AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #41 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Dette er ikke midt i arbeidstiden, men på slutten av dagen for de fleste. Jeg tror de fleste klarer å få fri fra jobb for utviklingssamtaler og foreldremøter. Alternativet er at lærer skal bruke av din fritid/familietid. Anonymkode: b5f88...472 Lærere maser om at de ikke har ferie, men avspasering!! Når tjener de om denne avspaseringen hvis de ikke kan ta to foreldremøter på kveldstid, to ganger i året?! De fleste har ikke mulighet til å ta to timer fri, uten lønn, å kun fordi en lærer ikke gidder å jobbe 2 kvelder i året! Anonymkode: 88e1d...a7c 16 1
Fremmed fugl Skrevet 9. februar 2024 #42 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Dette er ikke midt i arbeidstiden, men på slutten av dagen for de fleste. Jeg tror de fleste klarer å få fri fra jobb for utviklingssamtaler og foreldremøter. Alternativet er at lærer skal bruke av din fritid/familietid. Anonymkode: b5f88...472 Er helt vanlig å jobbe på kvelder, natt, helger, helligdager... 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #43 Skrevet 9. februar 2024 Personling så ville det ha passet meg ypperlig men de kan ikke forvente at mange møter. Anonymkode: 80c93...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #44 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men det vanligste er jo at slike møter er på ettermiddag og kveld. Så nei, jeg tror ikke mange reagerer på at det er kl 18. Anonymkode: 00158...40f Det var vanlig. Mye har endret seg etter Korona, når de fleste fikk enda mer fleksibel arbeidstid. Det er en ny normal. Jeg sier ikke at alle dere tar feil. Men jeg sier at vi etterhvert er veldig mange som gir push back om slik blir planlagt for 18, da vi foretrekker 14. Og når flertallet er der, slik det nå ofte er, så blir det 14. Anonymkode: de7d7...f95
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #45 Skrevet 9. februar 2024 Har hørt at det er skolene selv/rektor som bestemmer over om lærere har lov til å ha foreldremøte utenom normal arbeidstid, og at mange lærere rett og slett må kalle inn på tidspunkt som mellom 14-16. Jeg trodde at den lange sommerferien var en del av grunnen bak seine kvelder med foreldremøte og arbeid, men kanskje ikke nå lengre 😅 Anonymkode: a89cb...3a6 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #46 Skrevet 9. februar 2024 Fremmed fugl skrev (3 minutter siden): Er helt vanlig å jobbe på kvelder, natt, helger, helligdager... Ikke når man har små barn. Anonymkode: aae13...f05
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #47 Skrevet 9. februar 2024 Det var rart. Det skaper ikke bare trøbbel for de med 8-16 jobb, men også de som jobber ulike skift. I butikk jobber mange feks 10-18 og i helsevesenet 14-22. Er en grunn for at lærerne avspasering i skoleferier. Noe må legges til andre tider av dagen. Anonymkode: 3f3ee...9d8 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #48 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det var vanlig. Mye har endret seg etter Korona, når de fleste fikk enda mer fleksibel arbeidstid. Det er en ny normal. Jeg sier ikke at alle dere tar feil. Men jeg sier at vi etterhvert er veldig mange som gir push back om slik blir planlagt for 18, da vi foretrekker 14. Og når flertallet er der, slik det nå ofte er, så blir det 14. Anonymkode: de7d7...f95 Det ER fortsatt normen. Har faktisk aldri hørt om noen kollegaer som drar på foreldremøte i arbeidstiden (før kl 16). AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke når man har små barn. Anonymkode: aae13...f05 nei, ingen som jobber turnus eller arbeidstid etter kl 15. har selvsagt barn. Anonymkode: a1f18...8da 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #49 Skrevet 9. februar 2024 Vil tro at de har valgt det tidspunktet pga. at skolen sikkert slutter i 14 tiden slik at lærere skal slippe å måtte dra hjem en kort tur og så komme tilbake på kvelden på møte. Og også i forhold til elever som skal hentes, da er jo noen foreldre allerede der i den tiden. Jeg vet jo ikke for sikkert, men bare gjetter det kanskje har noe med det å gjøre. Men absolutt enig i at det er et veldig dumt tidspunkt. Min mor er lærer og på hennes skole har de som regel slikt senere på kvelden i 18-19 tiden. Anonymkode: 35240...ad3
