AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Skrevet 9. februar 2024 Etter en relativt stressende uke på jobben oppdaget jeg i går til min store fortvilelse at jeg har blødd litt. Kunn brunt utflod på papiret ved toalettbesøk. Det ble selvfølgelig et tankekjør med en gang, men siden det var så lite klarte jeg slå meg til ro med at det sikkert går bra. Forsøkte ringe lege i dag, men kom ikke igjennom. Blødningene sluttet, men så har det kommer igjen i kveld. Brunt utflod og litt frisk blod blandet med utflod. Jeg har litt vondt i ryggen, men ikke kraftige smerter.. Nå er det jo helg, og jeg blir veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Er det best å bare avvente til mandag og så ringe lege da? Det blir jo mentalt veldig tungt å skulle vente så lenge på svar om dette går bra eller ikke.. I mitt forrige svangerskap begynte jeg å blø i uke 24 og ringte da legevakten, opplevde særdeles dårlig service, så vet ikke om det er noe poeng å skulle ringe dit nå. Ser for meg at de sier jeg må vente til mandag. Jeg har også undersøkt private aktører i forhold til ultralyd, men de har ingenting ledig før om en uke.. Anonymkode: d04b9...054 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #2 Skrevet 9. februar 2024 Jeg skjønner at du ikke vil vente, men fornuften sier jo at det jo ikke spiller noen rolle om du gjør det når det gjelder hva utfallet eventuelt blir. Jeg blødde selv i uke 9, omtrent som du beskriver. Bestilte ultralyd privat til dagen etter, dette var ikke helg da. Der lå fosteret og vinket med armen, følte nesten at hun ville si "jeg har det bra". Jeg fikk beskjed om at det kunne komme litt mer blod, det var greit at de sa.... Nå er dette "barnet" myndig, så det gikk bra. Føler veldig med deg, altså. Følelsen er ikke noe god. Og man vil jo gjerne vite umiddelbart, samt at man jo får litt paranoia for å gå på do. Men sånn rent fornuftsmessig går det jo fint å vente over helga. Krysser fingre for deg! Anonymkode: ab10f...1fe
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #3 Skrevet 9. februar 2024 Det er ingenting å gjøre, så du gjør ingenting. Mange blør i svangerskapet uten at det har noe å si, og skulle det være en begynnende abort er det for tidlig å gjøre noe med. Brutalt men sant. Ta kontakt med fastlegen over helgen hvis du er bekymret. Anonymkode: 37f60...b2b 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #4 Skrevet 9. februar 2024 Jeg ville enten ringt gynekologisk på sykehus/lege eller bestilt privat ultralyd, hvertfall hvis det ikke gir seg over helgen… selvom det er vondt å vente. Ikke for å skremme, men opplevde det samme 10+0. Småblødningene ga seg ikke, og 10+5 fikk jeg komme inn på sykehuset for ultralyd. Viste seg at fosteret hadde dødd 9+5, altså en MA… Anonymkode: f1513...9a5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Skrevet 9. februar 2024 Du hviler og tar det rolig i helgen. Ingenting å gjøre fra eller til - annet enn å ikke pushe kroppen mer enn nødvendig. Anonymkode: d3f3e...914
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #6 Skrevet 9. februar 2024 Dersom du ikke klarer å legge vonde tanker bak deg, det går utover søvn, matlyst, humør osvosv hadde ringt legevakt eller direkte til sykehuset og bare forhørt meg med dem. De skal jo også være der for å trygge deg! Anonymkode: 4ca35...c39
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #7 Skrevet 9. februar 2024 Du gjør ingenting. Dette er dessverre vanlig. Du må bare vente og se hva som skjer. Det er forferdelig å leve slik i uvitenhet, men det er ståa. En del blod og smerter kan også gå bra. Har vært der selv. Dro til privat ultralyd så fort det åpnet. Kostet flesk, men verdt det. Legen kan eventuelt måle hcg på mandag. Anonymkode: c65bc...67a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #8 Skrevet 9. februar 2024 Du må nok bare vente... Sykehuset tar deg ikke i mot med mindre du har kjempesterke smerter eller blødninger. Bestill en privat ultralyd neste uke? Anonymkode: c240d...4f4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #9 Skrevet 9. februar 2024 Jeg hadde brun utflod i ca 2 uker fra uke 6 til uke 8. Samtidig ett par tilfeller med noe lyserosa blod. Var sikker på at det var starten på SA eller noe annet feil. Det jeg merket var at når jeg anstrengte meg mye på jobb (helsevesenet, tunge løft), kom denne brune utfloden. Så jeg valgte rett og slett å ta ett par dager egenmelding for å se om det hjalp, etter å ha snakket med arbeidsgiver om dette. Og det hjalp! Har ikke hatt noe brun utflod siden, var på tidlig ultralyd og alt såg fint ut i slutten av uke 8. Er nå i uke 12, og ting er fortsatt fint utfra det jeg vet. Så mitt tips er å ta det med ro fysisk, prøv å slapp av med en god serie eller gjør noe som kan få tankene over på noe annet. Vet følelsen å gå rundt å «vente» på svar, men kun tiden vil vise❤️ Håper det ordner seg for deg TS❤️ Anonymkode: 91192...d33
