Gå til innhold

Er Kenneth Sivertsen en kristen musiker?

Hoia

Anbefalte innlegg

Jeg kan ingenting om musikk, men bare lurer på det. Hørte en sang på radioen. Jeg prøver å ta meg selv litt i nakken, høre litt på norsk musikk, det vil si musikk med norske tekster. Litt fremmed for meg.

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han ga ut plater på selskapet Kirkelig Kulturverksted mens han levde, men jeg er usikker på om han var veldig religiøs.

Anonymkode: 2fba6...0cf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (4 minutter siden):

Nei. 

For å svare litt mer utfyllende: er ganske sikker på at han ikke var veldig begeistret for religion. Bømlinger er ikke kjent for å være så religiøse heller. Men han har nevnt en gang at han respekterte det rebelske med Jesus. Så tenker at han støttet Jesus som en historisk person, men ikke var kristen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg er litt bekymret for at broren min fikk det der over seg, ved flytting, ved at han kastet noen sånne gamle plater fra en onkel.

Fikk det for seg at han skulle kaste noen sånne gamle  cd'er, skulle det stå. Det var noe kjent med det navnet.

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (2 minutter siden):

For å svare litt mer utfyllende: er ganske sikker på at han ikke var veldig begeistret for religion. Bømlinger er ikke kjent for å være så religiøse heller. Men han har nevnt en gang at han respekterte det rebelske med Jesus. Så tenker at han støttet Jesus som en historisk person, men ikke var kristen. 

Var han fra Bømlo, ja. Akkurat.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kenneth Sivertsen var ein levemann, kjernekar og filosof. Han var rølpete og alvorleg. Ein heiderskar som kunne setje stemninga berre ved å gå inn i eit rom. Som komponist var han uovertruffen. 

Her kan du lese om han: - Eg skriv dødsmessa om dagen og er klovn på kvelden (Open artikkel frå Haugesund avis)

Anonymkode: 01fe4...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er så dette for en kropp? Aldri hørt om. Anne Grete Preus og de Lillos har mye bra norsk på norsk. Jokke også. 

Anonymkode: 09fda...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han var kristen men levde ikke et kristent liv men vokste opp i et kristen hjem. 
( Er i slekt med han å kjente han personlig) 

Anonymkode: 6ce64...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...