Fremmed fugl Skrevet 9. februar 2024 #50 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke når man har små barn. Anonymkode: aae13...f05 Jepp. Hadde små barn og 26 timers vakt på julekvelden. Er helt vanlig å jobbe kveld, helg, og helligdager når man har små barn. Er litt rart at dem som jobber minst på usosiale tider, er dem som klager mest på hvis dem må det... Som lærere. 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #51 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det ER fortsatt normen. Har faktisk aldri hørt om noen kollegaer som drar på foreldremøte i arbeidstiden (før kl 16). nei, ingen som jobber turnus eller arbeidstid etter kl 15. har selvsagt barn. Anonymkode: a1f18...8da Tydeligvis ikke. Når man stadig oftere hører om møter kl 14. Men om det hjelper dere å krangle med meg, i tro på at det endrer skolene og utviklingen, så lykke til. Anonymkode: de7d7...f95
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #52 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tydeligvis ikke. Når man stadig oftere hører om møter kl 14. Men om det hjelper dere å krangle med meg, i tro på at det endrer skolene og utviklingen, så lykke til. Anonymkode: de7d7...f95 I Vår kommune er det hvertfall ikke slik. Og jeg har som sagt aldri hørt om dette før, og tviler at det er det som kommer til å bli normen også. Da de fleste faktisk har arbeidstid på det tidspunktet. Også får vi bare være enige om at hos DEG er dette vanlig. Anonymkode: a1f18...8da 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #53 Skrevet 9. februar 2024 Ojjj det var tidlig ja. Anonymkode: 42152...12f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #54 Skrevet 9. februar 2024 Kan være at lærerne ikke får lov av ledelsen å legge møter etter kl 16-17, fordi det da utløser delt dagsverk- utbetaling. Er sånn her med foreldresamtalene. Lærere jobber cirka 43 t i vanlige uker for å få avspasering, mye av dette tas på kveldstid og i helger (hjemme). Anonymkode: 6fd80...2ca
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #55 Skrevet 9. februar 2024 Veldig rart , aldri hørt om. Anonymkode: dc997...07f 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #56 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er ikke midt i arbeidstiden, men på slutten av dagen for de fleste. Jeg tror de fleste klarer å få fri fra jobb for utviklingssamtaler og foreldremøter. Alternativet er at lærer skal bruke av din fritid/familietid. Anonymkode: b5f88...472 Så lærere har fri hver eneste ettermiddag etter kl. 16? Da lurer jeg veldig på når lærere jobber inn alle disse timene som avspaseres hver sommer, høst, vinter og vår? Anonymkode: 0faa6...d28 8 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #57 Skrevet 9. februar 2024 Her var det mange som ikke kan så mye om læreres arbeidstid gitt, selv om de har veldig mye meninger om det. Riktig at lærere har lange perioder med fri pga de har komprimert arbeidsår, altså 43-timers uker i periodene der de driver undervisning. Mesteparten er bundet tid, altså tid de må være på skolen (undervisning, inspeksjon, fellestid, møter osv). Foreldremøter og utviklingsamtaler er en del av bundet tid, mange skoleledelser pålegger at dette legges i arbeidstid for å unngå å betale overtid. Mange lærere jobber på kveldstid og i helger med planlegging og retting (ubundet tid), men får ikke betalt kveldstillegg, helgetillegg eller overtid for dette da det i prinsippet er frivillig å arbeide på den tiden av døgnet. Så det handler rett og slett om å slippe å betale overtid til lærere. Anonymkode: 044dc...6ae 5 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #58 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): I Vår kommune er det hvertfall ikke slik. Og jeg har som sagt aldri hørt om dette før, og tviler at det er det som kommer til å bli normen også. Da de fleste faktisk har arbeidstid på det tidspunktet. Også får vi bare være enige om at hos DEG er dette vanlig. Anonymkode: a1f18...8da Mulig forskjell på by og land her? Også derfor jeg kjenner så mange flere som er fleks, tross det som i utgangspunktet er faste arbeidstider Anonymkode: de7d7...f95
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #59 Skrevet 9. februar 2024 Du trenger ikke å delta på foreldremøtet. Mulig de har fått negative tilbakemeldinger på senere tidspunkt før, og har derfor satt det tidligere nå. Men foreldre blir jo uansett aldri fornøyd, noen vil uansett klage. Anonymkode: 73680...3ab
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #60 Skrevet 9. februar 2024 Tidspunktet er definitivt rart ja. Jobber selv med barn og har egne barn, aldri har et møte vært på dette tidspunktet. Foreldremøte er veldig døll da, så jeg er bare glad om jeg slipper😂 føler aldri jeg går glipp av noe for å si det slik. Anonymkode: bc258...c3e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå