AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Skrevet 9. februar 2024 Jeg vil ta livet mitt i nærmeste et par timer. Og jeg ikke får hjelp fra akutte instanser som egentlig skal være der får å hjelpe. Det er 1 000 000 000% garanti at de ikke gjør noe eller skal gjøre noe. Det er ikke noe vits å skrive her at jeg må gi dem en sjanse til, for at de ikke kommer til å bruke den uansett, selv om jeg skal ringe dem flere ganger. Det samme gjelder andre hjelpetelefoner. Men hvis noen har noe forslag om hvordan går det an å ikke ta livet sitt i en AKUTT situasjon, og som IKKE inkluderer noen som helst form for kontakt med mennesker, så vil jeg veldig gjerne lese det. Ikke skriv noe som har med mennesker å gjøre eller som ikke kan hjelpe akutt. Anonymkode: f38c3...8eb 3
Sofakona Skrevet 9. februar 2024 #3 Skrevet 9. februar 2024 Kjære deg ikke tall er ditt. Ring politi eller akutten se p kan de legge den inn og gi deg hjelp. Verden er er bedre sted med deg i den 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Skrevet 9. februar 2024 Men da har du jo allerede bestemt deg? Det eneste du kan gjøre selv, uten kontakt med andre, er å la være. Om du innerst inne vil ha hjelp kan du ringe 113. Anonymkode: e4536...87a 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #6 Skrevet 9. februar 2024 Ring 116 123, mental helses hjelpetelefon ❤️ https://mentalhelse.no/ Anonymkode: fde75...2ef 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #7 Skrevet 9. februar 2024 Forsøk å kontakte noen uansett, har du noen venner eller bekjente du stoler på? Viktig at du ikke er alene nå. Jeg anbefaler å kontakte helse, og noen du stoler på. Anonymkode: e075f...770
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #9 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vil ta livet mitt i nærmeste et par timer. Og jeg ikke får hjelp fra akutte instanser som egentlig skal være der får å hjelpe. Det er 1 000 000 000% garanti at de ikke gjør noe eller skal gjøre noe. Det er ikke noe vits å skrive her at jeg må gi dem en sjanse til, for at de ikke kommer til å bruke den uansett, selv om jeg skal ringe dem flere ganger. Det samme gjelder andre hjelpetelefoner. Men hvis noen har noe forslag om hvordan går det an å ikke ta livet sitt i en AKUTT situasjon, og som IKKE inkluderer noen som helst form for kontakt med mennesker, så vil jeg veldig gjerne lese det. Ikke skriv noe som har med mennesker å gjøre eller som ikke kan hjelpe akutt. Anonymkode: f38c3...8eb Kjære deg. Det er mange som er glad i deg. Kunne jeg pratet med deg nå hadde gjort mye❤️ Anonymkode: 5bb2e...dd7
Hulderen Skrevet 9. februar 2024 #10 Skrevet 9. februar 2024 Finn en serie på Nettflix og bing den til du sovner på sofaen. Så våkner du til en ny dag i morgen.
Perelandra Skrevet 9. februar 2024 #11 Skrevet 9. februar 2024 (endret) Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen Perelandra, mod. Endret 9. februar 2024 av Perelandra 1
Anbefalte innlegg