Gå til innhold

Hvordan dater dere som er 35+ år gamle? Før vs Nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et straightforward spørsmål som kanskje kan være vanskelig å svare på.
Men det tror jeg kan by på interessante responser

I denne tråden vil jeg helst høre fra menn og kvinner over alderen 35.
Hva vil dere si har forandret seg i måten du sjekker noen og dater noen nå,
sammenlignet med det du gjorde når du var....la oss si i 20-30 år?
Hva gjør du annerledes? Hvilket metoder bruker du? Har prioriteringer og ønsker forandret seg?

Jeg vil høre alt :) 

Anonymkode: 11390...65b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Største forskjellen er vel at det første møtet stort sett foregår på nett 🙈 og jeg visste ikke at det fantes å mange menn over 40 som bare er ute etter noe casual , eller som mener at man ikke trenger å definere forholdet. Og når man har barn så er det mye logistikk inne i bildet, og man kan ikke date en person bare du liker , må også tenke på om den personen vil fungere sammen med barna på sikt . 

Det er skummelt å kle av seg foran en ny når man nærmer seg 40 , var ikke så skummelt i 20 årene 😆

Anonymkode: 0a11c...9c0

• Nyttig 1
Skrevet

Eneste forskjellen er at jeg var mer kresen. Men det lønte seg også 👍🏼 

Anonymkode: c59fd...ca5

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er skummelt å kle av seg foran en ny når man nærmer seg 40 , var ikke så skummelt i 20 årene 😆

Anonymkode: 0a11c...9c0

Uenig. Jeg er mye tryggere og sexy nå, enn da jeg var 20. 

Anonymkode: c59fd...ca5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Vel. Dating apps var nytt.

Digge var at jeg er mer moden og har mer livserfaring. Er veldig trygg på meg selv og vet hva jeg vil ha.

Møtte drømmemannen etter 7 mnd❤️

K42🌹

Skrevet

Før jeg giftet meg møttes man fysisk hele tiden og brukte telefonen til å snakke i, siden det var den eneste funksjonen den hadde. Ellers var opplegget ganske likt som nå når det gjelder fysisk (IRL) dating. 

Den store forskjellen er hvordan dating-apper har tatt over, at man har lært fra amerikanske filmer å definere 15 ulike relasjonsnivåer og 100 regler og tolkninger for selve datingen. Gjennom dette har folk blitt mye mer overfladiske, kyniske og flyktige. 

M48 

Anonymkode: e4f8b...5f4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Før jeg giftet meg møttes man fysisk hele tiden og brukte telefonen til å snakke i, siden det var den eneste funksjonen den hadde. Ellers var opplegget ganske likt som nå når det gjelder fysisk (IRL) dating. 

Den store forskjellen er hvordan dating-apper har tatt over, at man har lært fra amerikanske filmer å definere 15 ulike relasjonsnivåer og 100 regler og tolkninger for selve datingen. Gjennom dette har folk blitt mye mer overfladiske, kyniske og flyktige. 

M48 

WORD!!!!!

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

M48 

Enig. Syns folk satte mer pris på hverandre før. Nå er det mer bruk og kast. Mange virker til å glemme at den andre har følelser 

Anonymkode: 7bf19...1b6

• Liker 2
Skrevet

Dater ikke

Anonymkode: 8092d...1af

• Nyttig 2
Skrevet

Gjør ikke noe særlig annerledes. Legger mindre energi i det. Etterhvert som årene har gått har det blitt mer og mer interesse for kun sex blant de jeg kommer i kontakt med, og nærmest umulig å gå på date.. ikke kan man kalle det date heller, for det er visstnok altfor seriøst. Med andre ord har jeg ikke møtt så veldig mange de siste årene. 

Jeg lurer veldig på hvor disse mennene som vil noe mer er. Og da tenker jeg også på de som ikke nødvendigvis vil bli kjærester, men gjøre mer enn pule, og som ikke er redd for å treffes offentlig, hvor kjente kan se at de treffer ei dame. 

• Nyttig 2
Skrevet
svartkatt skrev (6 minutter siden):

Gjør ikke noe særlig annerledes. Legger mindre energi i det. Etterhvert som årene har gått har det blitt mer og mer interesse for kun sex blant de jeg kommer i kontakt med, og nærmest umulig å gå på date.. ikke kan man kalle det date heller, for det er visstnok altfor seriøst. Med andre ord har jeg ikke møtt så veldig mange de siste årene. 

Jeg lurer veldig på hvor disse mennene som vil noe mer er. Og da tenker jeg også på de som ikke nødvendigvis vil bli kjærester, men gjøre mer enn pule, og som ikke er redd for å treffes offentlig, hvor kjente kan se at de treffer ei dame. 