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #10 Skrevet 9. februar 2024 Ingenting. Om du aborterer er det null og niks noen kan gjøre med det. Bare se det an. Enten går det over og er ingenting viktig, ellers er det starten på en abort som vil starte etterhvert. Du trenger ikke lege til noenting per nå. Anonymkode: 30228...145 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #11 Skrevet 9. februar 2024 Skjønner godt du ikke vil vente med å vite! Kvinnehelse er dessverre slik at vi må bite sammen tennene og vente til mandag for slikt er helt vanlig og ingenting kan gjøres 😏 skjønn det den som kan men psyken burde man ta hensyn til.. Anonymkode: 156aa...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #12 Skrevet 9. februar 2024 Jeg ringte til sykehuset. Jeg fikk kom inn dagen etter for å ta en ultralyd. Alt stod bra til men jeg hadde en riff i skjeden som det kom blod fra. Jeg tenkte det verste jeg å. Så jeg forstår tankene dine. Anonymkode: 58f15...95a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #13 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ringte til sykehuset. Jeg fikk kom inn dagen etter for å ta en ultralyd. Alt stod bra til men jeg hadde en riff i skjeden som det kom blod fra. Jeg tenkte det verste jeg å. Så jeg forstår tankene dine. Anonymkode: 58f15...95a Fikk du komme inn så tidlig i svangerskapet? Anonymkode: 50c23...444
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #14 Skrevet 9. februar 2024 Mye rare råd her. Ringe gynekologisk avdeling på sykehuset? Legevakt? I uke 10? Hvis det er en abort, skal de gi deg magiske abortstoppende piller? Jeg vet det er kjipt å høre, men du kan ikke drive og ringe helsevesenet i uke 10 og styre. Du må vente over helga og se, selv om det kjennes uendelig lenge akkurat nå 💔 Anonymkode: d2fd4...2d4 12
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #15 Skrevet 10. februar 2024 Opplevde det samme selv, i samme uke. Blødde også en gang til noen dager senere. Blødningen stoppet hos meg. Hadde ganske vondt i magen samtidig ved første blødning (men det kan ha vært pga jeg spiste noe magen min ikke likte) Jeg bestilte privat ganske kjapt, og der mente de at det kunne komme pga "lomme med blod". På tidlig offentlig ultralyd mente de det kunne komme av at morkaka lå rett ved livmormunnen. Jeg var altså på 2 ultralyder innen kort tid. Babyen gikk det bra med, og ble født helt frisk. Anonymkode: 6897e...cee
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #16 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mye rare råd her. Ringe gynekologisk avdeling på sykehuset? Legevakt? I uke 10? Hvis det er en abort, skal de gi deg magiske abortstoppende piller? Jeg vet det er kjipt å høre, men du kan ikke drive og ringe helsevesenet i uke 10 og styre. Du må vente over helga og se, selv om det kjennes uendelig lenge akkurat nå 💔 Anonymkode: d2fd4...2d4 Handler ikke om de skal stoppe en evt abort, men hvis det er snakk om feks en MA tenker jeg det kan være greit å få vite det kjapt for å slippe å gå med dødt foster i magen. Hvis det ikke er liv laga alikevel vil man jo gjerne bare bli ferdig med det. Anonymkode: f1513...9a5 2 1
Melus Skrevet 10. februar 2024 #17 Skrevet 10. februar 2024 Så tidlig er det vanskelig å få sjekk med ultralyd. Ville bestilt privat ultralyd så fort det er ledig. Blødde selv i uke 6 og 7 og gikk til Volvat.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #18 Skrevet 10. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Handler ikke om de skal stoppe en evt abort, men hvis det er snakk om feks en MA tenker jeg det kan være greit å få vite det kjapt for å slippe å gå med dødt foster i magen. Hvis det ikke er liv laga alikevel vil man jo gjerne bare bli ferdig med det. Anonymkode: f1513...9a5 Men det er ikke AKUTT. Anonymkode: 96f12...12e 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #19 Skrevet 10. februar 2024 Hatt sex? Jeg sliter med såre slimhinner og får brun utflod etter sex nå som jeg er gravid. Anonymkode: f26a2...68f
Ebbeliten Skrevet 10. februar 2024 #20 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Mye rare råd her. Ringe gynekologisk avdeling på sykehuset? Legevakt? I uke 10? Hvis det er en abort, skal de gi deg magiske abortstoppende piller? Jeg vet det er kjipt å høre, men du kan ikke drive og ringe helsevesenet i uke 10 og styre. Du må vente over helga og se, selv om det kjennes uendelig lenge akkurat nå 💔 Anonymkode: d2fd4...2d4 For noe tøys. Jeg var i uke 12 og begynte å spotte en fredag ettermiddag. Kontaktet legevakt og fikk komme inn. Ble sendt derfra opp til gynekologisk avdeling på sykehuset. Fikk en indre ultralyd. Der ble det stadfestet MA. Fosteret hadde dødd noen uker tidligere. Fikk tabletter og time for utskrapning dagen etter, men begynte å blø skikkelig etter å ha tatt tablettene, og morgenen etter havnet fosterrestene i doskåla, så jeg slapp utskrapingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå