AnonymBruker Skrevet 9. februar #1 Del Skrevet 9. februar Ja, hva syns vi egentlig om å gå i skiløypa? Er det greit ? Hvorfor svarer du slik ? Anonymkode: e8384...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #2 Del Skrevet 9. februar Så lenge de ikke ødelegger sporene er det vel greit. Jeg hater å gå på ski, men jeg elsker skogen, og når tråkkemaskinen kjører opp alle skogsstier i en mils omkrets, ender jeg ofte opp med å gå i løypa. Men jeg ødelegger aldri noe. Er det bløt eller råtten snø, går jeg andre steder. Anonymkode: 31103...e20 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #3 Del Skrevet 9. februar Egoistiske idioter som ødelegger for de om har brukt masse tid og penger på å preparere løypene, de ødelegger også for de som bruker løypene riktig. Ofte kommer de med egoistiske unnskyldninger som at de bruker å gå der hele året og det finnes ingen andre steder å gå, de argumenterer med at de har like mye rett til å ferdes som alle andre. Anonymkode: d49ea...7d0 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #4 Del Skrevet 9. februar Alle har rett til å gå der, men hadde ikke skigruppa brukt penger på å alge løypa så hadde ingen gått der. Så å da ødelegge for de med ski på beina er bare egoisme. Anonymkode: dbdb1...300 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #5 Del Skrevet 9. februar Man kan vel gå om man går i sporet som er laga til skøyting? Når man ikke går i klassisk sporet? Anonymkode: e8384...041 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #6 Del Skrevet 9. februar Jeg tenker at det kommer helt an på om det er tilrettelagt for å gå andre steder i nærheten eller ikke. Om det er slik at alle skogsstier i området er preparerte løyper, uten mulighet til å gå på siden av eller mellom sporene, så tenker jeg at det må være greit å gå i sporet, dersom man er hensynsfull og forsøker å ødelegge så lite som mulig. Er det slik at veien er bred nok til både løyper og område for gående, eller at den gående kunne gått en annen vei i området, tenker jeg det ikke er greit i det hele tatt. Anonymkode: d862f...dfe 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #7 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan vel gå om man går i sporet som er laga til skøyting? Når man ikke går i klassisk sporet? Anonymkode: e8384...041 Så det er bedre å ødelegge sporet for de som går på skøyteski enn de som går klassisk? Hvorfor det? Jeg tenker egoisme er en "toveis greie", og at det bør være nok plass i de fleste skogsområder til å kunne tilrettelegge for at skogen kan brukes av både gående og skigåere, uten at noen skal trenge å ødelegge for hverandre. Jeg er heldigvis i den situasjon at der jeg går på ski er det laget plass til alle, uansett hvordan man vil komme seg frem i skogen. Anonymkode: d862f...dfe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #8 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så det er bedre å ødelegge sporet for de som går på skøyteski enn de som går klassisk? Hvorfor det? Jeg tenker egoisme er en "toveis greie", og at det bør være nok plass i de fleste skogsområder til å kunne tilrettelegge for at skogen kan brukes av både gående og skigåere, uten at noen skal trenge å ødelegge for hverandre. Jeg er heldigvis i den situasjon at der jeg går på ski er det laget plass til alle, uansett hvordan man vil komme seg frem i skogen. Anonymkode: d862f...dfe Man ødelegger vel lite i hardtråkka skøytespor? Truger er fint der da . Anonymkode: e8384...041 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 9. februar #9 Del Skrevet 9. februar Når det er kommunen som kjører løyper, så bør flest mulige få muligheten å komme ut. Flott at folk beveger seg ute på vinteren. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #10 Del Skrevet 9. februar Jeg går ikke på ski, men betaler i solidaritet for at det skal preppes for dem som ønsker det. Kan jeg gå der da? Så lenge jeg er hensynsfull og ikke ødelegger noe? Det er ingen andre plasser å gå i skogen da alt av skogsveier kjøres opp som skiløyper. Anonymkode: 31103...e20 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 9. februar #11 Del Skrevet 9. februar Her er det ikke så mange lysløyper, men så de vi har blir kjørt opp når det er nok snø. Men vi har skiføre maks et par uker på vinteren, kan man legge gåturen til fots andre steder akkurat da? Jeg hadde med en fersk ungdom på ski i vinter, og det var ikke gøy for å henne å tryne i sporet etter en fot i skøytetraseen på vei ned