Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en voksen kvinne som ble kjæreste med en mann for tre år siden. Han har vært gift, men ble skilt for 23 år siden. Eksen gikk rett inn i nytt forhold og giftet seg med denne mannen. Hun ble enke for ca 10 år siden.  Kjæresten min har et vennskapelig forhold til henne og barn og barnebarn. Det er flott. Det som jeg stusser over et at kjæresten min betaler for hennes flybilletter når hun skal reise til datter og barnebarn for å hjelpe til. Han betaler også noen tusen hver gang hun har hatt barnebarn boende hos seg i en ukes tid. Hun er pensjonist og har derfor mulighet til dette. Han er fremdeles i jobb. Kjæresten min deltar også i middagsselskap sammen med henne, hennes familie og venner. Jeg er ikke invitert. Jeg er veldig usikker på om dette er helt greit? Litt usikker på hva jeg tenker er innafor? 

Tar gjerne i mot hva andre gjør og hva dere andre mener er greit

Anonymkode: 1c9a7...f2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hennes barn og barnebarn og ikke hans? Jeg synes kanskje det er llitt rart, men samtidig sp er han jo veldig snill da.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg antar at det er snakk om også hans datter og hans barnebarn og sånn sett også i hans interesse at datteren får hjelp, og at barnebarna kommer på besøk betyr kanskje at han også får sett dem oftere? Uansett er jo svaret her at med mindre dete har felles økonomisk har du ikke noe med hvs han bruker penger på.

Anonymkode: bb285...c85

• Liker 1
Skrevet

Litt spesielt at han betaler om det ikke er snakk om hans datter og barnebarn. Om det er hans datter og barnebarn, kan det tenkes at han betaler for disse tingene for å hjelpe datteren og barnebarnet, ikke nødvendigvis eksen. For det kan jo tenkes at eksen ikke ville hatt råd til å reise for å hjelpe datteren og barnebarnet eller passet på barnebarnet over lengre tid, om ikke han betalte. 

At han drar i middagsselskap uten deg, kan jo tenkes at er fordi dere «bare» er kjærester, og hun kjenner kanskje ikke deg? Hva med om dere inviterer henne på middag, slik at dere blir kjent? 

Anonymkode: 10dbf...1f2

Skrevet

For meg har det mye å si om dette er hans barn og barnebarn og, eller om det er den døde mannens barn.

Skrevet

Absolutt ikke greit i mine øyne.

Min mann/kjæreste skal ikke passe på en annen dame på den måten. Å være hyggelig og hjelpsom er greit, men ikke når det kommer til å gi en annen dame penger, uansett om det er felles barn/barnebarn. Han kan gjerne gi penger til barn/barnebarn, men ikke til en eks.

At han går i selskap uten deg synes jeg er skikkelig dårlig gjort av han. Dere har vært sammen i 3 år, og det er da en selvfølge at du skal være med som hans partner. Om ikke du blir invitert, så burde han la være å gå.

Samboeren min ble invitert i et selskap, men de ville ikke ha meg der siden eksen hans og var der. Så da lot samboeren min være å gå. Dette gjorde han før han fortalte meg om at han var blitt invitert, så det var ikke jeg som tvang han til å takke nei. 

Anonymkode: c3612...ed0

Skrevet
Topsi skrev (21 timer siden):

Det er hennes barn og barnebarn og ikke hans? Jeg synes kanskje det er llitt rart, men samtidig sp er han jo veldig snill da.

Det er felles barn og barnebarn. 

De var mange år uten noe særlig kontakt. Siden hun brøt ut av ekteskapet ved å finne seg en ny. 

Det var først når de fikk barnebarn for 8 år siden at de begynte å gjøre ting sammen med barn og barnebarn. Overnattinger, reiser ferie osv. Så lenge hun hadde en annen var det vist uaktuelt å f.eks spise middag sammen. Altså fra hennes side

Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 8e4b8...970

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Litt spesielt at han betaler om det ikke er snakk om hans datter og barnebarn. Om det er hans datter og barnebarn, kan det tenkes at han betaler for disse tingene for å hjelpe datteren og barnebarnet, ikke nødvendigvis eksen. For det kan jo tenkes at eksen ikke ville hatt råd til å reise for å hjelpe datteren og barnebarnet eller passet på barnebarnet over lengre tid, om ikke han betalte. 

At han drar i middagsselskap uten deg, kan jo tenkes at er fordi dere «bare» er kjærester, og hun kjenner kanskje ikke deg? Hva med om dere inviterer henne på middag, slik at dere blir kjent? 

Anonymkode: 10dbf...1f2

Jeg har truffet henne flere ganger.  G

Skrevet

Hei trådstarter! 

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Med vennlig hilsen Perelandra, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...