot sjeldent på ham, ville jeg funnet ham på Facebook og forsøkt å lagt ham til der. Vente litt og se om du tørr sende en melding i chatten der om ham er pålogget.

Mulig dette er en litt utdatert fremgangsmåte, men det har vært slik jeg fant mine kjærester. Også min samboer. Jeg sendte ham en venneforespørsel, egentlig uten intensjoner. Var bare litt nysgjerrig på ham og kjent ham litt fra barndommen. Så glemte jeg ham litt og det gikk noen måneder. Plutselig tok han kontakt med meg på chat og vi pratet litt løst og fast. Etterhvert ble det litt mer flørtete. Og plutselig hadde vi en date. Og ble et par ett par måneder senere. Vært samboere i 10 år nå🙂

Anonymkode: f017d...e2f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det har flyttet en mann inn i nabolaget her jeg bor, som jeg har et godt øye til. Jeg tror ikke han vet hvem jeg er. Jeg vet at han gikk gjennom et samlivsbrudd for 1 år siden. Grunnen til at jeg vet det er pga felles bekjente. Vi er ikke så nærme naboer at vi møtes i naturlige settinger. Hvordan skal jeg gå frem for å kontakte han? Er det rart å sende han en melding på messenger? Hva skal jeg eventuelt skrive ?

Fysisk kontakt er det mest naturlige før elektronisk henvendelse. 

Skrevet
Pondus72 skrev (5 timer siden):

Om dere har felles bekjente kan du vel kanskje få tak i nummeret hans og sende en melding f. eks.

Tips til hva jeg kan skrive? Jeg er jo en totalt fremmed for han, tror ikke han har sett meg en gang

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Først og fremst, la han legge merke til deg først. Få øyekontakt og hils om du går forbi ham. Smil til ham om han ser deg på avstand. Det gir grunnlag for å mingle litt neste gang du treffer på ham, i feks butikken eller andre steder.

Treffer du derimot sjeldent på ham, ville jeg funnet ham på Facebook og forsøkt å lagt ham til der. Vente litt og se om du tørr sende en melding i chatten der om ham er pålogget.

Mulig dette er en litt utdatert fremgangsmåte, men det har vært slik jeg fant mine kjærester. Også min samboer. Jeg sendte ham en venneforespørsel, egentlig uten intensjoner. Var bare litt nysgjerrig på ham og kjent ham litt fra barndommen. Så glemte jeg ham litt og det gikk noen måneder. Plutselig tok han kontakt med meg på chat og vi pratet litt løst og fast. Etterhvert ble det litt mer flørtete. Og plutselig hadde vi en date. Og ble et par ett par måneder senere. Vært samboere i 10 år nå🙂

Anonymkode: f017d...e2f

Møter sjeldent på han. Hvis jeg skulle skrevet en melding i chatten på Facebook hva kunne jeg skrevet? Tips?🙂

Skrevet

"Hei! Synes jeg så deg i nabolaget mitt for noen dager siden, har du flyttet hit? Jeg møtte deg i sammenkomsten som Vegard og Anna hadde like før jul, vet ikke om du husker meg?"

Du må gripe tak i noe som dere kan ha felles, som at dere bor i samme nabolag, har flere felles bekjente, sånne ting.

• Liker 2
Skrevet
Pondus72 skrev (6 timer siden):

NEI!!! 

Det er jo totalt creepy 

Anonymkode: 77a36...f6d

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis dere har felles kjente, hva med å be om å bli introdusert? 

Anonymkode: ec4dd...26c

• Liker 2
Skrevet

Om jeg var han hadde jeg tenkt, for en creep. Stalker du meg eller. 

Anonymkode: 5ed17...585

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Hei! Synes jeg så deg i nabolaget mitt for noen dager siden, har du flyttet hit? Jeg møtte deg i sammenkomsten som Vegard og Anna hadde like før jul, vet ikke om du husker meg?"

Du må gripe tak i noe som dere kan ha felles, som at dere bor i samme nabolag, har flere felles bekjente, sånne ting.

Dette. Er bare hyggelig å bli gjenkjent og åpne opp for dialog. 

Enten svarer han eller ikke. Bedre å vite😇

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt melding hvis fyren ikke aner hvem jeg er. Da hadde jeg heller venta til jeg hadde møtt han tilfeldig og tatt det derfra.

Anonymkode: 8a2de...d9a

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2024 den 6.44):

NEI!!! 

Det er jo totalt creepy 

Anonymkode: 77a36...f6d

Hvorfor er det creepy?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2024 den 6.29):

Denne likte jeg. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...