en bakke. I bymarka i Trondheim lager de egne løyper for de som går til fots, der har de ofte snørike vintre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #12 Del Skrevet 9. februar Det er sykt provoserende at enkelte går oppi selve sporet når det er masse plass ved siden av. Om folk hadde brukt hue hadde det fint gått an å dele løypa, både for klassisk, skøyting og gående. Anonymkode: a42a8...6ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. februar #13 Del Skrevet 9. februar Så lenge de ikke tråkker i sporene så bør det vel kunne gå ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 9. februar #14 Del Skrevet 9. februar (endret) Ingen eier noenting. Allemannsretten er til for alle selv om det er noen som ser ut til å tro at ting er deres og at de har betalt for det med egen lommebok. I Bergen er det stolzen og oppstemten som noen ser ut til å tro at er deres egne løyper som bare de har lov til å springe fortest mulig og f*&% ta de som er så syndige å gå der andre løper for det er bare er lov til å springe og nåde være barnefamilier eller gående som ikke løper på tid Skispor er for de som går på ski ja, men om en må krysse sporet som gående eller det er det eneste sporet så er det ikke slik at de på ski har mer rett til å ferdes ute enn andre. Det er ikke din personlige løype. Og de som oppriktig mener dette bør ta seg litt i nakken spør du meg Endret 9. februar av skreppamedleppa 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #15 Del Skrevet 9. februar Så lenge man ikke tråker i selve sporene, men går på siden av de er det ok. Anonymkode: e8d70...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #16 Del Skrevet 9. februar Gjorde det oppover området fra Sognsvann inn mot Åklungen. Da var det en sinna mann som slo meg med skistaven sin. Har ikke turt siden😀 Anonymkode: a0077...5ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #17 Del Skrevet 9. februar Helt OK, men utrolig dumt når de går i klassisksporet og ødelegger det, eller midt i "skøytesporet" slik at det blir fullstendig opptråkka hvis det ikke går tråkkemaskin på noen dager. Så lenge folk går helt i kanten er det jo helt ok. Anonymkode: 212fa...43d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 9. februar #18 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Så lenge de ikke ødelegger sporene er det vel greit. Jeg hater å gå på ski, men jeg elsker skogen, og når tråkkemaskinen kjører opp alle skogsstier i en mils omkrets, ender jeg ofte opp med å gå i løypa. Men jeg ødelegger aldri noe. Er det bløt eller råtten snø, går jeg andre steder. Anonymkode: 31103...e20 Hvis du går I løypa, ødelegger du. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #19 Del Skrevet 9. februar Hvor skal man ellers gå på tur da?? Gå rundt i tjukke skogen som er stappfull av snø, og man tråkker gjennom den dype snøen hver eneste gang man prøver å gå en meter? Anonymkode: 7642b...e49 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 9. februar #20 Del Skrevet 9. februar Naturen er for alle. Fotturister skal få lov til å komme seg dit de skal selv om det om vinteren går en skiløype oppå turstien. Men man skal jo ta hensyn. Ikke gå oppi selve skisporene. Men i midten eller siden og vike om det kommer noen i full fart på bakglatte ski. Er det slik at man faller igjennom, bør man bruke truger. Jeg kjøper ikke det at en skiløype er ødelagt om det er tegn til noen fotspor der. Har man ski på beina så kommer man seg dit man skal uansett. Jeg bruker naturen aktivt året rundt og ligger mye i telt osv. På vinteren går det ofte en skiløype oppå turstien. Da går jeg like godt på beina, truger og ski. Har jeg mye oppakning eller pulk, er det mer praktisk å gå på beina eller med truger der det er preparerte løyper. Men jeg viser hensyn til alle sommer og vinter. Selv om jeg har møtt en del sinte treningsnarkomaner i skogen som nesten har truet med å drepe meg, fordi de påberoper seg nesten å eie både løypa og naturen når jeg ferdes til fots i den. De har klikket på meg selv om jeg går i midten med ski på beina, og pulk. Eller faktisk på familier som er på tur med barn, der alle går på ski og koser seg. Men barna er i veien for at de skal haste forbi og slå rundetider sin. Eller på folk som har med seg trekkhunder de trener. Skjerpings! Heldigvis er de forduftet om sommeren. Men da ligger de gjerne midt i veien på sykkel og kjefter på bilene. Selv det er sykkelsti på siden... 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå