AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Skrevet 9. februar 2024 Vil lage brød, rundstykker, boller, pizza osv. Hvilken er grei og til en grei pris? Hva annet kan lages, hvilke maskiner passer til hvilken bruk? Viktig at den står stødig på benken f.eks. Jeg liker egentlig å bake, men mange år siden sist. Orker f.eks ikke å elte for hånd i evigheter. Blir mye halvfabrikata og kjip mat generelt om dagen, bra hjelpemidler kunne fått igang matgleden min igjen. Vært supert å lage litt mye rundstykker f.eks og fryse ned. Vi er to voksne og to bhgbarn. Anonymkode: 6f4d1...e54
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #2 Skrevet 9. februar 2024 Helt på siden, men google "eltefritt". Autolyse gjør susen. Anonymkode: d1dcd...099
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #3 Skrevet 9. februar 2024 Kenwood Chef XL 😃 Bra maskin, og ganske billig! Den fins i mange versjoner, fra ca. 3500,- for den billigste. Men ikke kjøp den «lille» (den som bare heter kenwood chef), den er ikke stor nok til store brød/bolledeiger. Anonymkode: 004af...1c4 1
Gjest jegerrinne Skrevet 9. februar 2024 #4 Skrevet 9. februar 2024 Hadde gått for kenwood. Jeg bare elsker vår. Vi bruker vår til alt. Tilogmed kverner kjøtt og lager pølser
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Skrevet 9. februar 2024 Ankarsrum Assistant har vi, vurderte Kenwood men synes den bråkte for mye Anonymkode: ccbaf...2fc
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #6 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ankarsrum Assistant har vi, vurderte Kenwood men synes den bråkte for mye Anonymkode: ccbaf...2fc Ankarsrum virker veldig bra, men koster ca dobbelt så mye som det jeg ønsker å bruke på en maskin. AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kenwood Chef XL 😃 Bra maskin, og ganske billig! Den fins i mange versjoner, fra ca. 3500,- for den billigste. Men ikke kjøp den «lille» (den som bare heter kenwood chef), den er ikke stor nok til store brød/bolledeiger. Anonymkode: 004af...1c4 Skal sjekke ut Kenwood. Man må opp i ca 3500 for en grei maskin? Eller finnes det noe rimeligere som funker helt fint? Er litt redd for at den blir stående å støve ned.. Men får bare finne ut av hva den kan brukes til og bli vant til å bruke den. Anonymkode: 6f4d1...e54
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #7 Skrevet 10. februar 2024 Altså, skal du bare bruke den til å bake, og må finne på måter å bruke den, og prisen i tillegg er et tema, så sjekk ut eltefritt først. Anonymkode: d1dcd...099
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #8 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Altså, skal du bare bruke den til å bake, og må finne på måter å bruke den, og prisen i tillegg er et tema, så sjekk ut eltefritt først. Anonymkode: d1dcd...099 Det jeg vet nå at jeg vil bruke den til er baking. Men den kan vel brukes til diverse annet også, det må jeg sjekke ut. Hvis barna vil ha boller en dag, så skal de få boller den dagen. Å starte med baking en dag og så skal det heve i evigheter er ikke noe for meg.😊 Anonymkode: 6f4d1...e54
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #9 Skrevet 10. februar 2024 Jeg har ankarsrum assistent fordi jeg baker mye med store og tunge deiger. Til mindre deiger, og som en all-roundmaskin synes jeg Kenwood chef/major er bedre. Anonymkode: 5f357...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #10 Skrevet 10. februar 2024 Jeg personlig ville ikke kjøpt en liten kjøkkenmaskin. Jeg fikk det i gave ett år og har irritert meg over den siden da den ikke er kraftig nok til noen deiger, bråker og rister av gårde. Nå har jeg en Ankarsrum og jeg liker den bedre enn Kenwooden til mitt bruk. Jeg synes den er bedre på store gjær deiger som tidligere nevnt, kjøttkverna er jeg også mye mer fornøyd med. Jeg pisker ikke kremer eller eggehviter i stor grad, men tipper kanskje kenwooden er hakket bedre til det. Kjøp heller en brukt skikkelig en, enn ny og for liten vil jeg si. Anonymkode: a16a0...8db 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #11 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det jeg vet nå at jeg vil bruke den til er baking. Men den kan vel brukes til diverse annet også, det må jeg sjekke ut. Hvis barna vil ha boller en dag, så skal de få boller den dagen. Å starte med baking en dag og så skal det heve i evigheter er ikke noe for meg.😊 Anonymkode: 6f4d1...e54 Ah, en løvemamma 😬 Anonymkode: d1dcd...099
Nevian Skrevet 10. februar 2024 #12 Skrevet 10. februar 2024 Jeg har Kenwood Cokking Chef Major (KM096) - som muligens ikke lages lenger, men den er helt suveren! Når jeg vrir på bryterene på maskinene jeg ser i butikken nå, føles mekanismen veldig hanglete og usolid ut. På min kjennes den så solid og hardfør ut at den vil vare i generasjoner. Den elter som en steinknuser, og jeg elsker også at den har varme under bollen 😊
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #13 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ah, en løvemamma 😬 Anonymkode: d1dcd...099 Nå måtte jeg google hva løvemamma er. De stakkars ungene får aldri andre boller enn kjøpeboller en sjelden gang. Kommer fortsatt ikke til å lage boller i hytt og pine, men veldig kjekt å kunne slenge ingrendienser i bollen og så eltes det av seg selv. Ikke minst å fryse ned så vi alltid har litt boller liggende👍 Anonymkode: 6f4d1...e54
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #14 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal sjekke ut Kenwood. Man må opp i ca 3500 for en grei maskin? Eller finnes det noe rimeligere som funker helt fint? Er litt redd for at den blir stående å støve ned.. Anonymkode: 6f4d1...e54 Jeg syns 3500 er «billig» for en Kenwood Chef XL, med tanke på at den kan sammenlignes med andre maskiner som koster 5000-7000. Ville ikke kjøpt en billigere maskin nytt, da ville jeg heller sett på bruktmarkedet. Jeg bruker ikke min veldig mye, men når jeg først får lyst til å bake så er den gull verdt. Jeg syns det er så kjedelig å kna deigen manuelt, så det blir til at jeg dropper hele bakinga 😄 Men nå er det bare å la maskina elte for meg. Og har aldri fått til så luftige boller som nå 😊 Anonymkode: 004af...1c4
Ebbeliten Skrevet 10. februar 2024 #15 Skrevet 10. februar 2024 Har Kenwood major med "full pakke". Betalte vel rundt 6000 for den i 2016. Den blir brukt nesten daglig. En veldig god maskin.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #16 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg syns 3500 er «billig» for en Kenwood Chef XL, med tanke på at den kan sammenlignes med andre maskiner som koster 5000-7000. Ville ikke kjøpt en billigere maskin nytt, da ville jeg heller sett på bruktmarkedet. Jeg bruker ikke min veldig mye, men når jeg først får lyst til å bake så er den gull verdt. Jeg syns det er så kjedelig å kna deigen manuelt, så det blir til at jeg dropper hele bakinga 😄 Men nå er det bare å la maskina elte for meg. Og har aldri fått til så luftige boller som nå 😊 Anonymkode: 004af...1c4 Ja, absolutt. Prisen er grei sammenlignet med endel av de jeg har sett på😊 Kan ta en titt på hva som finnes brukt, men tror valget faller på Kenwood chef xl. Blir stas å få luftig bakst! Anonymkode: 6f4d1...e54 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #17 Skrevet 10. februar 2024 Ebbeliten skrev (37 minutter siden): Har Kenwood major med "full pakke". Den blir brukt nesten daglig. En veldig god maskin. Hva bruker du den til? Disse maskinene kan sikkert brukes til masse forskjellig som jeg ikke engang har tenkt på var mulig. Anonymkode: 6f4d1...e54
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #18 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ah, en løvemamma 😬 Anonymkode: d1dcd...099 Du blander begrepene løvemamma og curlingmamma, ts er ingen løvemamma fordi hun har lyst å bake boller når ungene ber om det. Anonymkode: 0ff44...a78
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #19 Skrevet 11. februar 2024 Jeg har denne https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/kjokkenmaskiner-og-matlaging/kjokkenmaskin/kenwood-titanium-chef-baker-xl-kjokkenmaskin-kvl85004si/351830 og er veldig fornøyd! Kjøpte den på salg i romjulen, så ikke hatt den lenge, men har bakt både boller, brød/rundstykker, kaker, kjeks, pavlova og vaffelrøre med den. Uansett hva du kjøper så sjekk styrken på motoren, denne er vel 1200 watt, mens min gamle var på 700, og hadde problemer med å elte deigen skikkelig (spesielt den som var litt grov). Jeg tenker dette er en investering som skal vare i mange år, så derfor la jeg litt penger i det. Den gamle maskinen min virker enda, og den har jeg hatt i over 20 år (det var en Braun), så tenker det er en fin investering. Coop Obs har ofte tilbud på kenwood, så har de de i nærheten kan du jo følge med der. Jeg vurderte Ankarsrum, men likte ikke miksebollen der, så derfor ble det Kenwood. Anonymkode: 0ff44...a78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå