AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #1 Skrevet 9. februar 2024 Lurer på om han har litt svake ressurser, hver gang han skal levere i barnehagen må jeg gjøre klart barnet på morgenen, det bety at jeg står opp med barnet, kler på det og lager matpakke frokost og tar på yttertøy. Selv de gangene jeg har vært syk og sengeliggende må jeg opp å gjøre dette grytidlig på morgenen. Far mener han ikke klarer, det blir for mye stress, skjønner ikke hvorfor han skal stå opp før når jeg alikevel våkner når barnet skal opp siden vi samsover osv. Er dette normalt eller er far evnesvak? Anonymkode: bb080...0be
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #2 Skrevet 9. februar 2024 Far er lat. Anonymkode: bd63a...379 39 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #3 Skrevet 9. februar 2024 Far er vant med at DU tar ansvar Anonymkode: 1e139...67f 14 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #4 Skrevet 9. februar 2024 Han er lat, bortskjemt og utspekulert. Han holder på sånn fordi du lar ham. På engelsk kalles dette weaponised incompetence. Anonymkode: 18ca6...f27 23 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #5 Skrevet 9. februar 2024 Far er lat. Ikke bare lat, men en dårlig far. Dere har like mye ansvar for å sørge for at barnet er klart til dagens gjøremål. Ta han med til parterapeut eller FVK. Han er jo tydeligvis ikke interessert i verken deg eller ungen. Anonymkode: deaf4...191 9 3
Gliffy Skrevet 9. februar 2024 #6 Skrevet 9. februar 2024 Far er bortskjemt. Hvis han for alvor ikke er i stand til å kle på et barn og få det i barnehagen så er han ikke i stand til å ha en jobb eller førerkort eller noe som helst. Da må han vel ha støttekontakt og tilpasset bolig eller noe. Det er nok langt mer sannsynlig at det er viljen, ikke evnen det er noe galt med. 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #7 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Far er vant med at DU tar ansvar Anonymkode: 1e139...67f Ja, men føler alikevel jeg tapet en hver diskusjon. Eks at jeg ikke ser hans andre bidrag, som gjerne går på hus og bil, ikke tidlige morgener, stress og lite søvn. Anonymkode: bb080...0be
Gjest diddums Skrevet 9. februar 2024 #8 Skrevet 9. februar 2024 Det er selvsagt ikke normalt at et voksent menneske ikke kan/vil kle på og gjøre klart sitt eget barn Det er opp til dere å avklare arbeidsfordeling, ut i fra deres styrker og svakheter, ønsker og behov. Uansett må man selvsagt stille opp og hjelpe når noen er syk. Mor må også få lov til å hvile seg.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #9 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men føler alikevel jeg tapet en hver diskusjon. Eks at jeg ikke ser hans andre bidrag, som gjerne går på hus og bil, ikke tidlige morgener, stress og lite søvn. Anonymkode: bb080...0be Han må altså fikse og ordne ting med huset og bilen hver morgen? Samtidig som barnet behøver bistand? Den går jeg ikke helt med på. Du får begynne å skru på en timer når du gjør ting med ungen som han ikke gjør. Så får du time han når han ordner noe med deres felles bil eller hus. Jeg er ganske sikker på at barnet krever mer på daglig basis enn huset og bilen. Anonymkode: deaf4...191 4 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #10 Skrevet 9. februar 2024 Du har latt han slippe unna med det, så selvfølgelig synes han det er behagelig. Han er jo ikke evnesvak, han er jo smart som lurer deg hver eneste dag til å gjøre det. Anonymkode: b54af...c10 1 2
Gliffy Skrevet 9. februar 2024 #11 Skrevet 9. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, men føler alikevel jeg tapet en hver diskusjon. Eks at jeg ikke ser hans andre bidrag, som gjerne går på hus og bil, ikke tidlige morgener, stress og lite søvn. Anonymkode: bb080...0be Det handler jo om fordeling. Men om han sier han ikke klarer å ta barnet til barnehagen så kan du be han om å levere inn førerkortet med det samme, for da er han i alle fall ikke egna til å manøvrere 3 tonn metall i 90km/t 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #12 Skrevet 9. februar 2024 Om han hadde bedt meg gjøre noe som helst, overhodet, fordi han ikke klarte det selv ville jeg nok bare ledd. Og om han hadde vist til at han kjører bilen til dekkhotell to ganger i året ville jeg fortalt han at barnet ikke er fordeling av oppgaver i hus og hjem, men noe dere har felles ansvar for. Anonymkode: 4152e...6b1 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #13 Skrevet 9. februar 2024 Bare si "nei- det er uaktuelt". Hvis han gjør alt dette før du skal levere, så greit nok. Hvis ikke, så får han takle dette selv. Spør om han er evneveik. Anonymkode: 39d63...15f 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #14 Skrevet 9. februar 2024 Gliffy skrev (8 minutter siden): Det handler jo om fordeling. Men om han sier han ikke klarer å ta barnet til barnehagen så kan du be han om å levere inn førerkortet med det samme, for da er han i alle fall ikke egna til å manøvrere 3 tonn metall i 90km/t Han kjører barnet til barnehagen, men det overrekkes helt klart av meg i døren ut. Anonymkode: bb080...0be
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #15 Skrevet 9. februar 2024 Han lider nok bare av den kjente, men harde sykdommen "Gidder ikke lære, gidder ikke prøve, hvorfor skal jeg gjøre det når mor kan?" Anonymkode: 167be...e89 3 4
Tvist Skrevet 9. februar 2024 #16 Skrevet 9. februar 2024 Kan du få far til å lage alt klart dagen før? Han kan ordne matpakke og legge klart klær, så gjør han det enklere for seg selv neste dag. Forberede frokost til barnet kan han også dagen før.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #17 Skrevet 9. februar 2024 Blir vel litt som da jeg var tenåring og "ikke klarte" å sette på vaskemaskinen og lignrnde. Altså, jeg klarte om jeg absolutt måtte, men jeg slapp ofte unna sånne ting i mange år fordi jeg "ikke klarte", så han er vel bare lat og utspekulert. Anonymkode: 77c0f...368 4
Fighter83 Skrevet 9. februar 2024 #18 Skrevet 9. februar 2024 Lag avtaler før kl.7 om morgenen så du må dra avgårde kl.6.15 o.l hver morgen i 2 ukers tid👍 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #19 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Far mener han ikke klarer, det blir for mye stress, skjønner ikke hvorfor han skal stå opp før når jeg alikevel våkner når barnet skal opp siden vi samsover osv. Er dette normalt eller er far evnesvak? Anonymkode: bb080...0be Han utnytter deg. Det er dessverre ganske normalt at en mann sier: ja men du fikser jo så mye bedre. De later som de ikke kan, slik at du gjør det for dem. Slutt å gjøre det. Og husk prevansjon. Spår samlivsbrudd innen 3 år. Anonymkode: 14674...61b 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #20 Skrevet 9. februar 2024 Tvist skrev (14 minutter siden): Kan du få far til å lage alt klart dagen før? Han kan ordne matpakke og legge klart klær, så gjør han det enklere for seg selv neste dag. Forberede frokost til barnet kan han også dagen før. Kan du få... Igjen hun som må ta ansvaret for at han skal gjøre... Anonymkode: 14674...61b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå