Gå til innhold

Halsbånd mot bjeffing

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tabris skrev (2 timer siden):

Har ikke sett det i agility, rallylydighet, søksmiljø og hundeinstruktørmiljø. Men jeg vanker hovedsaklig med folk som trener belønningsbasert, dvs ikke bevisst benytter seg av ubehag i hundetrening.

Det som overrasket meg mest var at hun ene har en hund som skal bli redningshund, og jeg trodde at de trente med belønningsmetoder og at slike halsbånd ikke var akseptert i det miljøet.

Anonymkode: 4f60f...b66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg kjenner som bruker vibrasjon (ikke strøm) halsbånd har en døv hund. Det brukes f.eks når den får løpe i en inngjerdet stor hundepark med andre hunder den kjenner. Da bruker de vibrering for å kommunisere med hunden på stor avstand, siden den ikke hører som de andre hundene. Men det er trent inn positivt og gir ingen smerte.

Har selv kjent på halsbåndet når det vibrerer, og er ikke værre en smartklokken på armen min når jeg får sms. 

Men duft sprayer, strøm eller vibrasjon som straff er ikke greit. Å ikke noe som er vanlig i mitt hundemiljø.

Anonymkode: 9b787...c35

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

TS her. Jeg bruker ikke slikt halsbånd på min hund, den varsler kun når noen kommer på døra og det er ikke noe problem synest jeg. Grunnen til at jeg spør er at flere som jeg jobber med har tatt dette i bruk, og er veldig fornøyde. Jeg er selv skeptisk da jeg er av den oppfatning at bjeffing har en årsak som en må jobbe med/fjerne. Den ene har en hund som trenes som redningshund og hun andre har en valp….

Anonymkode: 4f60f...b66

Stakkar hunder. Skulle ikke vært lov.

Anonymkode: f5b33...4a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...