Det svaret kunne man sikkert tjent penger på 😅 Mange som lurer

Kjipt det er vanskelig å finne mer en sex

Anonymkode: 38917...bc6

Skrevet

Dater ikke. Kan ikke huske at jeg har vært på en date i hele mitt liv, faktisk. 

Anonymkode: 89896...f8b

Skrevet
8 minutter siden, svartkatt said:

Det lurer jeg også på. Jeg blir 35 i år og 99 % av de jeg prater med vil: 1) knulle eller 2) svarer ikke. Suuuukk.. også når du sier at du vil møtes ute så blir jeg 1) blokkert 2) får lange remser om at de kjenner meg ikke og vil ikke gi inntrykk av at de er i et forhold  3) få høre at du er vanskelig og han er ikke farlig. 4) at man er sensitiv og er vrang i viljen 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det lurer jeg også på. Jeg blir 35 i år og 99 % av de jeg prater med vil: 1) knulle eller 2) svarer ikke. Suuuukk.. også når du sier at du vil møtes ute så blir jeg 1) blokkert 2) får lange remser om at de kjenner meg ikke og vil ikke gi inntrykk av at de er i et forhold  3) få høre at du er vanskelig og han er ikke farlig. 4) at man er sensitiv og er vrang i viljen 

For noen shitty karer.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg stusser over manglende dating eller noe mer spesielt hos noen.

1. Ene jeg datet så tok jeg der for gitt at vi gjorde noe sammen, spiste sammen, en av oss tok med drikke eller noe. Neida, vi skulle møtes hjemme, se film, spise på forhånd og ta med hver vår drikke.

2. En som ville ta med meg på kjøretur

3. Denne karen som er fryktelig hyggelig og god tone, driver å inviterer med til å komme i armkroken på sofaen hans.

4. Møtes sent på byen..

Altså, hva skjer med å kunne bli kjent med hverandre? Dele ei flaske vin? Lage mat til hverandre? Ta en kaffe ute? Gå en tur sammen? 

Opplever at det er ingen innsats i å treffe noen. Alt skal være så "chill"..... 

Skrevet

Jeg har vært sammen med mannen i 2 år i dag, vi møttes via Tinder. Jeg er 37 år, vi møttes altså da jeg var 35 år.

For min del har det ikke endret seg noe, jeg har kun truffet mine tidligere kjærester via nett. Det vil si at den eneste forskjellen er at jeg traff nåværende mann via Tinder, mens jeg møtte de to andre på nettdatingsider som ikke var Tinder. Forskjellen er ikke spesielt stor. Dette var henholdsvis når jeg var 22 og 28 år. 

Skrevet

Mye verre nå. Er blitt så bevisst på så mye ting som jeg var heldig nok til å ikke tenke over som ung.

Sist jeg var singel hadde jeg enda ikke lest artikler om at kjønnsleppenes utseende var en ting (hei nyoppdaget kompleks!), diskusjoner på KG om hvor ekle føflekker er (jeg har mange, tenk at jeg har kledd av meg og trodd jeg var fin), osv. 

Var heldig og naiv som ikke tenke på slike ting som 20-åring, men nå er jeg vettskremt for å skulle kle av meg for en ny person. 

Ikke er det aktuelt å drikke seg fylla har skylda-full lenger heller. Litt fordi det dømmes betydelig hardere enn som ung student, mest fordi jeg antakelig d ø r av fyllesyke.

Hilsen 40, snart 90. Tror jeg skal få meg katt.

Anonymkode: a25af...0b1

• Liker 2
Skrevet

…også leste jeg hvordan er det å date, og rantet i vei på feil spørsmål.

Jeg dater stort sett ikke. Prøver på Tinder, blir sur over å bli invitert rett på Netflix og chill når jeg endelig skal komme meg ut på livet, og sletter appen annenhver uke. 

Anonymkode: a25af...0b1

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

For noen shitty karer.

Det er sikkert mange fine menn der ute! Men jeg har mistet helt troen på nettdating. Hehe 🙂 

Skrevet

Før: Dro ut på et eller annet som ofte innebar alkohol, konsert/by/fest hos venner etc. Hjem utpå natten med nattmat + sex, meldinger og usikkerhet i ettertid fordi man hadde sex for tidlig. 

Nå: Hjemmedate hos meg etter barna har sovnet, halvtime skravling, sex, og skysse fyren ut igjen før jeg skal sove. Tar han ikke kontakt, gir jeg f og snakker med neste. Har ikke tid til ordentlig dating, og kunne ikke falt meg inn å møte noen ute, herregud så kleint å møte noen i offentlighet 😅

Anonymkode: 261a2...738

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...