Gå til innhold

Intens venninne som tar kontakt hele tiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sliten. Jeg er alenemor og har en baby på 3 mnd. Jeg trenger den tiden og roen jeg får for meg selv mellom slaga  til å innhente meg og gjøre praktiske ting hjemme. Også har jeg da en venninne som er veldig på dette med meldinger og å ringe _hver_ bidige dag til enhver tid. Det kan føles som om det er mer et slags kontrollbehov hun har, for hun skal vite absolutt alt og hver minste detalj hele tiden, og da mener jeg alt! Jeg er en som trenger å "lade batteriene", og hun er så intens.... Og jeg har jo mer enn nok med å ta vare på både meg selv og babyen min, hvordan kan jeg si ifra på en grei måte? Jeg vil ikke såre henne, men hun prøver å oppta så mye av tiden min hele tiden døgnet rundt at jeg føler hun spiser meg opp, uff. Jeg hadde satt mye mer pris på om hun heler kunne ha kommet på besøk en gang i blant enn den påtrengende slitsommme kontakten. 

Anonymkode: 8ab69...182

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du svare? Må du ta telefonen? Det er jo bare å begrense hvor og når du kontakter henne tilbake. Jeg ser ikke at man må si ifra. 

Anonymkode: d5748...6f8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Slutt å ta telefonen hele tiden? Skru den av? Det er DU som må sette grenser 

Anonymkode: 90d62...ecb

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Sett mobilen på lydløs eller slå den av! 

Anonymkode: a7c2f...ac8

• Liker 3
Skrevet

Sånn venninne hadde jeg å. Hu kunne ringe hver dag og flere ganger om dagen. Til slutt gadd jeg ikke å ta den, og begynte å ignorere. Hu sluttet etterhvert 

Anonymkode: dcd1f...1fd

• Liker 1
Skrevet

Hva skjer hvis du setter på lydløs, ikke svarer, svarer på meldinger med en samlemelding? Får du kjeft?

Anonymkode: 4583a...e99

Skrevet

Du kan sette akkurat henne på mute. Også sakte men sikkert venne henne til at du ikke er så tilgjengelig. 

Du kan enkelt forklare at du lever etter babyens tid nå. Når babyen sover, så sover eller slapper du av. Og da er du ikke tilgjengelig for telefon. Og ringelyder vekker babyen. 

Anonymkode: 5ca42...4cc

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan du sende ho ei melding og seie "Hei! No har det vore så mykje her, at eg har bestemt meg for å ta nokre veker mobilfri! Ynskjer å fokusere på dattera, og å hente meg inn mellom slaga her. Eg veit du har forståelse for ei nybakt aleinemor ❤️ Eg kontaktar deg igjen når eg er klar. See you on the other side! Love you"

Anonymkode: 2e164...55c

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du sende ho ei melding og seie "Hei! No har det vore så mykje her, at eg har bestemt meg for å ta nokre veker mobilfri! Ynskjer å fokusere på dattera, og å hente meg inn mellom slaga her. Eg veit du har forståelse for ei nybakt aleinemor ❤️ Eg kontaktar deg igjen når eg er klar. See you on the other side! Love you"

Anonymkode: 2e164...55c

Det virker passiv-aggressivt og avvisende. Om TS ikke vil ha et forhold til henne mer, så er ko dette fint. Hadde noen sendt meg noe slik, hadde jeg ansett vi var ferdige. 

Anonymkode: d5748...6f8

Skrevet

Istedenfor å ringes hele tiden, du kan jo foreslå at man kan sende taleklipp på messenger som man kan utveksle? Fant ut at det er helt topp med venner og familie som bor et stykke unna. På den måten kan man svare når man selv har tid og energi. 

Utover det ville vært ærlig at livet med spedbarn tar all energi og tid, og derfor ville preferert med litt begrenset tlf kontakt enn hver dag. 

Anonymkode: f13ae...8ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er sliten. Jeg er alenemor og har en baby på 3 mnd. Jeg trenger den tiden og roen jeg får for meg selv mellom slaga  til å innhente meg og gjøre praktiske ting hjemme. Også har jeg da en venninne som er veldig på dette med meldinger og å ringe _hver_ bidige dag til enhver tid. Det kan føles som om det er mer et slags kontrollbehov hun har, for hun skal vite absolutt alt og hver minste detalj hele tiden, og da mener jeg alt! Jeg er en som trenger å "lade batteriene", og hun er så intens.... Og jeg har jo mer enn nok med å ta vare på både meg selv og babyen min, hvordan kan jeg si ifra på en grei måte? Jeg vil ikke såre henne, men hun prøver å oppta så mye av tiden min hele tiden døgnet rundt at jeg føler hun spiser meg opp, uff. Jeg hadde satt mye mer pris på om hun heler kunne ha kommet på besøk en gang i blant enn den påtrengende slitsommme kontakten. 

Anonymkode: 8ab69...182

Kjenner meg igjen i den slags....det er  vannvittig energitappenende og blir bare verre og mer krevende  jo mer du gir... Pass på deg selv og babyen ❤️

Anonymkode: 941ce...1ca

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke ta den hele tiden eller svar på meldinger med en gang. Så kan du heller skrive en melding dagen etter og si beklager at du ikke får til å svare så mye, men at du er opptatt og sliten akkurat nå, og at du håper at hun forstår. Hun må skjønne tegninga da. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...