AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #61 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så lærere har fri hver eneste ettermiddag etter kl. 16? Da lurer jeg veldig på når lærere jobber inn alle disse timene som avspaseres hver sommer, høst, vinter og vår? Anonymkode: 0faa6...d28 Nei, men foreldrene har tydeligvis alle fri til å gå på foreldremøte etter kl 16. Enten tar foreldremøte arbeidstiden din, eller så tar det familie- og fritiden din. Les bedre, det står ikke lærerens fritid, men foreldrenes. Anonymkode: b5f88...472 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #62 Skrevet 9. februar 2024 Da håper jeg du fikk 4 ukers varsel…. jeg hadde ikke fått det til på kort varsel uten å måtte flytte på veldig masse… Anonymkode: 14eca...9f1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #63 Skrevet 9. februar 2024 Men av nysgjerrighet; Man kan logge seg på et kvinneforum kl 15 og skrive et innlegg om dette. Men å møte til et foreldremøte en liten time tidligere er fullstendig umulig? Hva med å heller stå på med jobb 15-16 fredag ettermiddag, så vil nok arbeidsgiver bli en del mer velvillig når du trenger å dra til 14 neste uke. Anonymkode: de7d7...f95 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #64 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, men foreldrene har tydeligvis alle fri til å gå på foreldremøte etter kl 16. Enten tar foreldremøte arbeidstiden din, eller så tar det familie- og fritiden din. Les bedre, det står ikke lærerens fritid, men foreldrenes. Anonymkode: b5f88...472 Om foreldrene tar fri fra jobb for å gå på foreldremøte, må de likevel jobbe inn denne tiden på et annet tidspunkt. Dermed går det like mye ut over fritiden deres, og det er selvfølgelig mange flere som ikke har mulighet til å gjøre det slik heller. Anonymkode: 09c91...acb 5
Rucula Skrevet 9. februar 2024 #65 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er ikke midt i arbeidstiden, men på slutten av dagen for de fleste. Jeg tror de fleste klarer å få fri fra jobb for utviklingssamtaler og foreldremøter. Alternativet er at lærer skal bruke av din fritid/familietid. Anonymkode: b5f88...472 Er det ikke derfor lærne får så sinnsykt mye avspassering da??? 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #66 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men av nysgjerrighet; Man kan logge seg på et kvinneforum kl 15 og skrive et innlegg om dette. Men å møte til et foreldremøte en liten time tidligere er fullstendig umulig? Hva med å heller stå på med jobb 15-16 fredag ettermiddag, så vil nok arbeidsgiver bli en del mer velvillig når du trenger å dra til 14 neste uke. Anonymkode: de7d7...f95 Jeg er hjemme med sykt barn i dag. Noe mer du ønsker å vite? Anonymkode: aae13...f05 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #67 Skrevet 9. februar 2024 Vera skrev (1 time siden): Hva skulle du gjort om folk valgte å ikke få barn? Hva mener du? Kan man ikke delta på foreldremøte så får man lese referatet. Anonymkode: 364b8...9e3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #68 Skrevet 9. februar 2024 Tja om møtet er ekstra møte fordi barna deres ikke oppfører seg så tenker jeg det er helt innafor at dere må ta fri å komme midt på dagen, om ikke så var det et dustete tidspunkt Anonymkode: d030a...2e7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #69 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke når man har små barn. Anonymkode: aae13...f05 Det er det vel Anonymkode: d030a...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #70 Skrevet 9. februar 2024 Ja gud forby at noen må røre tiden man er på jobb. Det er jo det viktigste på jord. Anonymkode: 379c1...877
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #71 Skrevet 9. februar 2024 Rucula skrev (11 minutter siden): Er det ikke derfor lærne får så sinnsykt mye avspassering da??? Foreldremøter og utviklingssamtaler er del av bundet tid og må gjøres i arbeidstid for å slippe å betale lærere overtid. Anonymkode: 044dc...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #72 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er hjemme med sykt barn i dag. Noe mer du ønsker å vite? Anonymkode: aae13...f05 Og mengder tid til å svare ut videre også.... Anonymkode: de7d7...f95
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #73 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skolen har innkalt til foreldremøte om to uker. Tidspunktet er klokka 14 (!) til 16. Svært mange av foreldrene jobber mellom 8 og 16. Det er allerede planleggingsdager, masse forskjellige aktiviteter som storsamling, solidaritetskafe, juleavslutning osv i arbeidstiden. Så kommer to utviklingssamtaler per år, også i arbeidstiden. Er det bare jeg som synes det er helt høl i hauet å ha foreldremøte midt i arbeidstid for de fleste foreldrene? Anonymkode: aae13...f05 Det er garantert fordi skolen ikke vil betale forat lærerne jobber utenfor "plan- festet tid"(dyrt), så dette har nok ikke lærerne bestemt selv. Skjønner godt at det passer veldig dårlig Anonymkode: c6dac...cdc 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #74 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De fleste av foreldrene her har ikke fleksitid. Jeg har kjernetid til klokka 15. Flere foreldre jobber ved helsestasjon, resepsjon på helsesenter, snekkerbedrift og lignende. De kan ikke flekse, og de må være på jobb. Lærerne derimot har fleksitid OG mange uker med sommerferie nettopp for å ta unna nødvendig kveldsarbeid - foreldremøter, retting av prøver og forberedelse til undervisning. Skal dere ha åtte uker sommerferie, jule-, vinter-, påske- og høstferie OG slippe å jobbe på kveldene? Anonymkode: aae13...f05 Enig i at det er tull å ha foreldremøte i arbeidstida, men lærere har IKKE fleksitid. Du virker bare som om du er bitter. Anonymkode: b30d1...e63 1
stamtplyr Skrevet 9. februar 2024 #75 Skrevet 9. februar 2024 Nei nei, det går ikke. Her har de prøvd seg på en liten spansk en. Men dere foreldre gir bare beskjed om at det ikke går, så må de hoste opp nytt tidspunkt på kveldstid.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #76 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er garantert fordi skolen ikke vil betale forat lærerne jobber utenfor "plan- festet tid"(dyrt), så dette har nok ikke lærerne bestemt selv. Skjønner godt at det passer veldig dårlig Anonymkode: c6dac...cdc Dette har lærerne 100% bestemt seg for selv, de vil gjerne ta det innenfor sin tid. Anonymkode: 67791...e3a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #77 Skrevet 9. februar 2024 Lærer her. Ledelsen prøvde å få dette til på vår skole for noen år siden, men lærerne protesterte. Argumentet deres var faktisk at aleneforsørgere ikke kunne møte utenfor skole/barbehagetid. (Men vi mistenker det ksn ha vært økonomi og) Det ble løst med at de som ville møtte opp på skolen, og de som ville fulgte med på hovedinnleggene over teams. Hvis skoler innfører dette får jo vi kontaktlærere færre på møtene og færre foreldre kommer med inspill. Helt håpløst. Anonymkode: b30d1...e63 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #78 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lærer her. Ledelsen prøvde å få dette til på vår skole for noen år siden, men lærerne protesterte. Argumentet deres var faktisk at aleneforsørgere ikke kunne møte utenfor skole/barbehagetid. (Men vi mistenker det ksn ha vært økonomi og) Det ble løst med at de som ville møtte opp på skolen, og de som ville fulgte med på hovedinnleggene over teams. Hvis skoler innfører dette får jo vi kontaktlærere færre på møtene og færre foreldre kommer med inspill. Helt håpløst. Anonymkode: b30d1...e63 Presisering: ledelsen mente foreldrene til barna som var aleneforsørger ikke kunne møte på kveldstid. Anonymkode: b30d1...e63
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #79 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er ikke midt i arbeidstiden, men på slutten av dagen for de fleste. Jeg tror de fleste klarer å få fri fra jobb for utviklingssamtaler og foreldremøter. Alternativet er at lærer skal bruke av din fritid/familietid. Anonymkode: b5f88...472 De fleste jeg kjenner jobber til mellom 15-16. Lærere vet at jobben innebærer kveldsmøter når de takker ja så det er ikke noe argument, de avspasering bare. Anonymkode: 3ba1b...292 3
Tussemor47 Skrevet 9. februar 2024 #80 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er ikke midt i arbeidstiden, men på slutten av dagen for de fleste. Jeg tror de fleste klarer å få fri fra jobb for utviklingssamtaler og foreldremøter. Alternativet er at lærer skal bruke av din fritid/familietid. Anonymkode: b5f88...472 Jobber på en pallitiv avdeling så du syns det er greit om vi går en time tidligere fra jobb…? Er faktisk ikke alle arbeidsplasser det er gjennomførbart å gå litt før altså..! 9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå